Incredibles 2 (2018)

Animatie / Actie

geregisseerd door Brad Bird
met de stemmen van Craig T. Nelson, Holly Hunter en Samuel L. Jackson

Bob Parr (alias Mr. Incredible) heeft samen met zijn vrouw Helen (ook bekend als Elastigirl) en hun drie kinderen (Violet, Dash en Jack Jack) een enigszins 'normaal' leven. Althans, voor een familie superhelden. De gezinssituatie komt echter onder druk te staan wanneer Bob in zijn eentje voor de kleine Jack Jack moet zorgen, terwijl zijn vrouw de wereld probeert te redden.

avatar van predator
Prima vermaak, maar het verhaal is helaas wel slap. De baby heeft gelukkig een belangrijke rol. Maar het is niet helemaal het vervolg, dat ik hoopte. Voorfilm is overigens erg sterk.

predator schreef:
Voorfilm is overigens erg sterk.

O ja, die voorfilm was inderdaad geweldig! Weet iemand nog de naam ervan?

avatar van predator
De filosoof schreef:

O ja, die voorfilm was inderdaad geweldig! Weet iemand nog de naam ervan?

Bao

avatar van Phantasm
Prima in elkaar gezette animatiefilm. De baby was ook leuk om naar te kijken, heel leuk bedacht. Gekeken in IMAX.

avatar van woeler82
Prima film, alleen vond ik de film iets meer ernstige ondertoon had.
Jammer eigenlijk . maar het maakt de film niet minder interessant
Ik heb hem in 3d gezien maar of dat beter was dan in 2d , ik denk het niet , gaf niet veel toegevoegde waarde

In 2d is die meer genietbaar als in 3d
Waarschijnlijk komt er ook nog een deel 3 uit

avatar van Ste*
Stop een schattige baby in je film en je hebt het publiek allang veroverd. Dat gold in ieder geval voor zowel de short (awwww!) als voor de Incredibles zelf (Jack-Jack, awwww!).

Maar los van schattigheid is dit verder gewoon weer een sterke Pixar. Deel 1 was al erg goed, en deze doet daar eigenlijk niet voor onder. De actie is solide en niet storend of saai (wat het soms kan worden voor mij), de humor werkt ook prima (toch ook weer Jack-Jack die voor het grootste deel de show steelt).

Alleen het verhaal is misschien hier en daar de zwakke schakel. Doordat het voor het grootste deel twee verhaallijnen zijn, de avonturen van Elastigirl en de struggles van vader thuis, lijkt het soms bijna alsof je naar twee films zit te kijken. Ook het plot met de Screenslaver en het plan van de badguy (badgal) had sterker gekund. Je mist dan toch een beetje zo'n personage als Syndrome uit de vorige film.

Maar goed, aan entertainment alsnog geen gebrek, het loopt als een trein, kakt eigenlijk nergens in en ziet er super uit.

Erg goed gemaakt.
Ondanks dat het animatie is, zijn de karakters levensecht.
Kon met de vader meevoelen, hoe moe hij was.
Leek op mijn vermoeidheid.
Actiescènes goed gemaakt.
1 van de betere films van dit jaar.
Voor film ook super.

avatar van N00dles
Best een leuk vervolg. Ik vind de originele The Incredibles niet de beste Pixar-film, maar ook zeker niet de minste. Het gegeven van hoe de Parrs omgaan met hun superkrachten als gezin en in de 'normale' wereld vind ik eigenlijk nog wel het leukste aspect van de film. Het hele Screenslaver-gebeuren vond ik daarentegen niet zo heel interessant, al snap ik dat het thuishoort in een superheldenfilm. Ik vond het wat op de vlakte en vrij clichématig.

De humor zat hem voornamelijk in de schattige Jack-Jack, die met zijn mix van geweldige superpowers ook nog eens heel interessant is.
Ook de overige Supers (Voyd, Krushauer e.a.) vond ik een leuke toevoeging. Jammer dat er met hen nog niet zo heel veel gedaan werd. Ze hadden allemaal kort even hun moment, maar hun kleurrijke karakters lenen zich voor meer inhoudelijke screentime. Misschien dat ze in een volgend deel grotere rollen zullen krijgen?

avatar van devidia
Fan-tas-tisch!
Dit had alles, echt alles. Plotontwikkeling, diepgang in personages, humor, spanning, een oerdegelijke vilain,...!

Het enige wat mij weerhield om 5* te geven was de voorspelbare onthulling van de vilain.

desalniettemin, een van de beste films van het jaar waarvan 1 bepaalde scene waarin ze voor het eerst de Screenslaver ontmoet in de kooi, dat was pure gold! kon zo komen uit de beste graphic novels van Batman.

Topper! Go check it out.

avatar van devidia
devidia schreef:
Fan-tas-tisch!

Topper! Go check it out.

