New Kids Nitro (2011)

Nederland
Actie / Komedie

geregisseerd door Steffen Haars en Flip van der Kuil
met Huub Smit, Tim Haars en Wesley van Gaalen

Friesland wordt getroffen door een zombieplaag, maar in Maaskantje hebben Richard, Rikkert, Gerrie, Robbie en Barrie andere dingen aan hun hoofd. Ze zijn in oorlog met het nabij gelegen Brabantse dorpje Schijndel. Dit leidt tot illegale straatraces en massale vechtpartijen. Als de Friese zombies een Brabants slachtoffer maken, moeten de twee groepen hun krachten bundelen om het grotere kwaad te trotseren.

avatar van Bottleneck
Zitten enkele geinige, lompe stukken tussen, zeker wanneer ze Friesland inrijden, maar heb het wel gehad met de typetjes en accentjes (en figuren die het nog steeds na proberen te doen). Volgens mij was New Kids voordat het op tv en in de bios kwam alleen nog via internet te zien en toen was het meer absurdistisch, erg leuk soms. Dit Nitro-deel is na Turbo niet meer dan een redelijk vermakelijke tijdsvuller (waarvan je niets bijblijft en onderhand zo uitgemolken als een dooie koe).

avatar van happie
Een beetje teveel van hetzelfde humor. Een komediefilm twee keer kijken levert bij mij met de tweede keer geen glimlach meer op. Ik had met deze het gevoel, alsof ik de eerste film voor de tweede keer zat te kijken.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keertje gezien te hebben.

avatar van Black Math
Toch wat minder dan Turbo. De verrassing is er wel een beetje vanaf, vandaar dat het wat minder werkt. Veel lompheid, gespeel met de vierde want, en grappen die bewust zo slecht zijn dat ze niet werken, en daarom toch grappig zouden moeten zijn. Dat laatste werkt ook niet zo bij mij. Voor de rest is het aardig popcornactie. Ook aardig, je zit er de tijd goed mee uit, maar veel om het lijf heeft het niet. 2*.

avatar van sinterklaas
Godnondeju JONGÛH, wat bende ik toch een verrekte KUT!!! Ipv gewoon deze te gaan bekijken in de tijd dat New Kids nog in was, bekijk ik hem pas 3 jaar later, na hem maar eens meegenomen te hebben bij de 2 voor 10 actie bij de V&D.

En ja, ook dit was weer lekker genieten en het begint al met een lekker stukje zelfspot over dat New Kids eigenlijk al helemaal uit is. Nouja, we krijgen onze 5 vrienden weer te zien, en alles kan in de wereld van New Kids. Nu krijgen ze het echter aan de stok met een groep hangjongeren uit Schijndel, die word gerund door D'n Dave, en zijn zwangere prostituee alias vriendin Deborah, die ook zo nu en dan Daves kwakkies van haar gezicht moet afvegen.( Vrouwvriendelijk wil New Kids niet echt worden, dus u bent gewaarschuwd). Eerst lopen ze steeds een beetje stoer tegen mekaar lopen doen, daarna krijgen we gewoon vette autoraces voorgeschoteld JONGUH! Maar even later vormt zich een nog grotere probleem (wat voor defentie dan weer niet zo erg is) Een komeet is neergestort in Friesland, maar schijnt ook nog eens een virus verspreid te hebben, waarbij heel Friesland (Kutbuitenlanders) wordt geteisterd door een zombieplaag. Toevallig zat de moeder van Rikkert in Friesland, en nu moeten de New Kids, samenwerken met Schijndel (en ook Woensel) om de moeder te bevrijden. Want ja... aangezien zombies zo in waren rond de jaren 2010, moesten die wel een rol krijgen in de Nieuwe New Kids (nu inmiddels al oud).

Gewoon weer lekker fout genieten was dat. En ja... ook gaat de aandacht naar heel veel andere dingen in New Kids; het sentimentele familieleven van Rikkert, die ene kamper-zanger met zijn Nederengels, die sullige agent die steeds weer zijn politieauto in de prak rijdt, en dat ene bijdehante kutventje die zo nu en dan weer in een scene trapt met zijn grote bek. Stompuh JONGÛH!!! En ohja, er wordt ook nog reclame gemaakt over de knoeperd (die inmiddels allang niet meer verkocht wordt) zo even tussen de begrafenis van Rikkerts moeder)

Verder vond ik die apocalyptische kleurenfilter die ze gebruikt hebben bij Friesland echt goed gekozen. Ook weer zo de nodige bloederige actie-hak-en-zaag momentjes die lekker over de top waren). Wel jammer dat die snackbareigenaar het loodje legt. En ja, "hoeren neuken, nooit meer werken" als beloning van de defensie..... volgens mij moet ik maar eens in actie komen mocht er ooit een zombieplaag uitbreken.

