Zombi 2 (1979)

Alternatieve titels: Gli Ultimi Zombi | Zombie | Zombie 2 | Zombies | Island of the Flesh-Eaters | Island of the Living Dead | Zombie Flesh Eaters

Italië
Horror

geregisseerd door Lucio Fulci
met Tisa Farrow, Ian McCulloch en Richard Johnson

Voor de kust van New York wordt op de boot van een beroemde wetenschapper een zombie gevonden. De journalist Peter West gaat samen met Anne de dochter van de wetenschapper naar de Antillen. Als ze aankomen op het eiland Matul blijkt dat er op dit eiland een vreselijke ziekte heerst waardoor de eilandbewoners zombies worden.

avatar van Grindhouse62
De jongere horrorliefhebbers onder ons zouden zich eens moeten wagen aan deze slashers uit deze tijdperk. Dan zouden ze zich achter de oren krabben met al die remakes. Ik wil niet alle remakes af kraken, maar algemeen ga ik voor de originele. Vond Zombi 2 wel vermakelijk, heb hem onlangs na jaren maar weer eens in de bluray gestopt. Een leuke avond gehad. Maar o.a. City of the Living Dead en House by the Cemetery vind ik beter van Fulci.

avatar van mikey
Grindhouse62 schreef:
De jongere horrorliefhebbers onder ons zouden zich eens moeten wagen aan deze slashers uit deze tijdperk. Dan zouden ze zich achter de oren krabben met al die remakes.i.
Dit is toch geen slasher? Is hier een remake van?

avatar van Lakte
Vanavond maar een kijken, ben benieuwd!!

Nachtenlang niet meer geslapen , bang van iedere schaduw en nooit meer door de ramen naar buiten kijken zonder pijn in mijn oog te voelen. Maar dat was dan in de jaren 80. Nu kan ik wel weer kijken en daarna wel weer alleen naar het toilet durven.
Toch is deze film voor de onervaren horror kijker nog steeds een aanrader. Knappe special effects gezien de leeftijd van de film . De acteerprestaties vragen natuurlijk wat geduld maar als je besluit om daar doorheen te kijken durf ik te stellen dat je een klassieker gaat bekijken.

avatar van steffv1
Martin van Dormolen schreef:

Zeer goede film! Ikzelf ben zoiezo meer van de oude horrormovies dan de nieuwe, dan moest je men verbazing gezien hebben toen ik lucio fulci ontdekte natuurlijk. Benieuwd naar city of the living dead en house on the cemetry.
Zeker aangezien ik toch wel zowat alle betere oude zombie films al gezien heb, of gewoon oude horrors vanaf 1930.
Acteerprestaties zijn nogal bedenkelijk maar doenbaar, lijkt soms wel alsof ze eerst liplezen en nadien pas ingesproken is, erg vreemd.

avatar van jeroentjuhhhhh
Wow. Die nieuwe scan van Blue Underground is echt wonderschoon! Behoudt de fijne grain die bij zo'n gritty geschoten 35mm film hoort, maar laat de kleuren er veel strakker uitkomen. Het maakt nog altijd diepe indruk met die legendarische soundtrack en iconische zombies, zowel qua make-up fx / gore fx als de manier waarop Fulci ze in beeld neemt. Hij begreep als geen ander dat ieder moment telt en moet beklijven. Dat staat compleet tegenover de zombies van tegenwoordig; een schrale identiteitsloze bende waar kracht in nummers komt. De creativiteit en effectiviteit van Zombi 2 is ongeëvenaard en zal dat blijven. Pure, geperfectioneerde genrefilm.

12 december te zien in Eye in het kader van De Keuze van Koolhoven.

avatar van umbra
Ah deze Zombie 2, destijds, moet midden of eind 90's geweest zijn denk ik, toen er nog plaats was voor horror, cult en wansmaak op de gewone tv, voor de eerste x gezien en opgenomen op VHS en hier spreekbeurt over gemaakt vr school. Zombiefilms is vaak alles of niks bij mij en deze vond ik zo vet man, heerlijk op z'n Italiaans, zeg maar Fulci's Zulke films zijn pure nostalgie voor mij en ik geef toe, 10j en langer geleden moest het voor mij gore, gore en nog eens gore zijn, tot op het bot, liefst nog politiek incorrect en controversiëel ook. Deze moet ik nog eens dringend herbekijken, is zien of ie nog zo lekker gore blijkt te zijn als destijds.

avatar van Basto
Komt 4k release aan van Blue Underground

vandaag voor het eerst gezien op 4K. de film is prachtig gerestaureerd in dolby vision! dat was ook de enige pluspunt verder in mijn ogen. de film was niet om aan te zien. misschien omdat ik in een ander tijdperk leef...

avatar van Basto
Net de 4k UHD disc van Blue Underground gekeken. Film ziet er echt fantastisch uit.

De haai vs Zombi scene blijft briljant. Heb ook geen idee hoe ze dier voor elkaar gekregen hebben. Als iemand het weet?

4,5 blijft staan..

avatar van Ajax&Litmanen1
Een cultfilm, maar ik vond 'm op zijn best gewoon vermakelijk. De film heeft wel een paar erg smerige stukken erin zitten en de gore komt ook heel overtuigend in beeld. Bloederig en ongemakkelijk, fijn. De oogbal en de haai springen er wel uit. Voor de rest duurt het ondanks de korte speelduur nog vrij lang voor het lekker los gaat en gaat alles wel heel traag. Het is ook geen hele beste cast trouwens, maar dat is weer niet zo erg. Prima avondje vermaak.