ad
  • 8.184.193 stemmen

Greta, Haus ohne Männer (1977)

Horror / Erotiek | 95 minuten

Genre: Horror / Erotiek

Alternatieve titels: Ilsa, the Wicked Warden / Wanda, the Wicked Warden / Ilsa: Absolute Power / Greta the Torturer / Greta, the Mad Butcher / Greta, the Sadist / Greta, Huis zonder Mannen

Oorsprong: Zwitserland / West-Duitsland / Canada

Geregisseerd door: Jesús Franco

Met onder meer: Dyanne Thorne

Oorspronkelijke taal: Duits

Over Greta, Haus ohne Männer

"Once commited to her care, You'll be too terrified to die!.. You'll choke with fear!.. Recoil in horror from her unleashed fury!.."

Ilsa werkt nu als bewaakster in een vrouweninrichting. Hier maakt ze misbruik van de vrouwen door ze te laten gebruiken als seksspeeltjes voor de mannelijke bewakers, dit te filmen en later te verkopen op de zwarte markt.

imageimageimageimage

avatar van Hemdale

Hemdale

Een vierde deel van de Ilsa reeks, en wel geregisseerd door Jesus Franco. Ik ga de film deze week nog kijken...

avatar van Hemdale

Hemdale

Ilsa, She Wolf Of The SS blijft de beste.

avatar van xangadix

xangadix

Geeuwen geblazen.

avatar van Odie

Odie

xangadix schreef:

Geeuwen geblazen.

Niet doorheen te komen inderdaad!

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss schreef:

Iemand in bezit?

avatar van Die Hard,Willis

Die Hard,Willis

Nu alle Ilsa films gezien, en ik moet zeggen ik vond ze alle 4 top! Dit onofficieel vervolg gemaakt door onze vriend Jess Franco is zonder twijfel het meest sleazy van ze allemaal. Deze W.I.P. flick volgt de vaste formule van het subgenre en laat veel gezamelijke naakte douchescenes zien, een sadistische en lesbische gevangenisbewaarster en de vrouwen die gemarteld worden en anders wel naakt rondhuppelen of in catfights (Ook naakt ) terechtkomen. Dyanne Thorne zet ook in The Wicked Warden Ilsa weer perfect neer! Buiten dat gewoon een perfecte W.I.P. Flick die je doorheen de hele film absoluut een geweldige ervaring geeft.

avatar van TinkerTex

TinkerTex

Ilsa, of Greta (Dyanne Thorne), staat aan het hoofd van een psychiatrische instelling in de rimboe en past sadistische methodes toe. Een vrouw laat zich vrijwillig opnemen om haar geïnterneerde zus te zoeken.

Jesse Franco regisseerde dit matige vervolg. Het is bij lange na niet meer zo gruwelijk als de vorige films, al bevat the Wicked Warden wel een paar naargeestige scènes. Grootste probleem is dat de film gewoon weinig boeit. Veel scènes zijn te lang uitgesponnen of totaal overbodig. Als de zoveelste lesbische scène aanbreekt, geloof je het op een gegeven moment wel.

Kortom, Ilsa, the Wicked Warden is een overbodige herhalingsoefening die weinig toevoegt en snel verveelt.

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Prima onofficiele vierde Ilsa-film. Waar in She-Wolf of the SS de aandacht veel op de gore ligt, gaat het hier voornamelijk om het vele naakt, vernedering en uiteindelijke wraak van de vrouwen in gevangenschap. Typische ingrediënten van een Women in Prison-film, waar je er veel van had destijds. Leuk extraatje is dat dit vierde deel door een bekende naam binnen de cultscene is geregisseerd. Een regisseur die cinematisch iets meer te bieden heeft dan Don Osmonds, waardoor je een paar visueel best prettige scènes krijgt. Een van de betere Ilsa-films.

