Alferd Packer: The Musical (1996)

Alternatieve titel: Cannibal! The Musical

Komedie / Muziek

geregisseerd door Trey Parker
met Trey Parker, Matt Stone en Ian Hardin

Alferd Packer vertelt het verhaal van hoe een mijnexpeditie compleet in de mist loopt. Packer en zijn collega's zitten vast in de Rocky Mountains, zonder voedsel en zijn gedwongen om vlees van de doden te eten.

avatar van tovenaar
ah... Jullie hebben het plaatje terugveranderd naar de videohoes zie ik heheh
Maakt niet uit, Cannibal blijft cool

kappeuter (moderator)
Kappeuter vond het plaatje niet scherp genoeg.

vic
wist niet dat hij van trey parker en Matt stone was. Damm ik moet hem zien. Vind BASEketball en Orgazmo ook erg goed

avatar van tovenaar
Check it out Vic! als je Orgazmo en BASEketball cool vindt...

en vooral als je ook Hellen Keller: The Musical cool vindt, dan vindt je Cannibal! ook supercool!

ultra film,

oneindig humoristische dialogen van het genre van southpark. De film staat niet echt stevig maar loopt wel goed. maar ja kan je ook niet verwachten van iemand die net zijn afgestudeerd. De humor in de fim maakt het toch voor mij een 5 sterren film vooral voor de southparketeers onder ons

Stien

Erg amusante maar ultra goedkoop gemaakte cannibal/musical period piece. Van de lui achter Southpark maar eerder gemaakt. De liedjes zijn KILLER. Spudoinkle!

avatar van tovenaar
Tis toch echt lang geleden dat ik zo ontzettend dubbel heb gelegen om een film. Briljante humor van begin tot eind. Trey Parker & Matt Stone zijn helden! Zeker niet iedereen zal dit een leuke film vinden, maar South Park liefhebbers kunnen best een gokje wagen!

The sky is blue and all the leaves are green. My heart's as full as a baked potato. I think I know precisely what I mean when I say it's a schpedoinkal day!!!

Geweldige film. Lachen, gieren en brullen. vooral:

Let's built a snowman

avatar van Goodfella
Een van de grappigste films die ik in tijden heb gezien. 95 minuten pure onzin met bijna kinderlijk enthousiasme gebracht.

Hét bewijs dat een groep gasten met een camera in de woestijn met een hilarische film terug kunnen komen. Dat spontane is overal aan de film af te zien. Natuurlijk ziet het er niet uit en natuurlijk komt halverwege de onvermijdelijke dip ivm overkill qua lamheid, maar zo'n Japanse indiaan slapt je er met z'n superzwaard zó weer uit

avatar van BoordAppel
Ziet iedereen hier ook de digitale versie van, of is dit ergens te koop? Anyhow, best moeilijk aan te komen. Ideetje hiervoor?

avatar van Goodfella
Hier gezien, dus je bent net wat te laat BoordAppel . Werd wel van dvd gebeamd, dus hij is blijkbaar wel te koop. Kan je alleen niet echt verder helpen dus.

avatar van tovenaar
Ik heb hem ook gewoon op DVD gezien... de DVD was altijd te koop bij Boudisque, maar ik zie hem er nu zo snel niet meer tussen staan.

avatar van JoeCabot
Had meer verwacht. Maar blijft toch leuk. Ook de liedjes zijn soms goed, al weet je dat je ze eigenlijk niet serieus mag nemen...

avatar van Macmanus
Niet veel soeps. Het duurde allemaal veel te lang en het was vaak totaal niet grappig. Sporadisch zag je een paar leuke stukjes, maar over het algemeen is dit een film om snel weer te vergeten

Ik ga snel weer een paar afleveringen kijken van South Park.
Magere 2*

avatar van Poisonthewell
Parker laat hier al vroeg z'n talenten zien. Dat 'based on a true story' aan het begin nam ik als een grap, maar die gast heeft blijkbaar dus echt bestaan als een van de enige twee Amerikanen die ooit voor kannibalisme in de gevangenis heeft gezeten.
De film begon een tikkie traag, maar na een half uur begon ik dan echt met lachen en kwam er ook geen einde aan.3,5*

Cowbell solo!

Mr_White
Leuke beginfilm van de makers van South Park die het vooral goed doet vanwege de gortdroge humor die later nog zou doordringen in Orgazmo. Meesterlijk is de openingsboodschap waarin wordt verteld dat het geweld in de film is teruggedrongen omdat het te erg was, om vervolgens over te schakelen naar de slacht-scène.

