Amsterdamned (1988)

Nederland
Actie / Thriller

geregisseerd door Dick Maas
met Huub Stapel, Monique van de Ven en Serge-Henri Valcke

Een psychopathische moordenaar maakt de Amsterdamse grachten onveilig. Hij duikt letterlijk op de meest onverwachte momenten en plaatsen op en maakt het ene na het andere slachtoffer. Er heerst een sfeer van terreur in de stad. Politiedetective Eric Visser gaat op zoek naar de moordenaar, maar het onderzoek schiet niet echt op. Tot Visser de hulp inroept van een duikersvereniging. Zo maakt hij kennis met de knappe Laura. Zijn nieuwe vriendin en zijn dochter komen uiteindelijk dichter bij de dader dan hijzelf...

Lakte onthoud die naam

avatar van umbra
Amai eindelijk eens gezien, keek lekker weg, redelijk spannend en goed acteerwerk, eigenlijk zijn er de laatste 10-15j zeer weinig goede Hollandse films gemaakt vind ik, zeker in het genre thriller en horror.

Klasbakken Blue Underground klasbakken

avatar van de grunt
Weet iemand hoe je kan zien of je de goede versie hebt van de Blu-ray van Blue Underground (second pressing)?

avatar van Quentin
de grunt schreef:

Code op het schijfje eindigt met "V2".

vandaag om 14:03 uur