Amsterdamned (1988)

Nederland
Actie / Thriller

geregisseerd door Dick Maas
met Huub Stapel, Monique van de Ven en Serge-Henri Valcke

Een psychopathische moordenaar maakt de Amsterdamse grachten onveilig. Hij duikt letterlijk op de meest onverwachte momenten en plaatsen op en maakt het ene na het andere slachtoffer. Er heerst een sfeer van terreur in de stad. Politiedetective Eric Visser gaat op zoek naar de moordenaar, maar het onderzoek schiet niet echt op. Tot Visser de hulp inroept van een duikersvereniging. Zo maakt hij kennis met de knappe Laura. Zijn nieuwe vriendin en zijn dochter komen uiteindelijk dichter bij de dader dan hijzelf...

avatar van Zandadder
^^ Die versie heb ik ook en is een verademing

avatar van Basto

Volgens mij wel. Zelfde (slechte) transfer als de Nederlandse. Maar het is ook een beetje een fijnproevers issue. 90% van de kijkers zal het niet eens doorhebben dat het heel matig is. Die kijken enkel voor het verhaal.

avatar van de grunt
Blue Underground is de enige die telt.

avatar van AmazingPP
xxERWINxx schreef:

Is de blu-ray nou echt beter beeld / geluid dan de dvd versie? ik hoorde dat er bepaalde scenes zijn weg geknipt van de blu ray versie is dit waar ? dm mij anders even of het echt een toevoeging is

Je moet inderdaad de Amerikaanse versie hebben, te koop op Amazon, als ik me niet vergis. Die is geweldig.

avatar van Earth
Basto schreef:

De NL versie is iets minder slecht. De US versie is met gemak de beste.

avatar van xxERWINxx
Earth schreef:
De NL versie is iets minder slecht. De US versie is met gemak de beste.

Maar zijn er echt scenes uitgeknipt uit de NL bluray film? of alleen het laatste wat meer bloederig was? ik heb de dvd wel die compleet is, dus ik dacht de bluray wat mooier was.

avatar van Earth
xxERWINxx schreef:

Ja, de scene met de harpoen is weg.