Zombi 2 (1979)

Alternatieve titels: Gli Ultimi Zombi | Zombie | Zombie 2 | Zombies | Island of the Flesh-Eaters | Island of the Living Dead | Zombie Flesh Eaters

Italië
Horror

geregisseerd door Lucio Fulci
met Tisa Farrow, Ian McCulloch en Richard Johnson

Voor de kust van New York wordt op de boot van een beroemde wetenschapper een zombie gevonden. De journalist Peter West gaat samen met Anne de dochter van de wetenschapper naar de Antillen. Als ze aankomen op het eiland Matul blijkt dat er op dit eiland een vreselijke ziekte heerst waardoor de eilandbewoners zombies worden.

avatar van Grindhouse62
De jongere horrorliefhebbers onder ons zouden zich eens moeten wagen aan deze slashers uit deze tijdperk. Dan zouden ze zich achter de oren krabben met al die remakes. Ik wil niet alle remakes af kraken, maar algemeen ga ik voor de originele. Vond Zombi 2 wel vermakelijk, heb hem onlangs na jaren maar weer eens in de bluray gestopt. Een leuke avond gehad. Maar o.a. City of the Living Dead en House by the Cemetery vind ik beter van Fulci.

avatar van mikey
Grindhouse62 schreef:
De jongere horrorliefhebbers onder ons zouden zich eens moeten wagen aan deze slashers uit deze tijdperk. Dan zouden ze zich achter de oren krabben met al die remakes.i.
Dit is toch geen slasher? Is hier een remake van?

avatar van Lakte
Vanavond maar een kijken, ben benieuwd!!

Nachtenlang niet meer geslapen , bang van iedere schaduw en nooit meer door de ramen naar buiten kijken zonder pijn in mijn oog te voelen. Maar dat was dan in de jaren 80. Nu kan ik wel weer kijken en daarna wel weer alleen naar het toilet durven.
Toch is deze film voor de onervaren horror kijker nog steeds een aanrader. Knappe special effects gezien de leeftijd van de film . De acteerprestaties vragen natuurlijk wat geduld maar als je besluit om daar doorheen te kijken durf ik te stellen dat je een klassieker gaat bekijken.

avatar van steffv1
Martin van Dormolen schreef:

Zeer goede film! Ikzelf ben zoiezo meer van de oude horrormovies dan de nieuwe, dan moest je men verbazing gezien hebben toen ik lucio fulci ontdekte natuurlijk. Benieuwd naar city of the living dead en house on the cemetry.
Zeker aangezien ik toch wel zowat alle betere oude zombie films al gezien heb, of gewoon oude horrors vanaf 1930.
Acteerprestaties zijn nogal bedenkelijk maar doenbaar, lijkt soms wel alsof ze eerst liplezen en nadien pas ingesproken is, erg vreemd.