Theunissen

De openingsscène mocht er wezen waarbij de dames onder de douche stonden en waar Dyanne Thorne (dit keer met rode haren) een bad nam. De rest van de film stelt eigenlijk weinig voor hoewel het blootgehalte dit keer zeer hoog is. De dames zien er trouwens dit keer ook best mooi uit (de mooiste van de 4 films). Dyanne Thorne gaat in deze film best vaak uit de kleren en buiten haar zeer fraaie decolleté is er ook heel af en toe een plukje haar te zien Maar eerlijk is eerlijk wat een geweldig lichaam heeft Dyanne Thorne toch Zij mag mij best komen martelen. Wie er trouwens ook mocht wezen met haar fraaie decolleté was Lina Romay. Maar al met al stelt deze film buiten het bloot weinig voor en heb ik deze ook veelvuldig vooruit moeten spoelen.

P.S. Wat had Tania Busselier een enorm oerwoud (daar kon je een trui van breien) tussen de benen

avatar van Askikker

Askikker

Wow! Dit gaat mn vierde Dyanne Thorne worden.

Ongezien sterren geven mag natuurlijk niet, maar ik gok dat ik m vier en halve ster ga geven.

( twee voor de linker tiet, twee voor de rechter tiet, en een halve voor het verhaal)

Maar ff serieus

Serieus??????????

hahahaha,

Toch vind ik deze cultshit van een topniveau, en ik ben heftig op zoek naar een Dyanne Thorne T-shirt

avatar van Askikker

Askikker

De laatste Ilsa, en toch wel de minste, helaas.

Dit keer wel heel erg leizig, en een minder passende pruik.

Die vierenhalve ster heeft ie niet gered, al zaten en heel vermakelijke stukjes tussen, en vond ik het eind ook wel redelijk verrassend.

Jammer dat er maar vier Ilsa's zijn, maar ik ben al weer verder gegaan met Dyanne Thorne films kijken en nóg slechtere gore B-films afstruinen.

avatar van Fransman

Fransman

De oorspronkelijke titel is 'Greta, Haus ohne Männer' - wat overigens niet helemaal klopt - maar is meer bekend onder de titel 'Ilsa, the Wicked Warden' of 'Wanda, the Wicked Warden', de vierde Ilsa-film met Dyanne Thorne in de hoofdrol. Dit keer als bewaakster van een vrouwengevangenis in de jungle. Lina Ronay komt daar een kijkje nemen om uit te zoeken wat er met haar zus is gebeurd.

Vooropgesteld, de andere Ilsa-films heb ik niet gezien. Deze komt uit de Dietrich-stal, dus de productiekwaliteit is hoog: oogstrelende kleuren, camerawerk, muziek, messcherpe beelden. In deze film gaat het meer om de seks dan om de martelingen, heb ik begrepen. Mooi zo, want waarom kijk je naar zo'n film? Om de mooie blote meisjes natuurlijk, waarvoor anders? Wat dat betreft valt er veel te genieten, zoals Theunissen en anderen hier al opmerkten. En wat zo leuk is, voor deze gelegenheid heeft Lina en een paar andere dames hun okselhaar laten staan

Ik vond Lina, van wie ik geen fan ben, in deze film opvallend sexy met dat korte haar. De andere dames mochten er ook zijn. Ik vond alleen Dyanne Thorne nogal op Neelie Kroes lijken met die pruik. Nou ja, zo is er altijd wat.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19346 berichten

Eigenlijk ga ik mee met de recensie van mijn exploitatiefilm buddy Fransman. Dit was een onofficieel vervolg op de andere 3 Ilsa films maar omdat Dyanne Thorne wederom de rol opneemt van dominatrix is deze bekend geworden onder de naam Ilsa the Wicked Warden. De Duitse titel klopt niet want op een gegeven moment kwamen er wel degelijk mannen binnen en je had die ene gast met die idiote grijns op zijn gezicht.

