Ronal Barbaren (2011)

Alternatieve titel: Ronal the Barbarian

Denemarken
Animatie / Komedie

geregisseerd door Kresten Vestbjerg Andersen, Thorbjørn Christoffersen en Philip Einstein Lipski
met de stemmen van Anders Juul, Lars Mikkelsen en Brigitte Nielsen

Het verhaal draait om Ronal, een jonge barbaar met een laag zelfbeeld. Precies het tegenovergestelde van al die gespierde mannen in zijn dorp. Hij is een watje, maar het lot zorgt ervoor dat hij de enige is die zijn dorp van de ondergang kan redden wanneer de gemene Lord Volcazar alle barbaren ontvoert. Als enige overblijver zit er voor Ronal niets anders op dan een gevaarlijke tocht te ondernemen om zijn clan te bevrijden. Onderweg ontmoet hij ook nog Alibert, een slijmerige bard, Zandra, een bloedmooie strijdster en Elric, een metroseksuele elfengids.

avatar van lars-pixar
Trailer zag er wel apart uit, wat me opvalt is dat de animatie gewoon heel erg mooi is.Maar of de film nou zo leuk is betwijfel ik me.Want Journey to Saturn is ook in Nederland niet vertoont komt dit dan in Nederland??

Nightfalls
Ik ben hem nu met engelse subs aan het kijken en wat me opvalt is dat hij heel erg lijkt op: how to train your dragon kwa karakters.

Mening volgt wanneer hij afgelopen is.

avatar van louisvf
Lange film?

avatar van fred1946
Heb de trailer even bekeken op You tube intro is leuk.
Maar vraag me af of het wel geschikt is voor kinderen.
Doodskoppen met Queen en Kiss idee(tong).
Sensuele tinten verder op in de traier en veel geweld.
Animatie ziet er op zich is erg mooi uit.

avatar van mock turtle
Nightfalls schreef:

Mening volgt wanneer hij afgelopen is.

nog steeds niet klaar?

BS
Lekker foute,grappige en actievolle film ! ( oke, animatie )

Ik moest al lachen toen ik de poster zag ( de teaser is ook leuk ) dus ja, dat moeten we dan ook zien.
Wat vooral in het begin nog al opvalt is de .. eh .. kleding keus. Leren mankini achtige pakjes met tepelpiercing en verder niet veel meer.
Later nogal benadrukt met de scene met de onzichtbaarheids bodylotion .. geniaal plat en eigenlijk te erg voor woorden, maar wel lache.

Naast de humor zit er gelukkig ook nog een verhaaltje in, niet teveel maar genoeg.
Humor, verhaaltje, wat nog meer? Juist -> actie ! Vechtende barbaren, ontploffingen en een duidelijk slechte slechterik. En op het eind nog een leuke animatie tijdens de aftiteling.

Lekker flauwe humor, er gebeurd genoeg, de animatie ziet er goed uit en als bonus is de Deense taal ook gewoon leuk om naar te luisteren. Handig verdiende 3,5*

Toffe leuke film! - het is een animatiefilm gericht voor de iets ouderen niet de kleinsten onder ons - vanwege de lichte sexuele grappen die erin zitten afentoe.
heb me vanaf het begin tot het eind erg vermaakt met de film en geef hem een mooie 3.5*!

avatar van Keane1983
Een erg geestige film vol met hele flauwe humor.
Het is geen mooie animatie film zoals we bij de pixar ed. gewend zijn, maar dat wordt ook al snel vergeven en gecompenseerd met de dosis humor die de film bezit.
Ik raad ouders aan om deze film ook niet met kinderen te kijken, de film bevat namelijk toch wel de nodige taal....
Het verhaal is amusant en onderhouden, personages zijn ook leuk uitgewerkt.
Het is inderdaad een makkelijk verdiende 3,5*

avatar van MrEd
Flauw, heel flauw. Niet mijn ding.

avatar van SaNDuTjE
Redelijke film met soms flauwe en soms leuke humor, gegoten in een matig animatie jasje.

De visuele stijl oogt wat gedateerd maar kan ook als eigen worden gezien. Hoe dan ook moet deze film het niet van zijn gestyleerde beelden hebben. Humor is daarentegen voldoende aanwezig variërend van aardig tot zeer plat. De metalinvloeden zijn overigens wel erg leuk gedaan en geven de film een beetje een eigen karakter door niet te braaf te willen zijn. Van verhaal is niet echt spraken maar storend is dat nu ook weer niet. Veel flauwe humor, leuke filmreferenties en ook nog een aardige soundtrack zorgen voor een krappe voldoende.

avatar van weerwolf79
Heerlijk gestoorde film heb er van genoten zelfs de aftiteling is geweldig.

