• 8.663.335 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Winning

"Winning is... everything."

In zijn overwinningsroes krijgt hij een relatie met een jonge vrouw en naarmate hij haar meer voor zich wint leert hij ook haar zoon kennen. Hij wil met haar trouwen, maar hij wil ook de Indianapolis 500 winnen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van jordybeukeboom

jordybeukeboom

Ik heb deze dvd besteld bij DVD-Outlet. Ik wacht daar nu al ruim 3 maanden op... Normaal zijn ze wel sneller

Paul Newman en racen, dat leek mij een onverslaanbare combinatie

scorsese

Redelijke film over een autocoureur die een leuke vrouw ontmoet. Een wat simpel verhaal dat verder ook een voorspelbaar verloop heeft (kan ook niet anders met een titel als winning). De film kijkt wel gemakkelijk weg, ondanks de wat lange lengte. Paul Newman stelt niet teleur en een aantal spectaculaire beelden van voornamelijk één lange autorace.

avatar van blurp194

blurp194

Nogal een tegenvaller eigenlijk.

Er zijn best een aantal erg interessante en mooie films over de racerij gemaakt - en deze periode, zo eind jaren zestig, heeft een paar van de allerbeste opgeleverd. Ik denk dan even aan Grand Prix (1966), of Le Mans (1971) - en die laatste dan met Steve McQueen, en ook met een verhaal naast de racerij.

En in die laatste lukt die combinatie dan wel vrij aardig, maar hier vind ik het niet zo werken. Sowieso is de hele film nogal mat en traag, en komt het drama er voor mij niet echt sterk uit. Of Newman de juiste persoon voor de rol is betwijfel ik ook wel een beetje - zowel als rijder als in het romantische. En Richard Thomas steelt ook nog een paar scenes van hem.

Nouja ach echt slecht is het allemaal niet, maar verwend als ik was met de titels die ik hierboven noem was het toch wat meer gemiddeld.