After Death (Oltre la Morte) (1988)

Alternatieve titels: Zombie 4: After Death | Zombie Flesh Eaters 3

Italië
Horror

geregisseerd door Claudio Fragasso
met Jeff Stryker, Candice Daly en Massimo Vanni

Een vrouw gaat terug naar het eiland waar haar ouders dood zijn gegaan. Haar ouders werkten aan een medicijn tegen kanker maar het medicijn zorgde ervoor dat de doden weer tot leven kwamen. De vrouw heeft hulp van huurlingen en wetenschappers en samen moeten ze het gevecht tegen de levende doden aangaan.

avatar van jedymaster
altijd maar die zombie's kan er niet genoeg van krijgen.

avatar van kungfuzombie
Weer zo'n heerlijke vermakelijke zombiefilm uit Italie! Verhaal van niks, net zo als het acteren maar de vaart zit er goed in. Af en toe wordt het behoorlijk lachwekkend!!!

Super cheesy muziek en lekker veel gore! Deed me nog meer denken aan de Demons dan aan zombie 2 of 3.

Heb me dus prima vermaakt!

Is dit die waarin de zombies hard kunnen rennen?? Dat verpeste het voor mij, rennende zombies hoort niet.
Vond hem verder opzich wel vermakelijk dacht ik..

avatar van kungfuzombie
Zo af en toe ja, als het de makers uitkwam Maar niet zo erg als in de Dawn remake, dat zijn stuk voor stuk atleten

kungfuzombie schreef:

Heb me dus prima vermaakt!

Inderdaad deze film deed me ook denken aan Demons. Vooral de eerste scene met die priester zijn vrouw.
Al bij al viel de film mij wel tegen. De gore effecten mochten van mij iets explicieter zijn.
Maar al bij al toch vermakelijk.

Echte horror met vele gore en onverwachte momenten.

avatar van metaledje
Zombie Flesh Eaters 3 dus..

maarja ik vond dit deel erg zwak, zwakste van de 3, de priesters vrouw in het begin wat aan een touw hangt,zombie atleten,de uiterst goedkope make up effecten, te weinig echte gore beetje bloed af en toe, nog slechter acteerwerk, en de dingen die gebeuren zijn NIET vermakelijk, tegen het eind toch wat leuke scenes tegen gekomen daarom maar een krap 2tje

avatar van Biglia
Stelt heel weinig voor, zeker zwakste van de reeks.

Alles is gewoon slecht: "verhaal", acteurs, make-up, effecten, muziek...
En niet slecht dat het leuk wordt, maar slecht dat het op de zenuwen gaat werken. Her ergste voor mij: kreunende zombies als ze in elkaar geslaan worden!?!

avatar van megaman
Vond deze toch een stuk beter dan Zombie Flesh Eaters 2 (A.k.a. Zombie 3) van Lucio Fulci. Wel leuk om een keer gezien te hebben maar m'n favoriete zombiefilm zal 't niet snel worden.

avatar van kirk douglas
niet te geloven wat een idiote film alles is verschrikkelijk onozel gedaan. maar nog lang niet zo slecht als zijn opvolger.

Blarown
dankzij de trailer (http://www.youtube.com/watch?v=TeGL1AQKNvk)
kom ik toch op het schuine idee om hem te kopen,.. gewoon dat als ik hem zie liggen voor 1 euri kopen en lachen
maar meer ook niet,..

avatar van movie acteurs
Totaal overbodig vervolg. Sfeer is weg en het gore valt ook wel wat tegen (mocht ook wel wat frequenter zijn). Helaas krijgt dit maar een 1,5.

avatar van erik1677
Superblij dat ik hem eindelijk te pakken heb.
Over de top zombie vermaak en volgens mij 1 van de eerste zombiefilms met rennende en Ninja-zombies erin.
Persoonlijk ben ik meer van de klassieke voort strompelende zombies, maar dit is ook wel een heel lekker filmpje.
Prachtige sfeer, hilarisch acteerwerk en genoeg gore.
Het begin alleen al met de voodoo priester is al regelrecht cult.
en daarna word het alleen maar beter.
Een klassieker onder de b-films deze zombie 4

avatar van wendyvortex
Meisje dat ooit levend van het Zombi 2-eiland afkwam gaat varen met stel huurlingen en strandt op jawel het beruchte zombie-eiland, waar de levende doden nog steeds rondwaren.
Ze zien er inmiddels wel wat minder spectaculair uit: weerwolven, ninja's, Ewoks en de monikken uit The Blind Dead lopen een beetje door elkaar....en de zombies kunnen rennen, praten en schieten met machinegeweren!!!
Gore-meter slaat soms uit, zij het wel wat minder dan z'n voorgangers.
Maar dikke zombie-pret is het wel inclusief foute jaren 80 soundtrack.

avatar van Vascago
Eigenlijk heel erg slecht, maar daardoor ook weer erg vermakelijk. De soundtrack, de sfeer, het achterlijke acteerwerk. Gewoon fijn

avatar van Richard_Voorhees
Een film van Claudio Fragasso? Deze film is toch geregisseerd door Clyde Anderson?
Slecht, eigenlijk heel slecht, maar mede daardoor toch wel weer vermakelijk om naar te kijken.
Een aantal mensen komen om een belachelijke reden terecht op een eiland waar de doden rondwaren.
De film trapt al lekker af met een flashback naar een voodoo ritueel waarin we een vrouw de hel in zien gaan om terug te keren als een demoon.
De connectie met Lamberto Bava's Demoni films is al snel gelegd, daar deze demoon ook weer gal spuwt en lange, scherpe tanden heeft.
De zombies zijn een beetje apart. Soms zijn het de schuifelende, zielloze creaturen zoals we die kennen uit Romero's werk. Op ogenschijnlijk willekeurige momenten kunnen deze zombies echter rennen en snel bewegen. Deze zombies worden door de hoofdpersonages omschreven als ninjas, maar persoonlijk vind ik het er meer op lijken alsof ze in monnikspijen rondlopen.
Daarnaast is Fragasso stiekem zijn tijd al ver vooruit, doordat hij de suggestie wekt dat een stuk van de ziel van de persoon nog overleeft in de zombie modus. Hierdoor kunnen sommige zombies praten, normaal bewegen en zelfs met machinegeweren schieten. En dit terwijl liefhebbers Romero's Land of the Dead verketterden toen hij suggereerde dat zombies zich kunnen ontwikkelen. Wat moeten dergelijke liefhebbers dan wel niet denken van deze prent.
De gore is niet zo veelvuldig aanwezig als gehoopt, maar hier en daar zijn er toch nog wel een aantal toffe gore/make-up fx te zien. Het "acteerwerk" is van matige kwaliteit, maar dat is iets dat men van te voren wel kan verwachten van een prent als deze. Ik ben inmiddels dusdanig veel schlock gewend dat ik het niet zo heel storend vind en hier en daar juist best grappig vind.
De soundtrack bestaat uit een synth pop/rock nummer met een hoge "Amerikaanse sound" en meer synth spul. Regelmatig is het wel erg prominent aanwezig, maar dat maakt de pret alleen nog maar groter.
Echt een prachtig voorbeeld van "so bad it's good". Leuk voor de liefhebbers van Italiaanse trashflicks.