Rosso Sangue (1981)

Alternatieve titels: Absurd | Antropophagus 2 | Zombie 6: Monster Hunter | Monster Hunter | The Grim Reaper 2 | Horrible

Italië
Horror
96 minuten / 90 minuten (VS)

geregisseerd door Joe D'Amato
met Annie Belle, Charles Borromel en Katya Berger

Een priester komt in een klein stadje helpen een monster te vernietigen. Maar er ontstaan problemen als blijkt dat het monster erg moeilijk te vermoorden is. De problemen stapelen zich verder op als het afschuwelijke monster besluit een moordpartij te houden. Niets en niemand is meer veilig.

avatar van Mr Confused
2 * omdat de film die ik gezien heb maar 78 minuten bevatte en daardoor ook goorvrij was. Waarom doen ze dat toch?

avatar van Mac Hammer Fan
Mr Confused schreef:

Ik zag de volledige versie en die is wel heel bloederig hoor.

avatar van Mr Confused
Nu dan eindelijk de engels gedubde europese versie gezien. En deze beviel me natuurlijk wel. lekkere goore scenes die me vooral aan Fulci deden denken. De filmtitel die bij op het beeld verschijnt is Man Hunter en is gemaakt door het pseudoniem van Joe D'amato nl. Peter Newton aka Aristide Massaccesi. 2* worden hier nu een nipte 4*

avatar van Exploitation
Aparte horrorfilm van Joe D' Amato. Lekkere gore scenes, en een einde dat gewoon te macaber voor woorden is. Voor alle Italo fans zeker kijken!

avatar van Die Hard,Willis
Iemand enig idee of de versie op chainsawvideo.nl uncut is ?

avatar van FatMike
Weer een prima film van Joe D'amato!

Bekend als Antropophagus 2 (prima verkooptaktiek na het succesvolle, net niets betere "1e deel"), is de film nu uit op het
prachtige labeltje MYA onder de naam Horrible.

Een ieder die gek is op hak-en slachtwerk afkomstig uit Italië,
en andere werkjes van cult-regisseur Joe D'amato,
likt net als ik zijn of haar vingers af bij het zien van deze slasher.

De giga-akteur George Eastman gaat volkomen los en
bloed vloeit rijkelijk.

De bijpassende score is ook weer prima.
Flink genieten dus bij deze Horrible!

Dikke 4 sterren!

avatar van brucecampbell
Ik heb de volledige uncut versie gezien en die begint prachtig met een paar leuke kills zoals met het boormachientje en de zaag . Daarna zakt de film een beetje in, maar het laatste halfuur is echt beresterk met nonstop adrenaline en nog maar eens echt leuke kills zoals de verpleegster die in de oven wordt vastgehouden en het slot wanneer het monster wordt onthoofd. De acteurs, de dubbing en de editor van de film waren niet echt hoogstaand, maar de film heeft een heel apart en luguber sfeertje dat je maar zelden tegenkomt. Een echte aanrader dus!

avatar van 606
Aardige horror met wel vreselijke muziek gebruik.
Redelijk acteerwerk en leuk verhaal

3 sterren

avatar van Exploitation
Net nog eens herzien, na dat ik nu de mooie DVD uitgave van MYA binnen gekregen had. Het blijft een lekkere Italo trasher, met originele moorden! Voor Joe D' Amato fans zeker aan te raden.

avatar van brucecampbell
Exploitation schreef:

Toch maar 2*?

avatar van kirk douglas
de film heeft veel weg van halloween.
desondanks is de film best goed.
george eastman speeld weer eens de killer deze keer is hij echter wel erg slordig, zo laat hij dat ene kind drie keer ontsnappen hoewel hij meer dan genoeg tijd heeft om hem af te maken.
de film werd toen en ook nu als vervolg op antropophagus verkocht.antropophagus is dan nog wel wat beter dan deze.

avatar van TinkerTex
In 1981 regisseerde Joe D'Amato het onofficiële vervolg op Anthropophagus. Onofficieel, omdat hij vanwege spoilerachtige reden niet kan plaatsvinden, maar goed. George Eastman speelt weer dezelfde gek die ditmaal in staat is dode cellen te herstellen en daarmee praktisch onsterfelijk is. Nu zonder belachelijke make-up komt hij nog beter uit de verf dan eerst. D'Amato is er in geslaagd om brute kills te combineren met dodelijke spanning. Qua opzet heeft de film veel weg van Halloween, maar dat mag de pret niet drukken. Er bestaan ergere rip-offs. Het einde is ook erg gaaf.

avatar van jordandejong
Toch wel verasende film. Ik had nog nooit eerder een film van D'Amato gezien maar dit smaakt naar meer. Wel erg verwarrend al die titels. (Zombie 6, antropophagus 2) al die Italianen hingen in de jaren 80 en 70 op elkaars roem. En dat is bij deze film helemaal niet nodig want dit een erg goede horrorfilm. Muziek is simpel maar werkt mee aan de sfeer. De gore zit helemaal goed. Een paar voorbeelden zijn bijvoorbeeld het hoofd dat door de zaag gaat, en de boor door het hoofd heen. . Iets minder spectaculair was de killer. gewoon een normale man,.

Een heel erg vermakelijke film dus. Ik moet trouwens wel ff vermelden dat de dubbing ook acebtabel was. Meestal is het ZOOO dramatisch. Hier vond ik het aardig meevallen alleens soms een beetje bij dat jongetje.

jordandejong schreef:
Iets minder spectaculair was de killer. gewoon een normale man,.