Dit was weer een leuk vervolgje op New Kids, zelfs nog wat beter ook. Dit verdiend daarom ook ipv een 3,5* een 4,0* BAM!!!!!!

avatar van Kondoro0614
New Kids Nitro

Ik weet gewoon alsnog dat New Kids weinig fans trekt in het ouderen gebied. Er zullen echt wel een paar volwassen mannen dit leuk vinden maar ik zelf denk minder dan de 'jeugd'. Ook in New Kids Nitro komen de scheldwoorden weer om je oren gevlogen, droge momenten en een concept waar eigenlijk nergens over gaat. Zo doende dat de vijf jongens weer in een nieuwe New kids film spelen, notabene wel de laatste. Zo zeggen ze zelf. Eerst zien dan geloven. Want dat zijn we vaker tegen gekomen.

Huub Smit, Tim Haars, Wesley van Gaalen, Steffen Haars en Flip Van der Kuil deden het uiteindelijk met z'n vijven weer erg leuk! Bart de Rijk deed het ook leuk. Juliette van Ardenne moet volgens mij echt even elke rol geprobeerd hebben. Als actrice van Zoop, dokters assistente bij Dokter Tinus en Deborah in New Kids. Leuk, dat wel

Het verhaal was natuurlijk flinter dun. Maar, was geinig om te volgen. Het concept was leuk en er kwamen leuke quote's in voor zoals "Is 'n vampier jonguh!". Nee, dat is wel geinig. Helaas vind ik turbo wel beter. Maar goed, ieder zo z'n smaak.

avatar van BlueJudaskiss
Gisteravond toch weer een keer gekeken en eigenlijk leuker dan in m'n herinnering. Toen met de eerste keer kijken had ik denk ik te hoge verwachtingen. Niet dat dit tweede deel het niveau van deel 1 haalt, maar toch... leuk. Guido Pollemans als D'n Dave steelt elke scene waar hij in zit.

Halve punt erbij naar 3,0*

avatar van misterdhdh
Vermakelijke film al is het natuurlijk geen topfilm. Heb nooit deel 1 gezien dus kan niet echt vergelijken, al wil ik hem zeker eens bekijken. Natuurlijk moet je deze film niet zien wanneer je een topverhaal verwacht. Het taaltje is leuk net zoals het geroep en gescheld, zelfs ik als Belg kon het allemaal goed verstaan. Niet alle grappen zijn even geslaagd maar er zitten er toch een paar leuke bij. Heb af en toe eens goed moeten lachen. Acteerwerk maakt niet zoveel uit in deze film, net zoals de afloop eigenlijk. Leuke dialogen en echt heerlijke foute muziek. Door de korte speelduur was dit een ideaal filmpje om eens tussendoor te kijken, het tempo blijft snel en de film verveelt echt nooit eigenlijk, al is dat voor mij persoonlijk. Ik snap dat de film niet voor iedereen is weggelegd. De rol van Deborah vond ik niet zo goed. Voorlopig hou ik het op een 2.5 maar daar kan na herziening nog een half puntje bijkomen. Ik twijfel tussen 2.5 en 3. Heb me zeker vermaakt en niet echt verveelt, was leuk om te kijken al is het natuurlijk geen topfilm.
2.5/5

avatar van baspls
Dit vervolg vond ik toch net wat leuker als Turbo. Filmtechnisch stelt het uiteraard nog steeds bar weinig voor en het plot lijkt terplekke bedacht door iemand die een paar biertjes teveel opheeft. Maar door de ontzettend droge en enorm politiek incorrecte humor is de film wel bijzonder vermakelijk. Die lui van het Ministerie van Defensie vond ik ook een erg grappige toevoeging haha.

De gore van de zombies zag er eigenlijk best goed uit. Wat maar weer bewijst dat wij hier in Nederland prima Horror zouden kunnen maken. Als je een komedie film met zombies kan maken kun je ook een 'serieuze' zombiefilm maken.

Ze hadden die Friezen trouwens wel mogen ondertitelen, kan er echt niets van maken wat er nou gezegd wordt. Maarja, ik ben zelf dan ook een beetje een Brabo. Hier in Noord-Limburg zijn de teksten pijnlijk herkenbaar. Als je op een verjaardag bent praten sommige mensen namelijk echt zo... "Hey Kut, ik pak nog een pilske, of nie!"

Leuk om eens gezien te hebben (al had ik hem al ontelbare keren onvolledig gezien, ze zetten hem zo vaak op op school).

Tsja...

Het verhaal is waardeloos en ontzettend voorspelbaar. Op dat gebied is hier niets bijzonders aan.
Toch lig ik na vele kijkbeurten nog steeds helemaal dubbel van het lachen om deze platte humor. Wel iets beter ten opzichte van zijn voorganger en met de muziek van 2 Brothers on the 4th floor.

Veel meer valt er ook eigenlijk niet over te zeggen, 3,5*

avatar van Chelsea94
Dit was echt slecht.