Ik kan wel beginnen met quotes uit de film te citeren, maar dan is werkelijk het einde zoek. De ene hilarische quote na de andere krijg je voor je kiezen en de dialogen zijn om je te bescheuren. En dan helemaal aan het einde: “Due to the graphic nature of this film, it should not have been watched by young children.” Hahaha!

avatar van BoordAppel
Dan loop je gewoon even de FRS binnen omdat Arriva een kutbedrijf is waar je alleen mag werken als je geen klok kan lezen, kom je ineens deze dvd tegen!

2008 staat er achterop, dus pas dit jaar (opnieuw?) op DVD verschenen.

Steve-a
Geweldige film. Af en toe een perfecte grap. Bijv. de cowbell solo of het afvragen van het tapdansen in de sneew.

avatar van OlafK
Shpadoinkle!

Cannibal! The Musical is echt een hilarisch filmpje, met Trey Parker en Matt Stone in topvorm! En ook Dian Bachar is werkelijk hilarisch als George Noon.

De film is een achtbaanrit met geweldig veel grappige scènes en superkomische liedjes. Zoals tsjidde al stelde: 'ik kan wel beginnen met quotes uit de film te citeren, maar dan is werkelijk het einde zoek.' En zo is het maar net! Ik zou ook bij god niet weten waar ik moest beginnen, aangezien de grappen elkaar continu overklassen.

Dikke vier sterren en de dvd meteen zelf ook besteld.

avatar van yeyo
De invloed van Monty Python is duidelijk merkbaar. Ik vond de liedjes echt geniaal en ze blijven ontzettend hangen!

AddictedToMovies
Die poster lijkt ook wel heel erg op Monty Python's Flying Circus.

avatar van Thomasco
Leuke film. Ik vind hem beter dan Orgazmo en Baseketball. De humor is in een zekere zin subtieler... Wel handig erbij is dit(klik op Other Scripts en dan Cannibal!, The Musical), waar je het script kan vinden (met oa de vertalingen van de Japanse indianen, blijkt dat zij ook belachelijke dingen zeggen )

En wie heeft de 5 aliens gevonden?
spoiler: The first one is in "Snowman" for a few seconds during Swan's tap-dancing scene.
The second is over Noon's right shoulder as he extracts a shoelace from his mouth.
The third alien of the movie casts a large shadow in the big bar scene. Trey pointed this out in the commentary.
The forth one is the moosehead in the same bar.
The fifth one is floating around a gate outside the gallows.

Ik heb ze zelf allemaal ontdekt, buiten die laatste

avatar van Inland Rabbit
Zo, deze vandaag aangeschaft. Ik kan best snappen dat TROMA deze film wilde hebben, want hij is zeker nog wat meer camp en soms best foute gore stukjes. Maakt het ook gelijk het leukste wat ik van de heren heb gezien. (moet Basketball nog zien) Zo'n announcement aan het begin van de film en er dan gelijk inknallen, prachtig.
South Park nog eens herkijken, maar kan best zijn dat ik die samen met Team America net een treedje lager vind, maar dit ligt aan deze en Orgazmo. Een 9 (4.5) is te hoog maar een 8.5 kan er best vanaf.

dominion
De beste film die ik ooit heb gezien.
Toen deze film klaar was had ik hem gelijk gekocht.
De humor in deze film is echt zo geweldig dat je na honderd keer er nog steeds om moet lachen.
Ook vond ik de liedjes geweldig en die blijven ook in je hoofd zitten.
Vond de Japanse indianen ook geniaal bedacht.
Het acteerwerk is gigantisch slecht maar dat past ook helemaal bij deze Troma film.
Vind dit ook een stuk beter dan South Park en alle andere films van Trey Parker.
Er zaten ook leuke gore stukjes in die er ook totaal niet uitzagen.
Het begin was ook best wel ranzig zeker dat stukje dat hij die tong eruit rukt en hem wilt opeten.
Vond de Pelsjagers ook leuke personages uit de film en Alferd Packer word ook goed geacteerd door Trey Parker.
Dus dit is zeker een film die een plek verdient op mijn nummer 1 in mijn top 10.

avatar van Vascago
Leuke film/musical van de makers van South Park. Het acteerwerk vond ik absoluut niet slecht. Probeer het maar eens om al die liedjes er fatsoenlijk uit te krijgen. De film heeft een sterke sfeer en de soundtrack is mede dankzij de liedjes erg tof. Wat mij betreft had er wel wat meer gore in mogen zitten, maar je kunt niet alles hebben. De humor daarentegen was top.

dominion
leuk dat je hem waardeert.

avatar van yeyo
Ik hou echt van het jeugdige enthousiasme waarmee dit studentenproject gemaakt werd. Parker & Stone humor in zijn meest ongeremd absurde vorm. Door zowel onbewuste knulligheden als bewuste subtiliteiten blijft de film ook na enkele herzieningen overeind.

