Things We Lost in the Fire (2007)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Susanne Bier
met Halle Berry, Benicio Del Toro en David Duchovny

Na een afschuwelijke tragedie proberen twee mensen hun leven opnieuw vorm te geven. Wanneer Audrey Burke (Halle Berry) haar echtgenoot in een daad van willekeurig geweld verliest, smeedt zij een onwaarschijnlijke verhouding met Jerry Sunborne (Benicio Del Toro), de beste jeugdvriend van haar overleden echtgenoot. Jerry is een dramatische heroïnegebruiker - alles wat in zijn leven ooit belangrijk was heeft hij door zijn verslaving vernietigd. Als Audrey ontdekt dat Jerry de enige persoon is die haar kan helpen haar verlies te overleven, vindt Jerry de kracht om zijn eigen problemen te overwinnen.

avatar van nilserr
Sobere maar toch indrukwekkende film!

Vannacht, net terug van Lincoln in de bios zomaar in deze film gevallen. Bencio Del Toro acteert weer eens indrukwekkend maar ook Halle Berry is zeer goed te pruimen. Prachtige subtiele soundtrack ook trouwens.
Al met al heb ik vier sterren gegeven. Een uitgebreidere recensie zal later nog wel volgen.

avatar van ArnoldusK
Bij vlagen zwaar emotionele film waarbij het moeilijk is om minpunten aan te tippen, maar die me desondanks niet over de gehele linie heeft weten te raken. Het acteerwerk is goed, het spel van de close-ups ook, evenals het werken met de flashbacks, zodat het verhaal beetje bij beetje in elkaar gepuzzeld wordt door de kijker. De soundtrack, met de paar 'del Toro' nummers, is niet mis.
Echter, op sommige momenten vond ik het iets te gemakkelijk om dit plot te bedenken, daar vrij sentimentele muziek onder te plaatsen en om het toch vrij conventioneel te laten lopen.
Gelukkig gaat het einde van de film niet in deze conventie mee, en laat het je even proeven aan het leven van twee mensen die niet de gemakkelijkste tegenslagen hebben meegemaakt, maar die wel voor 'het goede' willen zien. Al is het dag voor dag en beetje bij beetje. Meer dan 3,5, dus 4*

Ik had de film persoonlijk sterker verwacht, De acteer prestaties zijn erg sterk maar het verhaal weet niet helemaal te pakken, het verhaal zit vrij simpel in elkaar en sommige stukken duren gewoon iets waar te weinig gebeurd.. waardoor sommige stukken langrdradig en een tikkie saai worden..
Heb de film wel afgekeken, maar na het zien van de film hou een ik teleurgesteld gevoel over.. Dus tegenvaller

avatar van Justinw
The one where Dr. Gonzo finally gets his shit together!

Benicio Del Toro laat hier weer is even zien waarom hij een van de beste acteurs is die er op dit moment rondloopt. Halle Barry volgt in zijn kielzog ook behoorlijk voor haar doen. Susanne Bier weet uitstekende prestaties uit deze twee te trekken, en de film is op drama vlak goed in balans en gaat niet compleet overboord(waar films in dit straatje nogal eens last van hebben).

avatar van Boenga
Matig verhaal. Het feit dat Audrey Jerry (verslaafd én in haar ogen schuldig aan de dood van haar echtgenoot) in huis haalt, lijkt me gewoon onzinnig.

Halle Berry vind ik bovendien niet de beste actrice. Ik zie, net als in andere films, voortdurend een lichte overacting; voldoende om haar personage nooit als 'echt' te kunnen laten overkomen.

Maar gelukkig is daar ene Benicio Del Toro; of hoe een acteur op z'n eentje een film boven de grijze middenmoot kan trekken.