Flodder 3 (1995)

Alternatieve titels: Flodder Forever | Flodder III

Nederland

geregisseerd door Dick Maas
met Coen van Vrijberghe de Coningh, Nelly Frijda en Tatjana Simic

Het 25-jarig jubileum van Zonnedael komt eraan en de buurtbewoners willen dit graag in stijl vieren. Tijdens de voorbereidingen voor dat feest willen ze graag voor altijd van die Flodders af zijn, zodat zij dit ook niet zullen verzieken.

avatar van Ajax&Litmanen1
De minste van de 3, maar nog altijd vermakelijk genoeg door de gevatte humor en de heerlijke karikature personages. Inhoudelijk vond ik de film zwak, met zowel een lovestory voor Ma Flodder als voor Sjakie, maar dat maakt een hoop ongein zoals de ME knokpartij gelukkig goed. De achtervolging in het begin was trouwens goed gefilmd, net als de enorme ravage in Zonnedael op het einde. Dat laatste deel was wel erg lekker en ook best grappig dat in tegenstelling tot deel 1 toen juist alleen de villa werd vernietigd nu de hele wijk eraan gaat, maar de villa wordt gespaard. Wel jammer dat de Neuteboompjes in het hele middenstuk ontbreken. Ik vind hen juist de leukste buurtjes, maar dat wordt op het einde van de film gelukkig wel goed gemaakt. De trilogie werd per film wel minder, maar ze zijn allemaal absoluut de moeite van het kijken waard en een bevestiging dat we in Nederland toch nog best geslaagde films kunnen maken. Al is het goed zoeken.

3* (was 3,5*)

avatar van Mr-Mcmovie
De minste van de trilogy, maar wel zeer leuk nog!

Ik miste Huub Stapel als johnny. Niet dat Coen van Vrijberghe de Coningh een slechte johnny is, maar voelt ook weer niet het zelfde.

avatar van Lakte
Een paar shots uit de achtervolgingsscène aan het begin van de film in de haven bijvoorbeeld dat de politieauto keihard moet remmen omdat er containers aan komen en als Johnny en Kees met de roze Chevrolet de pizza koerier om ver reden deden me heel erg denken aan enkele shots uit de achtervolgingsscène op het eind van Dirty Harry Magnum Force met de blauwe auto waar Clint Eastwood in zit en de politiemotor achter hem aan. Zou Dick Maas geïnspireerd zijn geweest door deze film toen hij die shots uitschreef ? Enkele shots uit Amsterdamned deden me ook al aan deze film denken.

avatar van filmofiel
Het aankijken niet waard, kinderachtig en super voorspelbaar zoals de overige films. Na 10 minuten had ik het wel gezien. Maas heeft gelukkig betere producties op z'n naam staan. Het is gewoon mijn genre niet.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken,
Dit 3e deel is net zo goed als Flodder in Amerika! Leuk verhaal, leuke scenes en geweldig einde!
Blijft gewoon tijdloze films, je kan ze altijd weer bekijken, ik ben dan ook een erge fan van Flodder!
Ook het enige deel waarin we Tatjana helaas niet bloot zien...

Trouwens wisten jullie dat Ludo van GTST hierin meespeelt?
Deze film is onlangs opnieuw uitgebracht in een geremastered versie met mooi beeld en geluid.

Het is flodder 1 die ze uitzenden op rtl8 en niet deze.
Deze blijft ook leuk.

avatar van kleez
Dit is cultuurgoed! Dit is hét meesterwerk van de Nederlandse filmindustrie. Dit zou verplichte kost moeten worden voor elke basisschool!

Vanavond maar weer eens bekeken, dit is en blijft zo enorm cult! Ja ik ben een begin 30er, daar ligt het vast aan