Ook deze film met z'n absurde humor is niet mijn ding.
Maar gelukkig is de film kort en omdat ik deze film maar 1 € heb betaald kon het er allemaal nog mee door.
Maar zou er geen uren naar kunnen kijken.

avatar van danuz
Niet grappig (meer). Vond die sketches destijds op Flabber wel enigszins grappig in hun droge lompheid. Twee films verder is het concept zover uitgemolken dat ik slechts een enkele keer heb kunnen gniffelen. Niet dat ik me eraan heb zitten irriteren, ik vind het vooral overlopen van saaiheid. Daar kan zelfs een horde zombies niet veel aan veranderen (duurt wel een eeuwigheid aleer het een beetje los gaat overigens!).

avatar van Toontje G
Niets bijzonders maar kon er soms wel mee lachen. Alleen die trein scene, nee dat kan echt niet.

avatar van SSeagal
Leuk vervolgje, maar wel wat minder dan de eerste film, het verhaal was rommeliger en het hele zombie gebeuren paste niet echt in de film. Wel weer lekker mee gelachen. 3*

avatar van Woland
Ik kan de kritiek van in herhaling vallen en dezelfde soort grappen heel goed begrijpen. Maar toch, ik vind dit soort over-the-top lompheid en absurditeit toch behoorlijk vermakelijk - zelfs bij herziening en zelfs bij een film van anderhalf uur van (toch wel) veel van hetzelfde allooi grappen. Wederom prima mee vermaakt.

avatar van mjk87
Voor mensen zich gaan afvragen, als je de eerste al niets vond, waarom kijk je dan deze? Tja, ik heb met mezelf een afspraak dit jaar in ieder geval op zaterdag een Nederlandse film te kijken vanaf Netflix en dan de eerste in lijn die ik nog niet heb gezien. Dat was dus deze. Gelukkig wel kort en m'n aandacht hoefde ik er niet vol bij te houden om het te kunnen volgen. Zelfde humor, en dat is niet mijn humor, zeker niet voor langer dan een sketch van een minuut. Lomp en luidruchtig, maar dan niet op de leuke manier. Ook weinig nieuws onder de zon vergeleken met het eerste deel. Leukste delen waren dan weer met die snelle jongen van het ministerie die wel grappig is. Maar dat was dan ook het enige. 1,0*.

Na de losse filmpjes had die eerste film een mooie afsluiter en hoogtepunt kunnen zijn. Bij deze 2e film krijg ik toch het gevoel van nu is het te veel

avatar van Shadowed
Lol.

Weer een lomp vervolg op een film die door een volk apart gemaakt is. De meest nutteloze films die ik van Nederlandse afkomst heb gezien. Dat is overduidelijk. De humor is eigenlijk weer precies hetzelfde als Turbo, maar met wat meer gore.

Lompe actie met veel gespat en explosies. Een verhaal dat werkelijk helemaal nergens op slaat en humor die maar een bepaald volk aanspreekt. Soms buitengewoon hilarisch neergezet met de foute accentjes en lekker grove grappen.

De zombies zelf zagen er inderdaad vrij goedkoop uit, dat merkwaardig is omdat de explosies er wel overtuigend uitzagen. Verhaal van niks, maar met meer actie en lompe momenten erin. Blijft toch wel een apart soort film dit.

Verrassend grappig en ook nog eens goor. Goed vermaakt. Vond de grap om de zombies met een trein uit de oorlog te vervoeren niet echt geslaagd.

avatar van Rickazio
Doe maar efkes niet jonguh!

Genre actie (bijna geen actie?). En comedy (Juist...)

avatar van Donkerwoud
New Kids Citro, het Sloveense biertje naar aanleiding van onze cultserie: Privacy settings - volkskrant.nl

avatar van Grunn-in-en-verkoop
Dezelfde humor, teveel ruzie / woorden scene's met dezelfde gast gaat vervelen. uit gekeken, maar met moeite, niet weer zo'n film maken.

avatar van ILDIB
Blijft mooi sfeertje. Krijgt er goede zin van.

avatar van Lovelyboy
Meer van het zelfde, maar wel erg grappig en vermakelijk.

Na de capriolen van de eerste film is er weinig veranderd voor de mannen. Even is het de vraag of het een herhaling van zetten wordt, iets dat tevens gebracht wordt door de jonge fan die zegt alles al gezien te hebben. De vete met Schijndel en Den Dave wordt nieuw leven ingeblazen, ditmaal rond een andere troela en nog later ontstaat de Zombie uitbraak.

Andermaal valt het geheel op als een achtbaan van geweld, scheldpartijen en andere obsceen gedrag. De herhalingsfactor is groot, toch verveelt het zelden. Daarnaast zijn de mannen weer erg op dreef en vind ik Guido Pollemans geweldig als de doorgesnoven en idiote Dave en lach ik me kapot van dat kliekje uit Woensel in hun Golfje.

Erg vernieuwend is het allemaal niet, intelligent volgens velen wellicht ook niet. Maar voor een avondje obscene humor zit je prima op je plaats met New Kids Nitro.

avatar van Harleen Quinzel
Als film is het gewoon ondermaats, maar ik moet toegeven dat ik af en toe moest lachen met de lompe humor. Gijse lelijke badmuts!!