• 8.484.959 stemmen

banner

The Unbearable Weight of Massive Talent (2022)

Actie / Komedie | 107 minuten

Genre: Actie / Komedie

Geregisseerd door: Tom Gormican

Met onder meer: Nicolas Cage, Pedro Pascal en Sharon Horgan

Releasedatum: 21 april 2022

• Bioscoop Vanaf donderdag 30 juni in 2 bioscopen

Plot The Unbearable Weight of Massive Talent

"Nicolas Cage is Nick Cage."

Een berooide Nick Cage stemt ermee in om op het verjaardagsfeest van de rijke Mexicaanse Javi te verschijnen. Deze is grote fan van Cage, maar tevens een drugsbaron. Cage zelf werkt als informant voor de CIA en poogt inlichtingen in te winnen over Javi.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Alathir

Alathir

Toch één van de grootste helden in de filmgeschiedenis. Hij is echter nog geen filmgeschiedenis maar uiteindelijk je kan niet rond Cage heen. Hij is echt wel een legende in mijn ogen. Ik heb me goed vermaakt met deze toch wel behoorlijk atypische film. Ik kan het eigenlijk met niets vergelijken. Het is grappig, bezit geregeld referenties naar voorgaande films van hem wat wel fijn is als je heel wat gezien hebt van hem. De laatste tijd is Cage meer een soort van cultacteur aan het worden maar hij staat er stilaan weer met boeiendere projecten. Great Job, Nicholaaaaaas Motherf*****kking Cage! Woohoo!

avatar van Waku

Waku

Combinatie van zelf verheerlijking en zelfspot van Cage.

Best leuk filmpje.

Even dacht ik zelfs dat de film ex en dochter ook daadwerkelijk zijn authentieke familie was.

Hetgeen niet het geval was.

Cage fans zullen wat oude successen voorbij zien komen.

Vermakelijk.

3*/3.5*

Alathir schreef:

Cage had zeker in de jaren 90 en begin 00's topjaren, maar een van de allergrootsten uit de filmgeschiedenis zou ik hem zeker niet noemen. De afgelopen 15 jaar maakt hij toch ook vooral rommel. Maar goed, dat is natuurlijk subjectief.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

The Oceanic Six schreef:

Dat is inderdaad subjectief. De rommel waarin hij meespeelt is vaak voor mij nog net het kijken waard juist omdat Cage er in meespeelt.

Graaf Machine schreef:

Ik vind Cage ook een vermakelijke acteur, maar je weegt die paar absolute topfilms met hem weg af met de 50 waardeloze prullen. Beetje wat bv Bruce Willis ook heeft. Die was zo enorm goed in de jaren 80 en 90, maar daarna interesseerde het hem geen reet meer. En nu is hij helaas ziek en gestopt.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

The Oceanic Six schreef:

Nogmaals: subjectief.

De topfilms van mompelaar Bruce Willis vond ik wel leuk, soms goed, *ondanks* Willis, maar de flopfilms van Nicholas Cage vind ik nog wel te kijken *dankzij* Cage.

Gelukkig is Cage al weer een tijdje goed bezig.

avatar van Alathir

Alathir

Willis vergelijken met Cage is een verschrompelde mossel vergelijken met een sappige entrecote. Willis is echt bijlange niet de held die Cage is. Die Hard is goed maar toch vooral door Alan Rickman. Cage is zowat de enigste acteur die van een slechte B-film nog een toffe film kan maken. Subjectief ja, maar dit soort film werkt waarschijnlijk zowat enkel met Cage of ken je nog zo'n acteur?

Alathir schreef:

Die Hard reeks

The Sixth Sence

Pulp Fiction

The Fifth Element

The Last Boy Scout

Unbreakable (ik vond er geen reet aan, maar is wel zeer gewaardeerd)

etc etc

Willis is echt wel qua status 2 decennia een AAA-ster geweest.

Je hebt een punt met Cage, die van een kutfilm soms nog wat leuks weet te maken, maar hij heeft ook gewoon een jaar of 15 rommel gemaakt waarin ook hij niet vooruit viel te branden. Dat heeft hij ook zelf erkend, hij had grote schulden en nam alles aan om geld te verdienen.

avatar van rep_robert

rep_robert

Hij heeft wat matige films gemaakt tussen pak hem beet 2000 en 2015 of iets dergelijks met af en toe een uitschieter. Daar zaten inderdaad die pakken wat je pakken kan films voor het geld tussen. Maar de laatste dikke 5 jaar kiest hij bijzondere projecten uit die allemaal iets unieks hebben. Misschien niet even goed in kwaliteit, maar het is eigenzinnig en dat valt te prijzen. Niet meer van die standaard misdaad/actie filmpjes. Heb enorm genoten van films als Color out of Space.

BBarbie

Op een paar uitzonderingen na (Moonstruck en The Family Man) scoren de films van Nicolas Cage bij mij 2,5* of 3,0*. Deze hommage aan hem doet het niet beter. Ik vind het een onevenwichtige film met hooguit een handvol leuke momenten.

avatar van Thomas83

Thomas83

Amusant zelfbewuste onzin. Daarnaast ook iets intelligenter dan ik had verwacht. Ik vreesde dat de film vooral zou willen scoren met goedkope over de top Cage-momenten, maar dat valt gelukkig wel mee. Dat weerhoudt de film er alleen niet van een tikkeltje te braaf te zijn en op een gegeven moment wat van zijn energie te verliezen. Toch is de film het kijken alleen al waard om de leuke chemie die Cage en Pascal hebben. Samen dragen zij de film.