avatar van Barry83
Heb me rot gelachen met deze film! Gewoon geweldig!! Dit is mijn humor! Vooral de balzak scène is hilarisch!! Dikke 4 *

avatar van barcam
Fantastische geestige Deense animatiefilm. Leuke parodie op Conan en andere barbaren films. Eindelijk eens iets anders dan de meer op kleine kinderen gerichte zeemzoeterige stroop van Pixar en Disney.

paulo31
erg goede animatie film
heb om sommige momenten mijn broek aan flarden gelachen.
zeker een aanrader

avatar van pierrrke
je kan het zien als een puberale versie van how to train your dragon. Hij is me eigenlijk heel goed bevallen maar ik vraag me af hoe groot het doel publiek hiervoor is. Ik denk dat dit vooral slechts tieners gaat kunnen bekoren. Voor kleine kinderen veels te grof en voor vele volwassenen te onvolwassen. Nuja als ik momenteel een animatiefilm met veel en goede (puberale) humor kan aanbevelen is het deze wel!

avatar van eppy
Eindelijk een film die rockt....

schunnig en grappig, maar slaat de plank mis.. De animaties zijn duidelijk van een lager niveau en het deense taaltje irriteerde me.. wel goed uitgewerkt.. maar niet mijn soort film

Subs not in NL

avatar van henkula
janoz46 schreef:
Subs not in NL
Prima reden deze film slecht te beoordelen? Ik vond het een verademing na die sex loze poppetjes die je meestal in animatie's ziet.

geen kinder .

geestige Deense animatiefilm

avatar van mario_arnhem
Echt leuk deze animatiefilm idd niet voor de kinderen om te laten zien...

avatar van tukkerstein
Engelstalige versie gezien. Animatie is leuk maar niet zo gedetailleerd als de Pixars en Dreamworksfilms, maar het gaat natuurlijk om humor. Het is een behoorlijk puberale film geworden, soms ook erg flauw, maar ik vond de humor zeker te genieten. Zelfs een aantal bijna geniaal stompzinnig grappige scènes. Dat gecombineerd met een historisch tintje en dat het ook nog eens animatie is maakt dat je alleen al voor de originaliteit Ronal the Barbarian moet zien.

avatar van kucing
Zeer vermakelijke en af en toe wat ondeugende Deense animatie.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

erik1677
Heb hier compleet dubbel om gelegen, ga ik vast binnenkort nog wel een keer weer kijken.
Zwaar genoten!

avatar van Filmkriebel
Inderdaad Erik, dat was zeker een leuke film. Eerst dacht ik dat het een parodie op Conan the Barbarian was, wat later in de film blijkt dat het een parodie is op het volledige fantasy genre, met veel verwijzingen naar Lord Of the Rings en op het einde naar Wrath of the Titans. Het fantasy verhaaltje, dat best blijft boeien wordt doorspekt met vettige (soms ook flauwe) sex-mopjes die me deden denken aan onze eigen Belgische Picha (Tarzoon, enz.). Daarom ook niet geschikt voor kinderen. Maar de mix was zonder meer geslaagd. De luitspeler, die meer weghad van een metalfan, die hippie-elf en vooral de onhandige Ronal zelf waren stuk voor stuk leuke personages. Lijkt wel een film die door metalfans zelf is gemaakt. Erg verdiende 3,5*

avatar van weberanja
Wat een heerlijke leuke film is dit, ik heb me geen moment verveeld en echt gelachen,5 sterren van mij. en de aftiteling was zo leuk dat ik m 3x terug gekeken heb. Een vette aanrader!

avatar van S. Russell
Leuk en vermakelijk!!!

avatar van RedSquare
Als liefhebber van cgi-films was ik erg benieuwd wat er uit denemarken zou kunnen komen. De animatie haalt het bij lange na niet bij films van bijvoorbeeld Pixar. Vooral in de gezichtsuitdrukkingen miste ik dit. Soms leken de animaties wel uit een middelmatige game. De hoofdpersonen zijn bijvoorbeeld wel mooi geanimeerd maar de omgeving vrij cru. Hier moet je wel even doorheen als zo verwend bent met grotere animatiefilms.
Ik vond de animatie wel effectief en met af en toe mooie 'camerastandpunten'.

Leuk aan film vond ik dat het duidelijk niet voor kinderen is gemaakt. Her en der afgehakte ledenmaten en lijken op spiezen. Nippletwisters en scrotumhumor (echt hilarische scene)

De personages zijn ook leuk. Vooral de elf vond ik heel grappig. en het yoda-achtige orakel die zit te schijten als ze binnen komen

Kortom, een leuke animatie, geslaagd project waar ik zeker meer van zou willen zien.

avatar van Cleanshot
De film staat bol van flauwe humor, platte praat en banaliteit.
Voor de fans van anti-helden, leef je uit!.