Zombi 3 (1988)

Italië
Horror

geregisseerd door Lucio Fulci
met Deran Sarafian, Beatrice Ring en Ottaviano Dell'Acqua

Een gaswolk ontsnapt uit een kernreactor en vergiftigt de omgeving, waardoor een groepje jongeren gedwongen wordt te bivakkeren in een hotel. Ze worden belaagd door zombies die zin hebben in mensenvlees.

avatar van dutchtuga
Klote. Deze eindelijk binnen, blijkt het een Duitse dvd te zijn met enkel Duitse audio. Dit moet ik natuurlijk zien met de 'echte' nasynchronisatie.

avatar van Boeikens
dutchtuga schreef:

Dat is inderdaad minder. Bovendien loop je nog grote kans dat de Duitse versie gecut is.

avatar van dutchtuga
Inmiddels de 88 Films blu-ray binnen. Heerlijk om deze films in deze kwaliteit te zien.

avatar van wendyvortex
Over de ingewikkelde verwarring met Zombie 3 uit 1981 gaan we het maar niet hebben, dit is het officiële Lucio Fulci-vervolg op de classic Zombi 2 (1979).
Een rommeltje eigenlijk, maar wel een hilarisch rommeltje met een paar flinke WTF-momenten. Fulci vond het allemaal maar niks en weet de flop aan de producent. Je merkt dat we al flink in de jaren 80 zitten: de grimmigheid wordt al weer wat minder en wat humor komt er voor in de plaats. Voor drama en relatieproblematiek a la The Walking Dead is er al helemaal geen plaats. Zombie-actiefilm met nog wat jaren 80-gore, voor de liefhebbers heel prima te doen.

avatar van ChrisM
88 films bluray uitgave is dik in orde lekker foute muziek en heerlijke sfeer

avatar van perceived
Ben geen groot fan van 't Zombie-genre, maar deze vond ik errug leuk!

avatar van perceived
Zombi 2 toch maar eens herzien..! Zie dat ik die slechts met 2* sterren heb beoordeeld terwijl dat toch een real classic is...

avatar van alexspyforever
Een mix van actie en zombiefilm gefilmd op de Filippijnen en het resultaat is Zombi 3, een zogenaamd vervolg op Zombi 2 of misschien op Dawn of the Dead? Het maakt niet uit, in 1988 was het concept van virus breekt uit en mensen die worden geïnfecteerd en vervolgens veranderen in zombies al lang niet meer nieuw en zelfs dan al een beetje uitgemolken aan het geraken. De film getuigt van weinig inspiratie, nauwelijks verhaal, geen uitdieping van de karakters en ook de actie doet me eerder aan een of andere domme Kung Fu film denken. De zombies zijn ook bijna allemaal Aziaten, met vaak dezelfde kleding en zwarte make-up. Af en toe wel wat leuke gore, maar het duurt allemaal veel te lang. Nu goed het kan nog altijd erger als ik aan Bad Taste terugdenk. Overigens heeft deze niets met Burial Ground te maken die ook vaak wordt gecrediteerd als Zombie 3. Burial Ground had ook geen al te best verhaal of diepe karakters, maar was wel entertaining en de zombies vond ik erg gaaf uitzien. Deze Zombi 3 vond ik dus geen moer aan.

avatar van joolstein
???? Wat een vreselijk script! Direct vanaf het begin is het al mis. Een paar mannen met geweren overvallen een medisch team, er ontstaat een vuurgevecht waarbij er één dief overblijft die vlucht naar een bedenkelijk resort wat op vijf minuten lopen ligt van de biologische wapenfaciliteit. Blijkbaar een ideale ligging om je vakantie te vieren? Enfin, uiteindelijk besluit om de generaal van die faciliteit (ach het is allemaal 'science fiction!') om het lichaam te verbranden (Goh, was dat ook niet in The Return of the Living Dead (1985) Om de Zombies en overlevenden uit te roeien stuurt de generaal een stel mannen in bio-hazardpakken (deze lijken zo weg gelopen uit The Crazies (1973) op het probleem af. En geloof het of niet er zit ook nog een bar slechte verwijzing (inspiratie kan je het niet noemen!) in naar Alfred Hitchcock's The Birds (1963) (de reactie bij die dode vogels: 'I've never seen anything so sad').Dit was nog niet erg geweest als de hele zooitje niet vol had gezeten met úber-domme dialogen, en onzinnige vuurgevechten. En natuurlijk ontplof er een tank-station want een actiefilm uit de jaren '80 kan niet zonder! En dan heb ik het nog niet gehad over de derderangs zombies, de DJ Blue Heart of het vliegende hoofd.

avatar van Basto
joolstein schreef:
???? Wat een vreselijk script!

avatar van Grindhouse62
Na vanmiddag voor de 1e keer American Assassin uit 2017 gekeken en in de vroege avond Replicant uit 2001 te hebben herzien, voor het eerst later op de avond Kleine Ijstijd op Film 1 on Demand gezien. En deze als afsluiter van de dag. Deze fim is inderdaad een topper voor de liefhebbers., zoals ik als Gtindhouse liefhebber. Effects zijn echt trashy 80eighies. Prima voor mij. Heb mij, prma .ermaakt