Au Nom de Tous les Miens (1983)

Alternatieve titels: For Those I Loved | Uit Naam van Al de Mijnen

Frankrijk / Canada / Hongarije
Drama / Oorlog

geregisseerd door Robert Enrico
met Michael York, Brigitte Fossey en Jacques Penot

Het droevige levensverhaal van Martin Gray, overlevende van de holocaust. Zijn leven was een aaneenschakeling van rampzalige gebeurtenissen.

avatar van jay73
Wee Martin Grey!

FisherKing
De film is goed; Vooral voor de liefhebbers van Michael York. Ik vond het boek van Martin Grey zelf nog beter.

herinner me vaag dat ik deze gezien heb en dat ik toendertijd nogal onder de indruk was ...
Geef voorlopig een safe 3,5 tot 'k 'm nog eens zie

Vond het boek heel indrukwekkend. Hoop dat het goed verfilmd is. Hij zal wel niet in de videotheek liggen, of regelmatig op tv komen?

avatar van Timmy757
Is deze ergens te verkrijgen ??

De film is zeer slechte kwaliteit gekeken nadat ik kort daarvoor het boek gelezen had. Sommige details uit het boeken worden puntueel verteld of in beeld gebracht, andere zaken helemaal niet. Niet de keuzes die ik allemaal gemaakt zou hebben nav het boek. Overeind blijft dat het verhaal indrukkendwekkend is en te veel feitelijk voor één mensenleven. Gruwelijk.
Ik veronderstel dat deze geschiedenisles beter in beeld gebracht kan worden dan in 1983 is gebeurd. Deze film voldoet in ruime zin niet meer aan de kwaliteitseisen van een een goede film anno 2009.
NB. het is Martin GRAY en niet Grey.

avatar van Tiany
Ik heb het boek van Martin Gray gelezen, een jaar of 15 geleden.
Eén van de beste boeken die ik ooit gelezen heb, ik ben al jaren op zoek naar de film, helaas...nog steeds niet gevonden.

Schokkende film over het bewogen eerste deel van het leven van Martin Gray met een uitstekende hoofdrol van Jacques Penot. Een bijzonder triest verhaal, dat zich hoofdzakelijk afspeelt in het getto van Warschau. Er zitten nogal wat momenten in de film, dat je even moet slikken.
Overigens was Gray’s eerste vrouw Dina Cult, hier gespeeld door Brigitte Fossey, Nederlandse van geboorte.

Na vele jaren film nog is herbekeken. Goeie film

lezertje
Draak van een verfilming van het eerste boek van Grey, die zijn eigen ellende en de dood van zijn geliefden wist uit te melken tot een commercieel succes. En daarbij wordt er in de film ook nog eens afgrijselijk slecht geacteerd. Met als tragisch dieptepunt Jacques Penot als de jonge Martin Grey, die het merendeel van de film moet dragen en het niet lukt.

avatar van Beautiful Mind
Timmy757 schreef:

Tiany schreef:
Ik heb het boek van Martin Gray gelezen, een jaar of 15 geleden.

Is toch gewoon te koop? Wel zonder ondertitels.
bol.com | pagina niet meer bereikbaar

avatar van Tiany
Ja, helaas niet ondertiteld, maar als men het boek gelezen heeft en iet of wat de Franse taal begrijpt kan men de film goed volgen,,,denk ik toch

avatar van Jarod13
Timmy757 schreef:
Is deze ergens te verkrijgen ??

Ja alleen vhs kwaliteit (heb hem namelijk ooit gevonden)

avatar van Jarod13
Het boek is fenomenaal, heb het wel 100 keer gelezen.
De film is zeker erg goed maar helaas te kort om het boek goed en compleet in beeld te brengen.
Ik heb 2 vhs versies (engelse en franse ) gevonden, hoop dat deze film ooit nog flink opgeknapt kan worden.5 sterren film voor mij