Op vele vlakken is de film natuurlijk amateuristisch, maar het enorm muzikaal talent van Parker en Stone was niettemin al merkbaar. De structuur is geïnspireerd door Rogders en Hammerstein musicals (cf. Oklahamo) en komt redelijk professioneel over. De overture en de verschillende reprises versterken de herkenbaarheid en ook de narrative wordt binnen volgorde van de liedjes uitstekend gerespecteerd. (introductie, motivatie, voorstelling van de antagonist..)

Dit is echt helemaal niets. Goedkope bagger, waar totaal niet om te glimlachen is. Snap echt niet dat de film zulke hoge recenties krijgt. Het gaat helemaal nergens over.

Meneer Bungel
A shpadoinkle musikle.

Valt welt mee hoe shpadoinkle dit is, eigenlijk. Low, low, LOW budget en bij aanvang (het eerste half uur of zoiets) zijn de echt grappige grappen té sporadisch - ik begon al te bedenken hoe ik dit volledig af zou gaan branden. Maar de grapdichtheid en -geslaagdheid nam hand over hand toe zodat ik dit uiteindelijk een redelijk shpadoinkle filmpje vind. De liedjes (vrij standaard musical gekweel van het zuiverste water - inderdaad goed gezongen en zo, maar voor mij persoonlijk niet de juiste toon) werden ook steeds leuker (vooral de teksten eigenlijk, maar dat kan een liedje ook draaglijker maken), met de happily singing angry mob als hoogtepunt. Aanvankelijk bar weinig gore, maar ook dat werd naar het einde toe enigszins goedgemaakt. Het acteerwerk tot slot was erg wisselvallig, maar Alferd Packerd werd in ieder geval heel shpadoinkle neergezet.

Een krappe drie sterren.

avatar van FillumGek
Gemaakt in de tijd dat Trey Parker en Matt Stone nog niet eens waren afgestudeerd. Een tijd voordat iedereen ooit van South Park had gehoord, nauwelijks voor te stellen. Toch zijn er al heel wat SP-invloeden te bespeuren, en dat vond ik eigenlijk het leukste van de film.

Zo vind ik het al een feest als je bepaalde stemmen, zoals van Eric Cartman, kan herkennen. Alferd Packer speelt zich af in Colorado, een aantal grappen zijn overduidelijke South Park-like en door de film heen zitten diverse aliens verstopt, net als in de animatieserie.

Helaas vond ik deze film wat minder grappig. Dialogen waren vaak wat flauwig en zo grof of politiek incorrect is het allemaal nog niet. Bovendien heb ik het niet zo op zang, al was ik toch onder de indruk van de kwaliteiten van Trey, die zelfs nog een paar andere in zang heeft gedubd. De make-up was eveneens goed te genieten, zeker gezien het lage budget. Een krappe voldoende.

avatar van Donkerwoud
Nooit geweten dat Trey Parker en Matt Stone - bekend van South Park - ooit begonnen zijn onder de vleugels van Troma. Eigenlijk leggen ze hier al de basis voor wat ze later 20 seizoenen zouden doen met hun succesvolste franchise: harde humor rond blijmoedige, optimistische mensen, die eigenlijk egoïstische psychopaten zijn. Ook de overbekende musical-invloeden zijn al volop aanwezig, en het komt bijzonder goed uit de verf omdat de absurdistische nonsense is gegoten in gelikte muziekstukken. Het geheel heeft een extra amusementswaarde omdat je zo nu en dan zelfs de stemmetjes en geluidjes van de animatieserie erdoorheen kunt horen. Echt grappig wil het niet worden, want ze zijn er nog niet op uit om met hun politiek geïnspireerde satire werkelijk tegen heilige huisjes te trappen. Het is daarmee een tikkeltje braaf, en dat in een film waarin kannibalisme toch een prominente plaats heeft. Een must voor iedereen die South Park een warm hart toedraagt en wil zien waar de iconische serie zijn wortels heeft.

avatar van Donkerwoud
En trouwens met een bizarre cameo/gastrol van Stan Brakhage.