Meningen
Hier kun je zien welke berichten Macmanus als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Z for Zachariah (2015)
Borefest.
Weer een film waar de aarde is getroffen door een hoop narigheid waardoor de meeste mensen op aarde niet meer leven. Niet gek dat dit de regisseur is van Compliance. Nogal een suffige film. Er gebeurt amper wat, en de love triangle mist alle sexuele spanning. De cast is ook net wat te Hollywood om daar wat meer mee te doen. Niet dat het per se allemaal naakt en full frontal moet. Maar hier is het wel erg kuis. Leek me toch de bedoeling om tussen de twee heren en de vrouw wat sexuele spanning te voelen is. Helaas was dit totaal niet het geval.
Vond het visueel ook saai. Met een Arri Alexa en Nieuw Zeeland als locatie kan ik ook wel aardige plaatjes schieten. Maar mij raken of verassen deed het nergens.
1.5*
Za Ginipiggu 4: Manhoru no Naka no Ningyo (1988)
Alternatieve titel: Guinea Pig: Mermaid in a Manhole
Een aardig deel van Guinea Pig films, alleen heb ik toch liever zo min mogelijk verhaal. Het gaat bij Guinea Pig zoals Onderhond al zei meer om de goor en de ontiegelijk droge humor. En het goor was hier wel oké al moest ik er wel lang op wachten, maar de humor ontbrak een beetje al kon ik wel lachen om al dat pus.
Al met al toch 2.5*
Omdat deel 1 t/m 3 er helaas niet opmogen. Ze kwamen 2 hele minuten te kort.
Bespreek ik die ook even hier.
Deel 1 was me iets te ziek. Waar in deel 2 het martelen erg humoristisch werd gedaan kreeg ik hier het gevoel dat ik keek naar een echte snuff film. En daar ben ik niet zo weg van eerlijk gezegd. Lastig om hier een cijfer aan te geven maar het zouden waarschijnlijk 2.5 sterren zijn geweest.
Deel 2 is samen met deel 6 mijn favoriet.
Het ziet er allemaal zeer vies uit maar ik lach helemaal dubbel. Lekker hakken en zagen
Deze zou 3.5 misschien 4 sterren hebben gekregen.
Deel 3 was leuk, een gast die zichzelf niet dood krijgt. Het was allemaal redelijk flauw maar dat mag ook wel eens.
3*
Zombieland: Double Tap (2019)
Alternatieve titel: Zombieland 2
Aardig.
Of iemand er 10 jaar later nou echt op zat te wachten kun je je afvragen. Probleem is een beetje dat de film ook niet echt meer wil zijn dan zijn voorganger. Aan alles voel je dat iedereen het ziet als een carriere filler. Het is nooit geweldig grappig en het verhaaltje heeft weinig om het lijf. Eisenberg is ook wat vervelend hier, heb bij hem altijd het idee dat zijn 15 minutes wel een beetje op zijn.
Wat rest is een filmpje dat goed wegkijkt. Het kan met een vervolg veel erger, maar ook wel beter.
3 sterren.
Zoolander 2 (2016)
Alternatieve titel: Zoolander No. 2
Phoned it in.
Niet zo slecht als alles deed vermoeden. De acteurs blijven leuk genoeg. Ook is de film nog flauw genoeg om soms een beetje te lachen. Maar je voelt aan alles dat dit niemand echt meer zin had in een deel 2. Niet dat een scenario voor een komedie als deze heel belangrijk is, maar opvallend hoe magertjes de bijrollen in elkaar steken. Zo een Bendict, Wiig, Theroux komen opvallend snel voorbij en wordt er werkelijk amper een grap uitgehaald. Ook was de modewereld hier enorme bijzaak. De hipster jonge gast werkte ook maar half.
Nee hier kon meer uitgehaald worden. 2.5 sterren.
Zootopia (2016)
Alternatieve titel: Zootropolis
Viel tegen.
Als je opvallend goede dingen hoort denk je toch vooral dat het wat anders gaat zijn. Dat is het niet. Het is nogal politiek correct allemaal. Stoorde mij daar iets wat aan. Disney is daar nooit heel vies van maar hier was het way too much. Het is dat ik nog best een kind ben en kleurtjes en zo een vos en klein konijn nog wel kan hebben. Vond het er ook wel weer netjes uitzien. Toch heb ik wel betere animaties gezien. Vond de inspiratie ook wat slap als je weer met een godfather refrence komt..ai.
3 kleine sterren.
Zusje (1995)
Alternatieve titel: Little Sister
Had zijn momenten.
De film begon wel aardig. Het First Person filmen was wel aardig gedaan. Misschien iets te duidelijk dat er een echte cameraman achterstond, maar dat is ook wel logisch. Je loopt anders al snel de kans dat het camerawerk misselijkmakend wordt. Maar ik vond het allemaal wat lang duren en het ging niet echt heel ergens naar toe.
Haar broer is geobsedeerd. En dan zie je hele lange scènes waarin de wat vreemde relatie tussen de twee te zien is. En na een tijdje snapte ik dat wel en de kabbelt de film wat voort. Kim van Kooten die ik genadeloos afzeek om haar schrijf kunsten bij Alles is Liefde acteert erg fijn, in Evelien speelt ze veel minder fris, en lijkt ze meer een soort maniertje te hebben gevonden voor zichzelf.
Maar over Martijn ben ik minder tevreden, vond zijn stem ook al zo vreemd. Volgens IMDb wordt de stem dus ook door een ander gedaan, nogal vreemd lijkt me dat. Waarom is dat? En die vriendin was eng.
2.5 sterren. Einde was goed maar mocht al een half uur eerder ongeveer. En de look van de film, hoewel begrijpelijk is toch niet helemaal iets waar ik erg wild van word.
Zwart Water (2010)
Alternatieve titel: Two Eyes Staring
Gemengde gevoelens.
Kan me goed vinden in de review van Onderhond. Het is allemaal zeker niet hopeloos. Het volgt netjes de wetten van de geestenhorror en doet visueel niet eens extreem onder aan recente andere werken binnen dit genre. Qua acteerwerk hebben de makers met mij ook een beetje pech. Minis kan ik niet uitstaan, hier ook weer tergend. En het duidelijke acteren van de kinderen werkt als je zelf Nederlander bent ook slecht. Maar als je Japanner bent zal dat waarschijnlijk minder irriteren.
Helaas merk je ook aan mijn bericht dat het wel erg binnen de lijntjes is. Met recente oplevingen in het genre zowel uit Azië als Spanje en Amerika, is dit ook wel weer de zoveelste in de rij. Dan moet je toch wel net met iets eigenzinniger camerawerk komen en iets meer beklijvende scenes. Want naast de konijnen scene was het ook allemaal wat te braaf. Om een interessante film uit het genre te worden. Nu is het feit dat het ongeveer de enige geestenhorror film uit Nederland is, het enige unieke aan de film.
2 sterren. Blijft jammer van de flop want ik ook had Strien er nog wel eentje willen zien maken.