• 10.935 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 9 december 2010

Plot New Kids Turbo

"Kick some kut"

De crisis heeft toegeslagen. Ook de hangjongeren Gerrie, Richard, Rikkert, Robbie en Barrie in het Brabantse dorpje Maaskantje zijn door misverstanden hun banen kwijtgeraakt. Zelfs nog erger, hun uitkeringen zijn stopgezet. Met slechts één logische oplossing, nergens meer voor betalen, loopt alles uit de hand.

logo tmdbimage

Reinout Oerlemans

Rikkert's boss

avatar van Neder0001

Neder0001

Na herziening toch wel een dikke ster eraf. Hoewel er genoeg te lachen valt, valt de film teveel in herhaling wat knap is gezien de film nog geen 1,5 uur duurt. Aantal (erg) tenenkrommende verhaallijnen zoals maagd Rikkert, de hele scène op het kantoor van Eyeworks & Reinout Oerlemans (in zijn geheel). Geen idee waarom ik deze film ooit 3,5* heb gegeven, wellicht is dat het effect van de bios geweest.

avatar van mrklm

mrklm

Die vijf maten uit Maaskant verliezen hun inkomen, nondedju! Wanneer hun aanvraag voor een uitkering wordt afgewezen, verkondigen dat ze dan ook nooit meer ergens voor zullen betalen, jonguh! Dat zorgt voor chaos in Maaskantje en dat slaat over op andere delen van Nederland. De overheid schuwt geen enkele middel om een einde te maken aan die onrust en gaat over tot een belegering. Filmversie van Nederlandse YouTube-sensatie is net zo melig, absurd en politiek incorrect en geeft de fans precies wat ze willen. Haars steelt de show als blaaskaak Gerrie. Bevat cameo’s van vele bekende Brabanders. En van een handjevol buitenlanders.

avatar van Shadowed

Shadowed

Herzien. Dit soort films kunnen echt alleen in Nederland gemaakt worden. De komische timing is nog altijd on-point en dat het verloop zo onvoorspelbaar is werkt voordelig, maar New Kids Turbo voelt uiteindelijk aan als een sketch die veel te lang gerekt wordt. Bovendien viel het me op dat ik niemand van de 5 heren echt leuk vond. Je kunt ze makkelijk quoten op alles en nog wat, maar qua persoonlijkheid zijn ze amper uit elkaar te houden. Spectaculair en vulgair genoeg, maar ondertussen niet echt meer het niveau dat ik vroeger voor ogen had.

avatar van blondiefilmfreak

blondiefilmfreak

Heerlijke film vol scheten en boeren en ander lomp gedoe.maar het is kei leuk allemaal voor de ware liefhebber.