Zombi 2 (1979)

Alternatieve titels: Gli Ultimi Zombi | Zombie | Zombie 2 | Zombies | Island of the Flesh-Eaters | Island of the Living Dead | Zombie Flesh Eaters

Italië
Horror

geregisseerd door Lucio Fulci
met Tisa Farrow, Ian McCulloch en Richard Johnson

Voor de kust van New York wordt op de boot van een beroemde wetenschapper een zombie gevonden. De journalist Peter West gaat samen met Anne de dochter van de wetenschapper naar de Antillen. Als ze aankomen op het eiland Matul blijkt dat er op dit eiland een vreselijke ziekte heerst waardoor de eilandbewoners zombies worden.

avatar van sinterklaas
Maar het altenative titel van dawn of the dead is Zombi

avatar van Halcyon
Klopt niet helemaal, want Zombi is niet dezelfde als Dawn of the Dead. Zombi is gewoon een Italiaanse cut van DotD met een kortere speeltijd en een soundtrack van Goblin.

avatar van sinterklaas
en waarom heet het nou Zombi 2 ??

avatar van as
as
sinterklaas schreef:
en waarom heet het nou Zombi 2 ??
Dat heet incashen op succes van Dawn of the Dead in Italie, die daar de titel Zombi kreeg.

een 3,5. een erg leuke zombie film erg vermaakt

orbit
Prima film van Fulci! Die dikke zombie is ook fantastisch Maar lekkere sfeer en goede italiaanse gore.

avatar van mikoz
Wat een lelijke poster overgens.

Vind hem best mooi

avatar van dutchtuga
Vind het zelfs een geweldige poster. Maar die met het rottende hoofd is wel beter .

avatar van Halcyon
Ja echt, geweldige poster/DVD-hoes!
Is de hoes van de 25th anniversary edition trouwens.
Die poster met het rottende hoofd heb ik in de woonkamer hangen - niet erg naar de zin van vriendin en schoonouders - maar 'k vind deze poster eigenlijk mooier.

Leuke zombiefilm, die zijn inspiratie net effe te nadrukkelijk bij Night en Dawn heeft weggeplukt. Jammer, want verder een erg goede film. Goeie gore, grappige momenten en veel sfeer (door de muziek voor een groot deel). 4 sterren. Binnenkort meer zien van Fulci.

djelle
Mister blonde die Zombi 2 4 sterren geeft. Ik ben verrast.

Binnenkort meer zien van Fulci.

Ik raad je alvast The Beyond, House By The Cemetery en New York Ripper aan. Ook City of The Living Dead is best sfeervol en kent goeie, originele gore.

avatar van mikey
Ondanks de grote bedenkelijkheid (lees vrouwonvriendelijk) van de NY ripper, is dat een hele bizarre film en nog eens eng ook.

avatar van metaledje
uiterst goede zombie flick,ik heb alleen de import versie weten te krijgen, maartoch snap ik die import versies niet,geen ondertiteling niks, hoezo pleuren ze er geen engelse ondertiteling bij ofzo, is toch een kleine moeite lijkt me? de audio is nie echt lekker en dus uiterst irritant dat je ze voor geen moer kan verstaan, en je kan alsnog zelf wel bepalen of je de ondertiteling uit of aan zet, ik kan daar echt met me verstand niet bij,betaal je meer dan 10 euro voor een best wel klote versie.. er staat *UK import* bij dan kunnen ze er toch wel engelse ondertiteling bij pleuren? zou voor iedereen zoveel beter zijn, ik snap die mensen echt niet, maarja dit is wel een van de betere zombie films die je kan krijgen 3.5*

avatar van Mug
Mug
Berichten verplaatst naar DVD en VHS > Algemeen > Ondertiteling

Een Italiaanse exploitatiefilm met een deugdelijk scenario. Dat zie je niet zo heel vaak.
Goede opbouw, sfeervolle regie en de Amerikaanse dubbings (die meestal nogal wat doorzettingsvermogen vragen) zijn niet eens zo erg, dit keer.
Zag nog niet zoveel van Fulci, maar was nooit onder de indruk. Dit verandert de zaak. Vier sterren en kans op meer.

