• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.950 films
  • 12.385 series
  • 34.313 seizoenen
  • 651.306 acteurs
  • 199.644 gebruikers
  • 9.416.193 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

Shadowed

• 11421 berichten
  • 6719 stemmen

Krampus (2015) vs Black Sunday (1960)

(4,5*) - (1,5*)

Krampus staat heel hoog in mijn favorieten.

2-3

Collins

• 7388 berichten
  • 4378 stemmen

Crimson Peak (2015) vs King Kong (1933)

2-5

Nog snel een stem voor Crimson Peak. Dat de ander wint, vind ik trouwens ook prima

Glacius

• 4304 berichten
  • 3040 stemmen

King Kong een horror

Basto

• 12175 berichten
  • 7472 stemmen

2-6

Noodless

• 10065 berichten
  • 6193 stemmen

Tja Glacius zo zijn er veel films in deze challenge ter discussie...maar ik dacht dat we dat toch gepasseerd zijn omdat bij moviemeter of IMdB het genre toch is aangeduid. En uiteindelijk horror smaakt voor iedereen sowieso anders. De ene vindt sfeer belangrijk...de ander bloederige momenten...de ander weer scares...noem maar op. Ik heb wel vroeger nare dromen van King Kong gehad....Tja was wel een 10 jarige

Noodless

• 10065 berichten
  • 6193 stemmen

By the way ...ik vind King Kong als film op zich geweldig.

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

Glacius schreef:

King Kong een horror

Roep maar niet te luid want bij jouw nominaties had ik ook wel vaker het gevoel, houdt duidelijk meer van thriller en suspense.The Broken, The Ritual en The Green Room vond ik vreselijk saai om door te komen en Starry Eyes eigenlijk ook wel. Nu goed ieder zijn ding.

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

Dit is de huidige battle en tussenstand

99 Krampus (2015) vs La Maschera del Demonio (1960)

2-3

Shaky

• 3737 berichten
  • 13165 stemmen

Krampus vs La Maschera del Demonio:

2-4

Basto

• 12175 berichten
  • 7472 stemmen

Glacius schreef:

King Kong een horror

Als je het origineel goed bekeken hebt, zitten daar een paar hele fijne horrormomenten in.

Ik wil je de vraag of het horror is ook nog wel eens aan je voorleggen, als jouw geliefde door zo’n reuzenaap wordt meegesleurd.

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

100 Child's Play (1988) - MovieMeter.nl The Cat and the Canary (1927) - MovieMeter.nl [/quote]

ik vrees dat ook deze niet snel zal gaan

0-1 tja mijn nominatie is misschien niet zo erg horror maar Chucky heb ik nooit leuk gevonden

Kondoro

• 11543 berichten
  • 2880 stemmen

The Dead Don't Die (2019) vs It Follows (2014)

2 - 6

'It Follows' vond ik zelf best eng, ik zat lekker in de film. 'The Dead Don't Die' is overigens ook geen verkeerde film maar doet voor mij toch net ten onder aan 'It Follows'.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

100 Child's Play (1988) vs The Cat and the Canary (1927)

0-2 (2,0*- 3,5*)

Shaky

• 3737 berichten
  • 13165 stemmen

1-2

joolstein

• 10979 berichten
  • 9089 stemmen

Child's Play (1988) vs The Cat and the Canary (1927)

3* vs 4*

Eerste deel uit langlopende reeks vs moeder der alle mysterie-"haunted" huis-films

1-3

Glacius

• 4304 berichten
  • 3040 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Roep maar niet te luid want bij jouw nominaties had ik ook wel vaker het gevoel, houdt duidelijk meer van thriller en suspense.The Broken, The Ritual en The Green Room vond ik vreselijk saai om door te komen en Starry Eyes eigenlijk ook wel. Nu goed ieder zijn ding.

Psychologische horror is nog steeds horror. Maar omdat jij ze saai vindt, is het geen horror?

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

Glacius schreef:

(quote)

Psychologische horror is nog steeds horror. Maar omdat jij ze saai vindt, is het geen horror?

Waar heb ik dat beweerd? Jij bent degene die King Kong geen horror vindt of alleszins in vraag stelt. Toevallig wel het oudste filmmonster dat paniek zaait. The Ritual en the Green Room lijken me toch niet meteen psychologische horror. En ja psychologische horror is ook horror net zoals klassieke filmmonsters dat ook zijn. Maar die oude films veroordeel jij blijkbaar al voordat je ze gezien hebt. Blijkbaar niet geil genoeg of iets dergelijks had je eens verklaard?

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

Nu goed nu dat er misschien nog mensen wakker zijn de volgende battle plaatsen

101 Macabre (2009) - MovieMeter.nl Us (2019) - MovieMeter.nl

Hoezeer ik me eigenlijk stoor aan Peele zijn maatschappij of sociale kritiek (omdat het mij niet boeit) die Macabre vond ik al helemaal niks, de zoveelste Texas Chainsaw Massacre kloon maar dan typisch overdreven gore waar Asian cinema blijkbaar een patent op lijkt te hebben

0-1

Onderhond

• 87646 berichten
  • 12945 stemmen

1-1

Glacius

• 4304 berichten
  • 3040 stemmen

1-2

Glacius

• 4304 berichten
  • 3040 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Waar heb ik dat beweerd? Jij bent degene die King Kong geen horror vindt of alleszins in vraag stelt. Toevallig wel het oudste filmmonster dat paniek zaait. The Ritual en the Green Room lijken me toch niet meteen psychologische horror. En ja psychologische horror is ook horror net zoals klassieke filmmonsters dat ook zijn. Maar die oude films veroordeel jij blijkbaar al voordat je ze gezien hebt. Blijkbaar niet geil genoeg of iets dergelijks had je eens verklaard?

Ik vind het simpelweg net zo min een horror als dat ik de recentere King Kong's, Godzilla's en Jurassic Park/Worlds geen horror vind. De leeftijd interesseert mij niet.

Shaky

• 3737 berichten
  • 13165 stemmen

1-3

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3872 stemmen

Glacius schreef:

Ik vind het simpelweg net zo min een horror als dat ik de recentere King Kong's, Godzilla's en Jurassic Park/Worlds geen horror vind. De leeftijd interesseert mij niet.

Nu ja het is in ieder geval een ander soort horror te noemen. Mijn 7 jarige zoon kijkt al deze films ook al mee net zoals gremlins trouwens. Dus echt angstaanjagend zijn ze in elk geval niet.

Nu ja waar de grens ligt wat horror is zal voor iedereen wel verschillend zijn. Dat is een discussie die niet te voeren valt. Iedereen heeft een andere visie hierover en ik denk dat dat geen juist of fout antwoord op te vinden is.

Basto

• 12175 berichten
  • 7472 stemmen

2-3

joolstein

• 10979 berichten
  • 9089 stemmen

Macabre (2009) vs Us (2019)

3,5* vs 2,5*

Bloederige Indonesisch werkje vs lichtvoetig filmpje waar er juist een gebrek aan bloed is.

3-3

Noodless

• 10065 berichten
  • 6193 stemmen

4-3

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

De laatste dan van de reeks:

102 Død Snø 2 (2014) - MovieMeter.nl Saw (2004) - MovieMeter.nl

0-1

Onderhond

• 87646 berichten
  • 12945 stemmen

0-2

Collins

• 7388 berichten
  • 4378 stemmen

0-3

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.