Incredibles 2 (2018)

Animatie / Actie

geregisseerd door Brad Bird
met de stemmen van Craig T. Nelson, Holly Hunter en Samuel L. Jackson

Bob Parr (alias Mr. Incredible) heeft samen met zijn vrouw Helen (ook bekend als Elastigirl) en hun drie kinderen (Violet, Dash en Jack Jack) een enigszins 'normaal' leven. Althans, voor een familie superhelden. De gezinssituatie komt echter onder druk te staan wanneer Bob in zijn eentje voor de kleine Jack Jack moet zorgen, terwijl zijn vrouw de wereld probeert te redden.

avatar van Koerok
Super!

avatar van IH88
“Done properly, parenting is a heroic act... done properly.”

Sterke sequel. De hele familie Parr is terug, en in dit tweede Incredibles avontuur zie je ze echt als familie samenwerken. Dat zag je ook al een beetje in het eerste deel, en ze gaan er gewoon mee verder. Vooral baby Jack-Jack met zijn vele superkrachten zorgen voor veel komische situaties.

Helen/Elastigirl moet er nu in haar eentje op uit, en Mr. Incredible zorgt voor het gezin. Met hilarische gevolgen. Ik ben fan van dit type animatie, en vooral de actiescènes zien er weer geweldig uit. Acteurs T. Nelson, Hunter, Vowell, Milner en Fucile zijn allemaal weer terug , en de chemie is nog steeds voelbaar. Het verhaal is niet erg origineel en het actierijke laatste gedeelte duurt wat lang, maar daar staan genoeg positieve punten tegenover.

avatar van john mcclane 2
Waarom ze hier 14 jaar op hebben gewacht maar wel een cars een en twee en drie maakte , is me een raadsel .
Maar ( dat dan weer wel ) het resultaat mag er zijn .'
Mijn favo pixar film ( alhoewel wall-e dicht bij staat ) , en een heerlijk vervolg . Je hoopt natuurlijk op wat jack jack nu is, en wat hij kan en dat is uiteraard geweldig .
Alhoewel de EERLIJKE trailer doelt op een herhalingsoefening .
Het voelt fris en nieuw aan .Maar dat kan ook aan het lange wachten op dit vervolg liggen .
Hoe dan ook : genieten .

TMP
Weinig nieuws onder de zon. Het verhaal is behoorlijk voorspelbaar en weet nergens echt te verrassen. De familie Parr vind ik persoonlijk niet zo interessant, met name baby Jack-Jack krijgt wat te veel aandacht in deze film. Verder wel een aangename stemmencast, de film weet de aandacht best goed vast te houden en de animatie zelf is wederom prima. Valt te doen voor een keertje, maar het voegt weinig toe aan de reeks Pixar-films.

avatar van The Brain
Animatie film met opvallend veel dialogen. Het lijkt op een geanimeerde versie van de X-men reeks, het had meer een parodie mogen zijn. Voor jeugdige kijkers lijkt het me nogal erg serieus, de humor is wat dunnetjes. De grappigste scene's zijn voorbehouden aan de baby. Technisch zit de film perfect in elkaar en is daarom zeker het kijken waard. Er is aardig leentjebuur gespeeld bij series zoals de the Jetson, Thunder Birds en natuurlijk X-men.

avatar van Number23
Waarom heeft dit zolang geduurd in een tijd waar superhelden altijd goed scoren?
Boeien, het vervolg van de op 1 na beste Pixar is EIN-DE-LIJK hier.
Dezelfde feeling, dezelfde voice acteurs, nog mooiere animatie en natuurlijk Jack-Jack.
Verhaal valt makkelijk te voorspellen, maar mocht de pret niet drukken. 8/10

avatar van Fisico
Behoorlijk vervolg op het eerste deel en zoals zovele sequels net dat tikkeltje minder. Het blijft wel eens de moeite om naar te kijken, maar echt vernieuwend is het allemaal niet, zelfs niet na 14 jaar. Toch blijft de actie erg spectaculair en zien we in dit deel grote aandacht voor de familie Parr. De wereld wordt wat op zijn kop gezet en het is Mr. incredible zelf die de huishoudelijke taken mag waarnemen terwijl het vrouwtje de boeven opsnort. Baby Jack-Kack krijgt ook een prominentere rol in de film waarbij zijn gevecht met de wasbeer hilarisch is en het beste is van de hele film.

The bad guy is niet zo spectaculair dan gehoopt en valt eigenlijk tegen. Wel fijn dat er andere super heros de revue passeren, maar echt tot de verbeelding spraken ook zij niet. Integendeel, want ze kwamen nogal onbehulpen en sullig over. Enkel Frozone blijft een cool nevenpersonage. De uitstekende animatie en spectaculaire actiescènes houen de film zeker overeind, maar qua verhaal en uitwerking van de bad guy had ik net iets meer verwacht. Leuk entertainment, maar ook niet meer dan dat. Al bij al zeker geen slechte Pixar, strenge voldoende met 3,0*.

avatar van MovieHolic
Leuk maar redelijk voorspelbaar.

avatar van james_cameron
Verdienstelijke sequel, maar na veertien jaar had ik toch op iets meer inventiviteit gehoopt. De plot is, hoewel niet slecht, nogal standaard, met slechts weinig verrassingen. De animatie spat ook niet bepaald van het scherm. Dan zag het origineel er toch een stuk mooier uit, met name in de aktiescenes. Toch is de film uiteindelijk wel weer erg leuk en bijzonder onderhoudend, iets dat voornamelijk te danken is aan de knap uitgewerkte dynamiek binnen het gezin. En baby Jack-Jack heeft een aantal geweldige scenes.

avatar van freemindtrip
erg leuk heel vermakelijk om naar te kijken wel voorspelbaar inderdaad maar dat maakt deze keer voor mij echt helemaal niks uit. kan hem zo nog 3 keer kijken als het moet!

avatar van GGG
GGG
Erg genoten. Wel jammer dat dit vervolg zo lang op zich heeft doen wachten...