Ilsa, the Tigress of Siberia (1977)

Alternatieve titel: The Tigress

Canada
Oorlog / Erotiek

geregisseerd door Jean LaFleur
met Dyanne Thorne, Michel-René Labelle en Gilbert Beaumont

Siberië 1953. Ilsa werkt ondertussen als bewaakster in een gevangenenkamp in Gulag en kan nog steeds naar hartenlust haar sadistische gang gaan. Ze moet echter al haar 'kwaliteiten' tentoonspreiden als ze het aan de stok krijgt met Yakurin, een lastige gevangene die zich niet door Ilsa laat intimideren.

avatar van Ravenstein
Erg tam in vergelijking met "Ilsa, She Wolf of the SS".
En ook nog eens saaie bedoening!
Eerder genoemde film wist tenminste de aandacht nog vast te houden (weliswaar op een ziekelijke manier) tot het einde.

avatar van Exploitation
Tegenover de resterende Ilsa films net een kinderfilmpje!
Stelt een beetje teleur, heb alle 4 de Ilsa films op DVD maar dit is verreweg de mindste!

avatar van reveal
inderdaad, deze viel behoorlijk tegen

Enkele prima gore scenes. Voor de rest niet veel soeps. Het verhaal is zo onsamenhangend! En je kan zien dat de vorige twee Ilsa's door een andere crew gemaakt zijn. Jammer.

avatar van niethie
Enigste Ilsa filmpje dat ik zag en ja wat zal ik zeggen, ik vond hem eigenlijk helemaal zo slecht nog niet, leuk exploitation sfeertje en best een leuke rol van Thorne. Moet ook zeggen dat het er bij tijden best vakkundig uitzag.

2,5 sterren

avatar van kirk douglas
de eerste helft was nog goed.
het gevangenenkamp+ilsa+hongerige tijger+folterwerktuig was een goede combinatie.
de tweede helf die zich in amerika afspeeld was erg zwak.
daar was het eerste deel beduidend beter.
alsnog best vermakelijk.

avatar van TinkerTex
Het eerste gedeelte van de film speelt zich af in Siberië en is best goed te noemen. Het tweede gedeelte, in Montreal, is minder. Dan wordt het een beetje een derderangs actiefilm. De twee helften sluiten ook nauwelijks op elkaar aan. Het lijken eigenlijk twee losstaande verhalen. Wat mij betreft had het hele zaakje zich in Siberië mogen afspelen. Toch is het allemaal best vermakelijk te noemen. Nergens zo ziek als She Wolf of the SS, maar een aardige afsluiter.

Geweldige dialogen in deze film, als de twee russen (uiteraard heet er eentje Iwan van) de schone Dyanne Thorne aan het gangbangen zijn:

"Laten we samen graven, Samen als één". of

"Mijn lans steekt diep in je" of

"We doen we het diepste kan"

Qua verhaal is het ongeveer het zelfde als het eerste deel m.u.v. dat het zich nu afspeelt in een Russische gevangenis in 1953, althans de eerste drie kwartier van de film. Daarna maakt men opeens een tijdsprong naar Montreal in 1977 waar Dyanne Thorne totaal niet veroudert is (alleen een ander kapsel) De tijdsprong was wel goed gedaan en komt de film ten goede want het gedeelte in de gevangenis was best wel saai en flauw (niet dat het 2e gedeelte van de film nu echt veel beter was). De martelingen in deze film zijn niet echt geweldig (het toevoegen van de tijger was overigens wel leuk gedaan en hetzelfde geldt voor de sneeuwmachine) en het bloot gehalte is ook niet echt hoog omdat er minder vrouwen in meespelen en meer lelijke mannen, ook heeft men geprobeerd er meer verhaal in te krijgen (had men beter niet kunnen doen) wat ten koste gaat van bloot en geweld. Kwalitatief is het bloot gehalte best aardig omdat Dyanne Thorne meer bloot te zien is. Ondanks dat ze destijds al in de 40 was had ze een fraai lichaam.

O ja het thema van deze film is "gangbangen" want dat komt best vaak voor.

avatar van Askikker
De meesten vinden dit de minste Ilsa, maar voor mij komt ie na She wolf op de tweede plaats.
Ben het eens dat het eerste gedeelte beter is dan het tweede.
4,5* voor t eerste gedeelte, 3,5* voor het tweede, maakt toch een 4*

avatar van Boeikens
Enkele leuke kills en vooraleen inventieve wijze van armworstelen

Voor de rest zeer matig.