George Eastman kun je toch moeilijk 'normaal' noemen?

avatar van jordandejong
Eigenlijk niet nee. Wat een beer van een vent is dat.

avatar van yeyo
Inderdaad en dan nog zo een boosaardige tronie.

avatar van movie acteurs
Absurd A.K.A Antropophagus 2.

Ik persoonlijk vind deze veel beter dan Antropophagus (1980). Film heeft wat leuks en vooral sommige scene's zijn geweldig. Vooral het einde wanneer het monster wordt vermoord door een meisje met een hakbijl, en dat het meisje bloederig naar buiten komt met het afgehakte hoofd. Eastman zet weer een geweldige rol neer, vooral zijn enge maar wel geweldige kop zorgt al voor de perfecte casting.

De scene met de oven was ook werkelijk geweldig, maar ook best gruwelijk. De film vermaakte daarnaast zeer goed en heeft meer spanning dan de eerste film, die soms ietwat te tam was. De effecten zijn best goed, alleen ze ogen wel wat goedkoop. Maar het ziet er niet bedroevend slecht uit. Deze film kwam in de "video Nastie"lijst, en dit is inderdaad een best gore film. Het verhaal is geen applaus waard. Maar hij is best wel origineel en de film is sterk uitgewerkt. Acteerwerk valt ook erg mee. Deze leuke horror vakmanschap van Joe D'Amato is een aanrader voor de fan. De film krijgt van mij dus een dikke 4,0.

avatar van mikey
Een Halloween rip off van Joe d'Amato. I got nothing more to ask for. Zelfs het prachtige (maar ouderwetse) blue light zit erin. De kills zijn schaamteloos bruut. En buitengewoon schokkend. Yes!
De spanningsopbouw is wel wat mager. En het kindje is eng en naar. Maar de 70's (80's) sfeer zit er heel goed in en dat maakt de film hoogst vermakelijk.

avatar van Vascago
Prima film van D'Amato waarin het bloed lekker vloeit. Veel goede gore stukjes en een lekkere soundtrack erbij die het geheel nog aardig spannend houdt ook.

mikey schreef:
En het kindje is eng en naar.

Ik ben wel wat gewoon wat betreft vervelende kinderen in Italiaanse pulp, maar deze spant toch wel de kroon. Al schijnt dat joch van Buriel Ground nog weirder te zijn..

Mwah was leuk

avatar van jeroentjuhhhhh
Geweldige campagne van 88 Films op Indiegogo om een viertal (en misschien een extra titel, afhankelijk van hoeveel er wordt binnengehaald) Italiaanse meesterwerkjes te restoren. Voor 45 pond krijg je nu al 3 van de 4 titels (andere zijn: Nudo e Selvaggio (1985) , Aenigma (1987) en Buio Omega (1979) ). Als ze de 40K redden, dan krijg je ze alle 4! Win win

88 Films Italian Collection Restoration Project | Indiegogo

Een absolute no-brainer!

avatar van EW101
yeyo schreef:

Naast de nogal weirde verhouding met zijn moeder, was het kind ook nog gespeeld door een 25-jarige volwassene.
Ja, best wel een raar personage.
Het kind in Suspiria is ook wel vreemd, maar dat is wel logisch, gezien de context.

Ik kijk deze film vanavond; ben benieuwd.

avatar van Boeikens
Bij Joe D'Amato is het opletten geblazen of je zit naar een sexploitatie filmpje te zien Toch heeft hij ook wel enkele betere horrors gemaakt waaronder ook deze Rosso Sangue.
De reeds gekende George Eastman is alom een goed gecaste killer die hier (uncut versie) enkele lekker brute kills laat zien. Het geheel loopt lekker vlot in goede Giallo style maar met als grootste minpunt, weeral zo'n compleet irritant en acteertalentvrij joch

avatar van alexspyforever
Boeikens schreef:

Ik kan me hier eigenlijk bij aansluiten. Het verhaal en de personages zijn niet veel soeps, maar de kills zijn wel goed en vrij bloederig. En ja van het moment dat dat kereltje in beeld kwam, wist ik het wel. Dat gaat weer zo een kind zijn dat met zijn gejengel en daden voor problemen gaat zorgen vooral voor anderen dan maar zelf zal hij er uiteraard ongeschonden uitkomen, verdorie wat hoop ik toch eens op een film waar zo een rotjoch eens het loodje legt. Schitterend einde ook

avatar van baspls
Een Griekse man is ontsnapt uit een experimenteel ziekenhuis en maakt onderweg slachtoffers. De man is niet te doden omdat zijn cellen zichzelf genereren. Een lokale politieagent en een Griekse priester proberen hem tegen te houden.

Rosso Sangue oftewel Absurd oftewel Antropophagus 2 is een typische Italiaanse Splatter film van Joe D'Amato. De film doet heel erg zijn best om Amerikaans te lijken, zo wordt er continu gesproken over 'the game' die op TV is en waardoor de hele politiemacht ontregeld is. Echter is het heel duidelijk dat de oude landhuizen met zelfs complete middeleeuwese inrichting in Europa staan en niet in the states.

Wat Rosso Sangue leuk maakt zijn de lekker uitgebreide stukjes gore, waar alleen Italianen weer creatieve en onwaarschijnlijke mogelijkheden voor zien. De noodzaak van gore wordt nergens in de film duidelijk, maar vermakelijk is het wel en gezien het budget ziet het er niet onaardig uit. Het verhaaltje erom heen is vrij saai en de film doet veel mislukte pogingen ons iets om de personages te laten geven. Veel pogingen tot suspense zijn veel te lang gerekt waardoor het tempo er helemaal uit gaat.

Al met al weer een lekker foute Italiaanse splatter-filmpje. Niet echt heel bijzonder.