Lo Imposible (2012)

Spanje / Verenigde Staten
Drama / Thriller

geregisseerd door J.A. Bayona
met Naomi Watts, Ewan McGregor en Tom Holland

Maria, Henry (Naomi Watts & Ewan McGregor) en hun drie zoons gaan in de winter op vakantie en zoeken het mooie weer op in Thailand. Maar op de morgen van 26 december, wanneer de familie rustig bij het zwembad zit, zien ze een grote zwarte vloedgolf hun kant op komen. Ze worden getroffen door een tsunami. Maria komt na een hevige klap weer boven water, maar weet zeker dat haar familie het niet gered heeft. Dan ziet ze haar oudste zoon Lucas verderop in het water.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, zeer indrukwekkende film over een tsunami die een gezin treft.
Mooie beelden van de tsunami, de ramp en het avontuur daarna.
Prima drama, mooie muziek en indrukwekkend om te zien hoe de reddingsactie gaande is en wat een chaos dat met zich meebrengt.
Ook een goed emotioneel einde.

Deze film bekijk ik nu al voor de derde keer, de emoties zijn zo 'rauw' en er is perfect acteerwerk!

Het laat ons de sterke band zien tussen familie maar ook tussen moeder en zoon.
Alleen mocht de film misschien ook wat meer aandacht gegeven hebben en de mensen buiten dat gezin, maar dat is ook het enige minpuntje voor mij persoonlijk.

Heel mooie film en zeker een aanraden het blijft altijd opnieuw ontroeren!

avatar van ForrestHanks
Goede film, die als je zelf ook jonge kinderen hebt nog veel beklemmender moet zijn.

Wat een verschrikkelijke ramp.

avatar van jippie2010
Indrukwekkende film die kwalitatief erg sterk is.
Het eerste deel is rauw, zonder opsmuk, heftig.
Het geforceerde drama in het tweede deel deed de film echt tekort,
op een paar sterke scenes na. *3,5