Is dit dan toch een Franco film die ik een voldoende kan geven, ik had de hoop al een beetje opgegeven. De film is vergelijkbaar met de officiële Ilsa films (al moet ik The Tigress of Siberia nog zien) veel vrouwelijk naakt, martelingen, een sadistische Thorne die ook niet verlegen is om haar attributen uit te spelen. Toch vond ik Lina Romay hier de meest aantrekkelijke met dat korte haar en toch erg vrouwelijke vormen.

En ja eindelijk krijgen we wat meer lesbische erotiek ook van Thorne, dat had ik toch wel gemist in de voorgaande delen. Het blijft uiteindelijk toch vrij braaf. Schitterende eindscène trouwens en die vergelijking met hongerige roofdieren.

Niet zo goed als Harem Keeper of the Oil Sheiks maar ook deze vond ik weer beter dan She-Wolf of the SS.

Theunissen

Zonet nog eens bekeken vanwege Dyanne Thorne (die destijds 33 jaar oud was, maar er door de rode pruik ouder uitzag, ik vond haar wel iets weghebben van Peggy Bundy uit "Married with Children (TV Series 1987–1997)", ze leeft overigens nog steeds en tikt inmiddels bijna de 80 jaar aan) en haar flinke decolleté (Dyanne Thorne is overigens gelijk al na twee minuten bloot te zien is als ze lekker een bad gaat nemen) en ik moest wel lachen toen Tania Busselier op een gegeven moment (na circa 60 minuten) de kont van Lina Romay moest schoonlikken, waarna ze moet kotsen in het toilet

Die Tania Busselier is overigens de mooie vrouw met het enorme oerwoud tussen de benen en dat is o.a. in volle glorie te zien is als ze gedoucht (er zitten in totaal drie douche scènes in deze film) wordt met een tuinslang door twee vrouwelijke bewaaksters. En Lina Romay is misschien de nog wel mooiere vrouw met het korte haar, het mooie decolleté (niet te groot en niet te klein) en het fraaie achterwerk en beiden zijn best lang in beeld te zien als ze Dyanne Thorne in haar blootje een massage moet geven (Dyanne Thorne is dan uiteraard ook bloot). Daarna geeft Dyanne Thorne haar overigens een acupunctuurbehandeling (o.a. op haar decolleté), die best pijnlijk eindigt

Tania Busselier en Lina Romay hebben het best vaak aan de stok met elkaar (Lina Romay is dan de bazin / meesteres) in deze film en dat o.a. tijdens een douche scène waarbij Tania de kont van Lina moet wassen met een stuk zeep. Lina zegt dan op een gegeven moment ook tegen Tania:

Didn't you hear me ? Stick it in ! Don't worry, you finger won't break off.

Daarna krijgen ze ruzie met elkaar en rollebollen (waarbij de schaamstreken goed te zien zijn) ze over de vloer van de douche, waarbij de overige douchende vrouwen toekijken. Eén van die toekijkende vrouwen was ook een opvallende verschijning en dan heb ik het over Esther Studer als de zeer slanke (zeg maar gerust magere), ietwat rijpe en roodharige gevangene "No. 24".

Het einde waarbij Dyanne Thorne wordt opgegeten (als wraak) door andere vrouwen (o.a. Lina Romay en Esther Studer, die wel wat vlees kon gebruiken) en waarbij je dan ook natuurbeelden ziet van een etende tijger, leeuw en Jachtluipaard, mocht er best wezen en zag er ook best grof uit.

De eerste 40 minuten van het verhaal bevatten eigenlijk nog geen echte brutaliteiten, maar daarna gaat het er best hard aan toe en wordt o.a. Tania Busselier gebrandmerkt met een nummer door Dyanne Thorne, die verder o.a. nog twee vrouwen met een zweep slaat en een vrouw laat stikken met een zak over haar hoofd. En ook vindt er een groepsverkrachting plaats tussen vrouwelijke (verminkte) gevangenen en mannelijke.

Vanwege Dyanne Thorne, Tania Busselier en Lina Romay in één film, verhoog ik mijn stem met een halve ster en "ster" is wel toepasselijk m.b.t. het schoonlikken van de kont