• 10.586 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Duits en Nederlands

Releasedatum: 11 november 2010

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Sint

"December 5 will never be the same..."

St. Niklas (Huub Stapel) is een in ongenade gevallen bisschop. Hij trekt in de middeleeuwen samen met zijn roversbende plunderend en brandschattend over het platteland. Als dorpelingen het recht in eigen hand nemen en de bloeddorstige Sint en zijn trawanten vermoorden, zweert Niklas wraak. Iedere keer bij volle maan op 5 december herrijzen Niklas en zijn bende uit de dood om zich te wreken. Deze sinterklaasavond is het volle maan. Frank (Egbert-Jan Weeber) en zijn vrienden worden op gruwelijke wijze geconfronteerd met Niklas en zijn bende.

Alle Media

avatar van bart007bond

bart007bond

The Oceanic Six schreef:

Was in Amsterdam, maar ik zal de winkel niet noemen, maar daar kom ik nooit meer.

Blijft trouwens briljant deze film.

Serieus? In wat voor een winkel heb je dit gesprek gehad? Dat vind ik oprecht bizar, maar onze politiek correcte maatschappij is volledig doorgeslagen ja.

avatar van bart007bond

bart007bond

Heerlijk foute film met lompe humor.

Toppertje van Dick Maas

avatar van wezli

wezli

Gewoon makkelijk vermaak, ook wel es lekker. Heb er heerlijk om gelachen hoe de legende van de goedheiligman even om zeep geholpen wordt. Grappige over the top scenes ook, die slachtpartijen. De CGI was op momenten niet zo mooi, maar dat is in vele Hollywood producties ook nog steeds niet in orde.

avatar van marciee

marciee

Vermakelijke film, het einde viel tegen.

avatar van JRNWHS

JRNWHS

Kondoro schreef:

nogal onnodige scène

Die scène op de boerderij was juist wel nodig, want het geeft een achtergrond van Goert die later bij de politie gaat en waar letterlijk alles om draait.

avatar van MOVIEMAZZTER

MOVIEMAZZTER

Zo slecht als sommigen willen doen geloven is ie nou ook weer niet. Is wel weer een typisch Hollandse film, met name het begin... Amsterdamse schooljeugd die alleen maar met seks en drugs bezig lijken te zijn, dildo's als Sinterklaas cadeau's, jointjes roken etc Jammer, maar schijnt niet anders te kunnen...Toch is Dick Maas 1 van de weinigen (de enige ?) die een behoorlijke Nederlandse thriller/horror film kan maken (De Lift, Amsterdamned).

avatar van blondiefilmfreak

blondiefilmfreak

Heerlijke neder horror van DICK MAAS.

De tijd vliegt om met deze heerlijke parodie.

Voor mij een 4 ster film.

avatar van Flipman

Flipman

Tja. Leuk niemendalletje. Maar behoorlijk leeg, toch. Het concept is best tof - hoewel weinig origineel, er bestaan al zat verhalen waarin de Kerstman dood en verderf zaait. Toch boeien de personages te weinig om emotioneel betrokken te blijven en dat maakt het eindresultaat weinig bevredigend.

Jammer. Er had zo veel meer uit dit idee gehaald kunnen worden.