Ohja en de muziek! Geweldig!

avatar van PG01
woeler82 schreef:

3d heeft totaal geen toegevoegde waarde in deze film (in welke film wel eigenlijk?). 2d draaide zelfs niet en was dus gedwongen om in 3d te kijken. Kwaliteit van het beeld is echt minder in 3d, heel jammer. Zijn er überhaupt mensen die wel bewust naar 3d gaan in plaats van 2d?

avatar van Gish
Weer geen toegevoegde 3D waarde (geldklopperij)

Verder bij vlagen grappig en erg knap gemaakt.
Maar van mij had het allemaal wat rustiger en korter gemogen.
Teveel wilde achtervolgingen in een soms idioot hoog tempo.
Maar in mijn geval kan dat ouderdom zijn

avatar van Pepino
Gish schreef:
Maar in mijn geval kan dat ouderdom zijn

Ben zelf "maar" 26 en moet toegeven dat het mij ook allemaal vaak te snel ging

avatar van Walter S.
PG01 schreef:
Zijn er überhaupt mensen die wel bewust naar 3d gaan in plaats van 2d?

Het is voor 2D vaak of op klotetijden naar de bios moeten of de NLstalige versie kijken omdat de OV alleen in 3D is. Van mij hoeft dat 3D gedoe ook niet, voegt vrij zelden echt iets toe, behalve dan aan de kas van de bios.

We gaan straks dan ook gezellig naar de 3D versie omdat de 2D versie alleen nog in het NLs te zien is.

avatar van mcdaktari
Dat Brad Bird hele mooie animatiefilms maakt weet ik inmiddels wel, daarom ga ik er dan ook van uit dat deze 2e Incredibles ook weer goed zal zijn. Veel zin in, staks ff kijken.

avatar van EVIL '84
Aardig vervolg, alleen jammer dat er zoveel tijd zat tussen deel 1 en 2. Mooie animaties en wat meer diepgang in de personages. Leuk dat de baby Jack-Jack wat meer aandacht kreeg in dit deel. De bombastische en overdreven super schurk ''Syndrome'' uit deel 1 trok mij meer dan de rustige en subtiele super schurk uit dit deel. De film moest ook even op gang komen. Persoonlijk vond ik het eerste deel beter, keek voor mijn gevoel lekkerder weg.

avatar van broncode
Leuke Pixar Film, maar zijn ze dat niet allemaal?De baby jack jack steelt de show en dat red de film. Voelt allemaal plichtmatig aan, maar dat zie je wel vaker bij een deel 2. De beste grap zit aan het einde film,.

avatar van Woland
Ongeïnspireerd vervolg, met een twist die je al vanaf het begin aan zag komen. Tegenvaller.

Duurde veel te lang , half uur minder was beter geweest.

avatar van mikey
huh craig t nelson?
Werkt hij nog?

avatar van Iron Maiden
Film die veelbelovend begint, maar richting het einde toch flink aan kracht inboet. De badguy en diens motieven vond ik niet zo sterk uitgewerkt, waardoor het geheel wat aan de oppervlakte blijft steken. Waar het eerste deel ook nog volwassenen wist te bereiken met geslaagde thema’s, is dit deel duidelijk meer gericht op kinderen. De actie mag er zijn, maar Incredibles 2 weet mijn hoge verwachtingen helaas niet in te lossen.

avatar van Gerlof1378
Net zo goed als de 1st, ik heb deze met veel plezier gezien deel 3 mag van mij wel komen al hoop ik dat dat niet nog eens 14 jaar mag duren.

Nopes.

Brad Bird blijft een klungel van een regisseur. Een soort van slechte Spielberg, uit mijn is dat een dubbele burn. Ook deze film is weer een complete martelgang, onbegrijpelijk dat dit soort filmpjes nog steeds zulke hoge scores weten te halen.

Zelfs het enige pluspunt van Pixar, de technische afwerking, vond ik hier niet geweldig boeiend. Nu is het ook zo dat de stijl van Incredibles zich daar misschien niet geweldig toe leent, maar dan nog vond ik de vormgeving redelijk plat en ongeïnspireerd ogen. De tekenstijl zelf is gewoon spuuglelijk, maar what else is new.

Het plotje, met z'n role reversals en wat onbeholpen maatschappijkritiek, houdt geen vijf minuten stand, de actiescenes zijn tam en ongeïnspireerd, maar uiteindelijk is het toch vooral de drakerige humor die deze film de das omdoet. Niet geholpen door de ook al brakke voice acting. Hoe irritant, zeurderig Amerikaans kan je klinken.

En dat dan nog lekker 110 minuten lang, amper te bevatten hoe ze zo iets schlemieligs zo hebben kunnen uitrekken. Hopelijk wachten ze ditmaal 28 jaar vooraleer ze een derde deel maken, of raakt deze stijl van animatie in verval, zodat het wat makkelijker te negeren valt.

