Ronal Barbaren (2011)

Alternatieve titel: Ronal the Barbarian

Denemarken
Animatie / Komedie

geregisseerd door Kresten Vestbjerg Andersen, Thorbjørn Christoffersen en Philip Einstein Lipski
met de stemmen van Anders Juul, Lars Mikkelsen en Brigitte Nielsen

Het verhaal draait om Ronal, een jonge barbaar met een laag zelfbeeld. Precies het tegenovergestelde van al die gespierde mannen in zijn dorp. Hij is een watje, maar het lot zorgt ervoor dat hij de enige is die zijn dorp van de ondergang kan redden wanneer de gemene Lord Volcazar alle barbaren ontvoert. Als enige overblijver zit er voor Ronal niets anders op dan een gevaarlijke tocht te ondernemen om zijn clan te bevrijden. Onderweg ontmoet hij ook nog Alibert, een slijmerige bard, Zandra, een bloedmooie strijdster en Elric, een metroseksuele elfengids.

avatar van jolandahommes
Goedkope Deense animatie. Wil niet zegen dat hij slecht was. In tegendeel. Met weinig middelen is toch een heel aardig effect bereikt.
Niet geschikt voor jeugdige kijkers want die zullen geen bal van de humor snappen.

avatar van Rodger
Leuke animatie voor volwassenen, niet voor de kids..
Humor is goed. en de grappen leuk..
2.5***

avatar van mcdaktari
Best een hele leuke animatie, tenminste ik vind vond het lang geleden dat ik zo'n leuke animatie zag, maar dat is persoonlijk natuurlijk. De humor vond ik wel aardig in Rolan the Barbarian, voor de hele kleintjes is ie niet echt bedoeld lijkt mij.

avatar van Lof78
zeer vermakelijke tekenfilm.., eigenlijk min of meer vermaak voor volwassenen
*** sterren

avatar van Triple G
Leuk gebeuren. Geen hoogstaand visueel spektakel maar wel grappig en vooral de ondeugende kant is een verademing in dit genre. Heb genoten.

avatar van Betamax
Animaties zijn wat matig maar het verhaal maakt veel goed.

Goeie film waarin de jonge barbaar Ronal nogal uit de toon valt met de andere barbaren aangezien hij nogal slap is. Het verhaal is wat aan de magere kant, maar heeft genoeg vaart om onderhoudend te blijven. Onverwacht lekker grof en leuke grappen. De animaties hebben niet het niveau van bijvoorbeeld Pixar, maar dit is niet storend.

avatar van morpheus2000
Qua animatie niet top, maar de humor maakt alles goed in deze film.

avatar van cantforgetyou
Dit is echt een film voor volwassenen. Er word veel 'fuck' in gezegd en bepaalde conversaties zijn gewoon niet geschikt voor jeugdige kijkers. Ik vond het allemaal wel erg grappig. Een beetje een gay animatie film. Wel leuk gedaan.

avatar van Decec
Een leuke animatie/avontuur/komedie/fantasyfilm...
Leuk verhaal...
Leuk gemaakte animatie...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Super mooi HD kwaliteit...

avatar van boemboem27
Hele leuke animatiefilm
voor volwassenen wel te verstaan,niet echt vanwege de beelden.
maar dan wel voor de de spraak/conversaties.
beetje ondeugend, genieten echte aanrader

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een animatiefilm die z'n lelijke animatie duidelijk kan goedmaken door de nodige humor en een team achter de schermen dat zich amuseert. De grappen werken niet altijd, maar er wordt tenminste buiten de lijntjes gekleurd. Ook fijn om vele genre-verwijzingen te zien. Is dit een topfilm? Verre van! Maar door z'n originaliteit slaagt het er in om uit de goedkope doorsnee te geraken.

avatar van K. V.
Ook deze eens meegebracht en 'k vond het wel een leuke animatiefilm. De film moet visueel wel de duimen leggen bij een Pixarfilm, maar qua verhaal en humor was deze toch wel veel volwassener. De film is ook veel minder voor kinderen bedoeld.
'k heb wel een aantal keren moeten lachen, dus daar was hij zeker geslaagd. Ook het eindlied was wel grappig.
Leuk om eens mee te pikken als hij op tv of zo passeert, 'k heb het me zeker niet beklaagd.

avatar van Devedeetje
Leuke film,
16+ zou ik zeggen.
Beetje gay... Maar ach.
Redelijke animatie, alleen zijn de ogen zeer slecht gedaan (met name die van Zandra).

Fantastische animatiefilm. Erg gave humor en eens een animatiefilm die niet geschikt is voor kinderen. Erg genoten!

echt een geweldige leuke film, super leuk!!!!

avatar van Atmos
Hahaha , geweldig..... moet je een keer gezien hebben.....