avatar van Boeikens
Net als zombiegrootmeester Romero is ook Fulci in staat zombiefilms van gelijkaardige kwaliteit te maken wat met deze zombi 2 wordt bewezen.
De filmstructuur is sterk gelijkend met de zombiefims van Romero. Met de bootscène hebben we een mooi filmbegin en ook de haai- en oogbalscènes zijn prachtig om te zien. En verder zijn het weer mensen die zich verschansen tegen een oprukkende horde zombies.
Mooie film die zoals gezegd de kwaliteit van Romero (bijna) evenaart.

avatar van EVIL '84
Zeker één van de betere zombie-films!!!!

Goed uitgewerkte zombies en slachtscenes (let op de oogbalscene!!!! )

Enjoy!!!!

avatar van GrobbekuikenXL
Nog steeds de leukste zombiefilm met Dawn of the dead. Al die nieuwe waarin zombies krijsen en rennen zijn elke keer een teleurstelling al lijkt Diary of the dead mij wel leuk als de zombies tenminste gewoon slenteren. In de bioscoop was de nederlandse titel Zombies en Dawn of the dead draaide onder de titel In de greep van de zombies. De verschrikking is nabij, de doden worden kannibalen stond er bij de filmadvertentie in de krant. De poster waarop de zombies naar Manhattan lopen is cool, we hebben de poster vroeger nagetekend met ernies ipv zombies. Ernie uit Sesamstraat dus, De verschrikking is nabij, de doden worden ernies.

avatar van Die Hard,Willis
Geweldige film natuurlijk. Maar waar ik ook erg blij mee ben is de geweldige poster die bij de 25th Anniversary Special Edition van ShriekShow zit. Met de handtekening van Fulci erop.

Ook de 98 min. documentaire is geweldig!

avatar van Halcyon
Tiens, die poster zat er bij mij niet bij . Heb wel een andere Zombi 2 poster, maar vind die op de hoes van de DVD toch mooier.

klute89
Is dit die film waarin: het doorspiesen van een oog en haaien aanval in voorkomen?

Zo ja, dan wil ik deze erg graag zien.

avatar van Quentin
Ja.

klute89 schreef:

Zo ja, dan wil ik deze erg graag zien.

Inderdaad. Twee klassieke scene's in het horror genre!

Bedankt Quentin en Die Hard,Willis

Halcyon schreef:

Wel jammer dat je de poster er niet bij kreeg, staat ook nog een handtekening van Fulci op.

avatar van rody289
Lucio Fulci op zijn best vind ik. Zombi 2

klute89
Zojuist gezien, en om eerlijk te zijn viel hij toch wel tegen.
De dialogen ( acteren) zijn toch wel slecht te noemen, en wat ook jammer vind is dat de film geen echte cynisme bevat, of kritisch is. Wat zeker wel het geval is met de films van Romero. Maar naast de minpunten heeft de film ook zeker pluspunten, bijv. de ( prachtige) smerige zombies! En ook de soundtrack, een soort synthersizerdeun werkt ook goed.
Een van de beste scene's in de film vond ik toch wel de scene dat: de Spaanse Questadores weer tot leven kwamen. Dat was erg goed gedaan, hoe ze langzaam uit hun graf opstonden. Erg goed gedaan!

Ik heb gemengde gevoelens over deze film, hij kan toch niet tippen aan bijv. Dawn Of The Dead van Romero. Maar de ranzigheid, soundtrack en bepaalde scene's waren toch wel goed.

Ik houd het op een 3,5*

klute89 schreef:
De dialogen ( acteren) zijn toch wel slecht te noemen,
Komt waarschijnlijk voor een groot deel door de slechte dub.

mister blonde schreef:
Komt waarschijnlijk voor een groot deel door de slechte dub.

Ja de dub was slecht ja, trouwens de ondertiteling ook! De ondertitels liepen soms niet synchroon met wat er in de film werd gezegd.