Sint (2010)

Nederland
Horror / Komedie

geregisseerd door Dick Maas
met Huub Stapel, Bert Luppes en Egbert-Jan Weeber

St. Niklas (Huub Stapel) is een in ongenade gevallen bisschop. Hij trekt in de middeleeuwen samen met zijn roversbende plunderend en brandschattend over het platteland. Als dorpelingen het recht in eigen hand nemen en de bloeddorstige Sint en zijn trawanten vermoorden, zweert Niklas wraak. Iedere keer bij volle maan op 5 december herrijzen Niklas en zijn bende uit de dood om zich te wreken. Deze sinterklaasavond is het volle maan. Frank (Egbert-Jan Weeber) en zijn vrienden worden op gruwelijke wijze geconfronteerd met Niklas en zijn bende.

Nomak schreef:
Sjongejonge wat een triest publiek.
Nooit gehoord van de Night of Terror? Dat is een horrorfilmmarathon op het Imagine Film Festival. Daar gaat het publiek altijd gigantisch uit hun dak . Maar dat hoort juist zo. Het publiek komt daar juist naartoe om te schreeuwen en iedereen op het scherm uit te schelden voor hoeren en homo's. Ik ben er zelf nooit heen geweest, maar het lijkt me wel ontzettend lache .

avatar van Frenetic
Ben zeker benieuwd naar deze Nederlandse horror

avatar van canciser
Ik denk dat dit de nieuwe 'slechte film van het jaar' wordt. Het verhaal klinkt weer zo droog als wat, en de regisseur weet het publiek ook nooit veel te boeien. Flop.

canciser schreef:
en de regisseur weet het publiek ook nooit veel te boeien. Flop.
Nee, Dick Maas bereikt nooit een groot publiek ...

avatar van canciser
Dat zeg ik niet, de films worden altijd maar matig gevonden. Publiek krijgt hij zeker wel.

avatar van 606
Ben toch wel benieuwd naar deze film.

avatar van wyatt earp
Ik vind het idee dat Sinterklaas gewoon één of andere moordlustige moordenaar is wel leuk. Eindelijk wordt Sinterklaas eens op een totaal andere manier neergezet .

avatar van namingway24
Haalt deze 5 december in de bioscoop, dan weet ik waar ik zit op het heerlijk avondje .

avatar van FelixTheCat
Ik ga deze film zeker kijken. Ik verwacht een leuke aardige Nederlande horror/thriller. Ook origineel verhaal lijkt mij het.

avatar van maxo922
Lijkt me wel wat, maar ben bang dat het gaat floppen.

laundromat
Ik heb helemaal niets met Sinterklaas, dus dan zou dit best wat voor mij kunnen zijn.

avatar van Zonnedaeler
Ohhh ik kan echt niet wachten op deze film:O:D

Lijkt me echt cool worden

avatar van MoviefreakRob
Volgens mij wil Dick Maas dolgraag een film maken, maar hij weet mijn god niet waar het verhaal over zal moeten gaan.

Vandaar deze film......

avatar van jeroentjuhhhhh
Lijkt me toch een weloverwogen keuze om het hierover te laten gaan, niet uit gebrek aan inspiratie..

avatar van wyatt earp
Deze film is gewoon voor mensen die een hekel hebben aan Sinterklaas .

avatar van chiel
Prima, originele invalshoek.

avatar van jeroentjuhhhhh
Ziet er een tikkie sfeervol uit, en gelukkig lekker fout. Dit kan nog wel eens de grootste verassing dit jaar worden, al vrees ik vele onzinnige reacties

avatar van Elineloves
Ik blijf toch nieuwsgierig. Nederlandse Horror, met ''broekie'' Weeber in de hoofdrol en dan nog over Sinterklaas?

Dat moeten we zien...

avatar van dionj
Dick Maas zegt dat hij vorige week de film volledig heeft gesneden. Ze zullen nu wel bezig zijn met de soundtrack/special effects. Ben enorm benieuwd!

Ik weet niet of het daadwerkelijk (onderdeel van) de soundtrack wordt, maar hier alvast een voorproefje (met stills uit de film): Niet compatibele browser | Facebook

avatar van dionj
Quido schreef:

Ik wil niet veel zeggen, maar kijk eens drie berichten hoger...

BTW, De muziek moet wel van Maas zijn. Typische Dick Maas muziek.

avatar van raymon
Dick doet altijd zelf de muziek, op ''Down'' na, maar ik vind dan deze soundtrack een van zijn betere, klinkt wel spannend

avatar van blisteringdude
Gaaf!

neo (crew)
Ik kijk vooral uit naar de promotietour van deze alternatieve sinterklaas. Wat zullen de ouders die gelovige kinderen hebben het zwaar krijgen....

avatar van Vascago
neo schreef:

Wil jij zeggen dat jij niet in Sinterklaas geloofd dan?

avatar van Femmish
neo schreef:

Ik denk niet dat ouders hun kinderen, van 10 jaar of jonger, naar een horrorfilm laten kijken.

Heb echt zo'n zin in deze film!
Weer zo'n Hollandse Dick Maas film! Heerlijk!!