Flodder in Amerika! (1992)

Alternatieve titels: Flodder 2 | Flodders in America

2,71 (2069)
2069 stemmen

Nederland

geregisseerd door Dick Maas
met Nelly Frijda, Huub Stapel en Tatjana Simic

In dit vervolg op Flodder stuurt het plaatselijke gemeentebestuur de familie Flodder voor een cultureel uitwisselingsprogramma naar de Verenigde Staten. De Flodders zien deze Amerikaanse reis als een buitenkansje. Op het vliegveld van New York worden de Flodders aangezien voor een Russische delegatie van wetenschappers en komen terecht in het sjiekste hotel van New York. Vanuit dit hotel verkennen zij zelfstandig New York, met alle rampzalige gevolgen van dien.

avatar van Mr-Mcmovie
Voor mij is dit een uitstekend vervolg dat alweer goed er over gaat met de ongeloofwaardige onzin dat ook hier alweer zeer goed werkt.

Dit keer in Amerika gefilmt. Wat ik toch een goed idee vond van Maas om te doen.

inmiddels ook echt een leuke klassieker.en mijn mening is dat ik huub stapel leuker als sjonny vind spelen dan coen van vrijberghe. maar een leuk vervolg.

avatar van Earth
Gisteren nog eens gekeken. Wat mij betreft de minste van de 3. Haalt het lang niet bij Flodder 1. Wat mij opviel is dat de het beeld wat "blauw" en kil is.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, ik vind dit deel samen met Flodder 3 wel de leukste!
Erg grappige scenes en de hele film gebeurd er wel wat.
Alle Flodder films zijn onlangs opnieuw uitgebracht op dvd in een nieuw jasje met mooi beeld en geluid!
Vermakelijke film, daarom ook 4.5 sterren!

Vermakelijke film!

Dezer dagen nog eens voorbij zien komen en moet zeggen dat ik me best wel heb geamuseerd, hoewel het kwalitatief erg mager is. De cast doet wat ze moet doen alleen regisseur Maas is hier wat te lui, voegt weinig nieuws toe aan het geinige basisgegeven en geneert zich helaas niet om enkele van de leukere scènes uit het origineel nog eens fantasieloos over te doen. Met twee uur ook wat aan de lange kant, als je dan toch zo'n lange komedie maakt, zorg dan dat je die paar frisse nieuwe ideeën(de zoon van de president die verliefd wordt op Simic, best grappig) wat sterker uitwerkt. Sjakie en ma Flodder blijven helden ondanks de middelmaat om hem heen en ook leuk om al die locaties in New York te herkennen. Is toch weer wat anders dan mijn geboorteplaats Sittard waar de eerste werd opgenomen.

avatar van Kondoro0614
Vandaag was het maar weer eens de beurt aan de familie Flodder om weer herzien te worden en ik moet zeggen dat ik me prima vermaakt heb met ‘Flodder in Amerika’. Het is nooit verbijsterend goed wat de Flodder’s voor’n werkje achter laten, met de serie noch de films alleen is het langzamerhand een echte guilty pleasure om naar deze associale familie te kijken. En dan gaat de Flodder familie naar New York, Amerika. Nou als je me ergens blij mee maakt is het die stad en plaats wel dus genieten geblazen.

Voor 120 minuten was de films misschien soms iets aan de langere kant en zeker rond het einde werd het wat eentonig en saai. Toch moet je soms ook niet al te veel verwachten bij dit soort films, de rollen waren leuk maar soms moet ik toch even wennen dat ik het gezicht van ‘Coen van Vrijberghe de Coningh’ te missen maar die van Huub Stapel te zien, terwijl Huub eigenlijk eerder met de films betrokken was dan Coen, heeft de serie mij dat beeld wat anders geschetst aangezien ik als eerst met de serie in aanmerking kwam.

We volgen hier de familie Flodder die word uitgezonden naar Amerika, waar de gemeenteraad van Zonnedael maar al te blij mee is. Eenmaal in Amerika gaat het al helemaal fout als ze Sjakie kwijt raken en verwisseld worden met een Russische familie gaat het luie leventje in New York zijn gang en kan de familie wennen. Eenmaal ontdekt te zijn geworden moeten ze vertrekken en komen ze bij een Night Club baas uit die wel werk en onderdak voor de familie heeft waar Kees (Tatjana) o.a. de stipteases moet verzorgen. Na het eind worden ze terug naar huis gestuurd en is de weg van schade en vernielingen ook in Amerika te vinden.

Ja, leuke tussendoortje die ik ook nog eens moest herzien, dus gelijk maar eventjes gedaan, blijven meestal erg leuke films alleen ze worden nooit speciaal. En wat blijft Tatjana Simic knap, en die mag zeker niet ontbreken want ze heeft een paar leuke scénes

avatar van PEN15

Klopt inderdaad, ik vraag me alleen nog af of die ene neger nou Eddie Murphy is of niet, waarschijnlijk niet maar hij leek er verdacht veel op. Op IMDB kon ik er eigenlijk niets over vinden tot nu toe.

Daar ben ik nu eindelijk achtergekomen. Zijn naam is Chuck Jeffreys, en zijn CV staat vol met figurantenrolletjes, stuntwerk en stuntcoördinatie alsmede opleidingen in allerhande vechtsporten. Ik ontdekte dit toevallig nadat ik zeer geïnteresseerd raakte in Hawkeye 1988. Staat (nog) niet op de site. Daarin speelt deze Eddie Murphy doppelganger allerbelabberdst evenals de rest van de hele club. KLIK HIER. Op imdb staat zijn rol in Flodder overigens omschreven als "annoying negro #2"

Ik vind Hawkeye fascinerend slecht net zoals the Room, maar net zoals met the Room geldt: Kijk de abridged versies en niet de hele film. Dit is grappiger om de samenvattingen met commentaar hiervan te bekijken.

nou ik toch bezig ben nog even het volgende: Ik vraag me al jaren af waarom veel volkeren waaronder Nederlanders het altijd hebben over Amerika en niet over de VS. Ik neem aan dat Flodder in de Verenigde Staten niet zo lekker pakkend was geweest. Bovendien speelt die hele film zich enkel af in NYC, dus het gehele land noemen was wat misleidend.

avatar van Gang_Star
Toch iets minder leuk dan de eerste Flodder, dit deel waarin de Flodders naar Amerika gaan en verward worden met een Russische familie. Grof, platte humor en de nodige bekende ingrediënten. Zo haalt Maas enkele stukken uit het eerste deel vrijwel volledig om in Amerika nog even een keertje te herhalen. Zoon Kees staat namelijk te basketballen met een aantal volledig naakte dames (in het eerste deel waren de naakte dames aan het tennissen) en zien we een uit de hand gelopen ruzie die eindigt in een autoachtervolging . Qua humor en doen en laten was het weer voldoende, al moet ik zeggen dat opvolger Flodder 3 net weer een stuk leuker was dan dit deel, voornamelijk door de invulling van de cast.

avatar van Ebenezer Scrooge
Zag vanavond op tv dat de dokter die een geslachtsoperatie uitvoert bij Sjakie, DePalma heet. Een verwijzing naar Dressed To Kill? Haha!

avatar van Quentin
Natuurlijk.