Ilsa: She Wolf of the SS (1975)

Alternatieve titel: Ilsa, la Louve des SS

Canada
Oorlog / Erotiek

geregisseerd door Don Edmonds
met Dyanne Thorne, Gregory Knoph en Tony Mumolo

Tijdens de Tweede Wereldoorlog worden in kamp nr.9 meisjes opgeleid om dienst te doen in Duitse veldbordelen. Ondertussen viert kampcommandant Ilsa haar nymfomanie bot op de mannelijke dwangarbeiders.

avatar van Piratje
Een erotische film die totaal niets met de werkelijkheid te maken had of heeft.

Het is wellicht wel een parodie op de medische proeven die de Duitsers tijdens de WOII uitvoerden. Maar niet enkel met blote vrouwen en sex.

Dus voor mij gewoon porno trachten te lijmen met een werkelijke situatie.
De meeste reacties zitten ook met dit idee dat zoiets tijdens de oorlog kon of gebeurde.

De film op zich is vrij slordig gefilmd en vooral slecht geacteerd. Begrijpelijk om zovele vrouwen in hun totale blootje op het doek te krijgen. Ik denk echt niet dat vandaag nog zo'n prent mogelijk is.
Amuzement is deze film zeker niet en het verhaal is volledig voorspelbaar. Ook het happy end ligt in dezelfde verwachting.

Ik vind het alleen afschuwelijk hoever een scenarist en de rest van dit filmcorps hun gedachten kunnen laten drijven op de schijn van een waargebeurd verhaal.
Porno tot daar toe maar niet koppelen aan een eventueel waar gebeuren. Dat is je gewoon op een ander been zetten en vooral op andere gedachten brengen. Het was al erg genoeg.
Dit is gewoon gruwel en sadisme van de bovenste plank en heeft niet eens erotische trekjes. Ook al gaat het anderhalf uur over niets anders dan bloot, sex en geweld.

Om 0 te geven moet ik het op 0,5 houden. Maar niets uit deze film doet me aan oorlog of sex denken.

avatar van umbra
lekker amusant filmpje, oorlogfilm zou ik het ni echt noemen lol :'D eerder lekkere exploitation beetje loos acteerwerk, maar dat doet hier niet toe, gewoon heerlijke b-film, helemaal niet shockerend fzo, maarja ik ben een über fan van cult, B-films, horror, wansmaak, extreme stuff =p

avatar van Ramon K
Die Dyanne Thorpe lijkt wel 50 in deze film, terwijl ze destijds 32 jaar oud was... Daar werd ik niet heet, niet geil van. Weinig erotisch dus en verder kent de film een hoop onzinnige folteringen die snel begonnen te vervelen (al was de make-up nog wel redelijk in orde voor zo'n B-filmpje). Tsja; ik heb 'm gezien, maar ik beleef veel meer plezier aan zo'n woman in prison flick met Pam Grier uit de 70's. Veel leukere exploitation!

avatar van goongumpa
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de (bij wijlen briljante) Jack Hill/Pam Grier films, maar moet zeggen dat deze She-Wolf er ook wel mocht zijn, gewoon omdat ze all the way gegaan zijn. Het uitzinnig perverse Nazi-sado-masochisme, de constante naaktheid, geweld en gore, en dan ook nog een degelijke battle-scene... Vunzig, wansmakelijk maar leuk grindhouse product.

avatar van jeroentjuhhhhh
Oef, nog veel beter dan verwacht. Blijft een prachtig bewijs van hoe de DVD-markt in Nederland ook ooit heel avontuurlijk en rijkelijk gevuld was. She Wolf of the SS, Tigress of Siberia en Haremkeepers of the Oilsheiks zijn in een prachtige set verenigd. Bovendien bestaat er nog een Nederlandse (Nazi Cult) set met Elsa Fraulein SS, Jailhouse Wardess, Shewolf of Stilberg, Convoy of Girls, Special Train for Hitler en Nathalie Rescued from Hell. Genoeg moois nog voor de boeg dus. Als ze maar een beetje in de buurt weten te komen van de krankzinnige, lugubere schaamteloosheid van deze Ilsa... dan zit ik gebakken. Über sadistische nazisploitation met een fenomenale Thorne; een vrouw met ballen. In tegenstelling tot de meeste mannelijke gevangenen . Voor mij (bijna) het hoogst haalbare wat betreft exploitation cinema.

avatar van alexspyforever
Ik heb al redelijk wat exploitatiefilms gezien ook met WO II als periode setting. Deze gaat dus nog een stapje verder van wat ik tot nu toe heb gezien. Ik denk dat de toon werd gezet destijds met de Olga reeks uit 1964. Zij kickte er ook op om vrouwen te martelen en er mee in bed te duiken. Ilsa is ook zo een type maar laat het vuile werk eigenlijk liever opknappen door andere vrouwen terwijl ze toekijkt. Ze is zo vol van haar theorie dat vrouwen zo veel meer aan kunnen dan mannen maar heeft dan wel een man nodig om haar te bevredigen. Seks is er niet erg veel, wel erg veel vrouwelijk naakt maar dat is niet vreemd aan de jaren 70 zeker omdat we deze film ook wel onder softcore kunnen categoriseren. Verhaal is absoluut niet goed, karakters 1-dimensionaal en is eigenlijk best saai te noemen (speelduur is ook te lang). Jammer dat er maar een hele kleine rol was voor de geweldige Uschi Digard. Een soort Martyrs a la lettre maar Dyanne Thorne als Ilsa is uiteindelijk toch niet zo indrukwekkend als ik had gehoopt. Geef me dan toch maar liever Olga. Neen, voorlopig hoef ik de andere Ilsa films niet te zien.