Een onding van formaat.

avatar van Macmanus
Te doen.

Eigenlijk met heel veel dingen eens met Onderhond. Niet dat ik het zo vreselijk vond. Hoewel voorspelbaar keek het voor mij wel aardig weg. Vond dat babytje ook wel geestig. Maar dit is van een maatschappij die zogenaamd animatie ziet als een kunstvorm en die meer willen zijn dan cash-in filmpjes. En dan moet ik toch wel iets kritischer zijn dan mijn aantal sterren aangeven. Want pixar wil qua verhaal, visuals totaal niet overtuigen. Het is simpel ingebeld en als je dat vergelijkt met het land dat animatie altijd ademt Japan kun je niet anders dan concluderen dat animatie in Amerika totaal wordt verkwanselt voor het geld. Waarschijnlijk doen de kinderkleding en speelgoed van dit product het weer goed bij de volgevreten kindjes. Maar pixar word met de film oninteressanter.

3 minimale sterren.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een rommeltje. Deel 1 was niet bepaald een topfilm, maar de parodie op de Fantastic Four vs James Bond werkte wel. Hier zit men krampachtig een verhaal te verzinnen om een vrouwelijke held naar voor te schuiven dat meteen onderuit wordt gehaald door de typische vader die ook eens voor z'n kroost moet zorgen als stereotiep wordt neergezet. Dan heb je Jack Jack nog die leuk was in de kortfilm en nu teveel speeltijd krijgt. De andere kinderen zijn behangpapier geworden. Slecht verhaal, nergens echt leuk of boeiend. Pixar is duidelijk van creatieve animatiestudio enkel nog een cashfabriek geworden.

avatar van Warning
Verhaal is helaas slapper vergeleken met deel 1.

Goeie film waarin het gezin van superhelden de wereld weer beschermt tegen kwaadwillige criminelen. Net als veel andere vervolgen ontkomt dit late vervolg er niet aan dat het geheel minder fris en origineel overkomt. Desondanks toch ruim geslaagd. Onderhoudend vanwege het plot rondom de moeder en de thuissituatie met de vader. Goeie actie-scenes en een prima stemmencast. Met gemak 3.5 sterren.

Redelijk vervolg die nergens zo goed wordt als de eerste, maar op zichzelf wel de moeite waard is. Goed ook dat het maar liefst veertien jaar duurde voordat deze sequel opdook want denk als deze al slechtst enkele jaren na het origineel was verschenen de teleurstelling groter was geweest, aangezien er zich toch wat al te veel déjà vu voordoet. Het verhaal is voorspelbaar en kent weinig verassingen(ik had al vrij snel door wie de grote schurk was en zal daarin niet de enige zijn), maar toch een ruime voldoende omdat de animatie zelf, het verhaaltempo en de grappen dik in orde zijn. Leuke Pixar film dus, maar het mag gerust tot 2032 duren voordat de derde in deze reeks verschijnt.

avatar van Left4Dead
Aardig maar hebben het al eerder en zeker beter gezien.

avatar van clubsport
animaties zien er mooi uit , het verhaal is aardig maar het gaat soms allemaal qua tempo erg snel .
Verder een leuke wegkijker .

avatar van Koerok
Super!

avatar van IH88
“Done properly, parenting is a heroic act... done properly.”

Sterke sequel. De hele familie Parr is terug, en in dit tweede Incredibles avontuur zie je ze echt als familie samenwerken. Dat zag je ook al een beetje in het eerste deel, en ze gaan er gewoon mee verder. Vooral baby Jack-Jack met zijn vele superkrachten zorgen voor veel komische situaties.

Helen/Elastigirl moet er nu in haar eentje op uit, en Mr. Incredible zorgt voor het gezin. Met hilarische gevolgen. Ik ben fan van dit type animatie, en vooral de actiescènes zien er weer geweldig uit. Acteurs T. Nelson, Hunter, Vowell, Milner en Fucile zijn allemaal weer terug , en de chemie is nog steeds voelbaar. Het verhaal is niet erg origineel en het actierijke laatste gedeelte duurt wat lang, maar daar staan genoeg positieve punten tegenover.

avatar van john mcclane 2
Waarom ze hier 14 jaar op hebben gewacht maar wel een cars een en twee en drie maakte , is me een raadsel .
Maar ( dat dan weer wel ) het resultaat mag er zijn .'
Mijn favo pixar film ( alhoewel wall-e dicht bij staat ) , en een heerlijk vervolg . Je hoopt natuurlijk op wat jack jack nu is, en wat hij kan en dat is uiteraard geweldig .
Alhoewel de EERLIJKE trailer doelt op een herhalingsoefening .
Het voelt fris en nieuw aan .Maar dat kan ook aan het lange wachten op dit vervolg liggen .
Hoe dan ook : genieten .