Flodder in Amerika! (1992)

Alternatieve titels: Flodder 2 | Flodders in America

2,70 (2048)
2048 stemmen

Nederland

geregisseerd door Dick Maas
met Nelly Frijda, Huub Stapel en Tatjana Simic

In dit vervolg op Flodder stuurt het plaatselijke gemeentebestuur de familie Flodder voor een cultureel uitwisselingsprogramma naar de Verenigde Staten. De Flodders zien deze Amerikaanse reis als een buitenkansje. Op het vliegveld van New York worden de Flodders aangezien voor een Russische delegatie van wetenschappers en komen terecht in het sjiekste hotel van New York. Vanuit dit hotel verkennen zij zelfstandig New York, met alle rampzalige gevolgen van dien.

avatar van Mr-Mcmovie
Voor mij is dit een uitstekend vervolg dat alweer goed er over gaat met de ongeloofwaardige onzin dat ook hier alweer zeer goed werkt.

Dit keer in Amerika gefilmt. Wat ik toch een goed idee vond van Maas om te doen.

inmiddels ook echt een leuke klassieker.en mijn mening is dat ik huub stapel leuker als sjonny vind spelen dan coen van vrijberghe. maar een leuk vervolg.

avatar van Earth
Gisteren nog eens gekeken. Wat mij betreft de minste van de 3. Haalt het lang niet bij Flodder 1. Wat mij opviel is dat de het beeld wat "blauw" en kil is.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, ik vind dit deel samen met Flodder 3 wel de leukste!
Erg grappige scenes en de hele film gebeurd er wel wat.
Alle Flodder films zijn onlangs opnieuw uitgebracht op dvd in een nieuw jasje met mooi beeld en geluid!
Vermakelijke film, daarom ook 4.5 sterren!