See You in Vegas (2007)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Antoinette Beumer en Maaik Krijgsman
met Hans Klok en Pamela Anderson

Hans Klok is illusionist, de snelste van de wereld. Al vanaf zijn zesde jaar weet hij dat hij wereldberoemd wil worden en sluit hij ieder optreden af met de woorden: "See you in Vegas!". Maar wereldberoemd worden als goochelaar lukt niet zomaar. Daar is geld voor nodig, veel geld en invloedrijke connecties. 'See you in Vegas' volgt Hans Klok in de drie jaar waarin hij van lokale bekendheid in Nederland de stap maakt naar het wereldpodium. Hij tekent een contract met de firma Stage Entertainment van Joop van den Ende en geeft zijn familiebedrijf op. Alles moet wijken voor die ene droom. Dit maakt het soms lastig om daarbij trouw te blijven aan zijn naasten. Toch krijgt hij het voor elkaar 'The Beauty of Magic'-show uit de grond te stampen die hij in Planet Hollywood Resort & Casino in Las Vegas deed samen met Pamela Anderson.

avatar van Koekebakker
Nog helemaal geen opmerkingen bij deze film? Wat denkt men hiervan? De distributeur heeft alvast hoge verwachtingen; dit wordt behoorlijk groot uitgebracht.

Ik heb mijn bedenkingen. Tenzij de film erg goed is, vrees ik een flop a la Umoja. Want van het spektakel moet-ie het niet hebben, heb ik de indruk, afgaande op de trailer.

kappeuter (moderator)
Officiële site met trailer:

avatar van Mug
Mug
Koekebakker schreef:
Tenzij de film erg goed is, vrees ik een flop a la Umoja.

zo'n 2.000 euro op 15 prints in het openingsweekend. You do the math.

Ondanks zeer positieve recensies, was het natuurlijk wel te verwachten. Als zelfs groot uitgebrachte documentaires over de man van Sensation en ID&T (God Is My DJ) en multi-platina-band Bløf (Een Manier om Thuis te Komen) gigantisch floppen...waarom zou een documentaire over de welbekende illusionist Hans Klok dan wel mensen trekken? Maar ja, een documentaire over onze Hollandse hockey-meiden (Goud) deed het dan weer wel uitzonderlijk goed (tot mijn grote verbazing).

Een documentaire uitbrengen in mega-complexen van Pathe en consorten werkt klaarblijkelijk alleen als het uiterst controversieel is (Michael Moore) of indien die gratis te bezoeken is (An Inconvenient Truth) of uitermate schattig, ook voor de kids (March of the Penguins).

Dat See You in Vegas ook is uitgebracht in de grotere filmhuizen (Lux, Cinerama, Ketelhuis to name just a few) is dan wel een pluspunt. Maar ja, Hans Klok (en Bløf) is niet echt populair onder het filmhuis-publiek, dat blijkbaar wel houdt van hockeyen.

Verkeerde gok blijkt.

Mug schreef:

zo'n 2.000 euro op 15 prints in het openingsweekend.

Het is een nog grotere flop dan Umoja. Vergelijkbaar met 11th Hour.

Goud was erg populair als team-uitje voor hockeyteams.

Niet helemaal waar want AIC deed het ook al erg goed voordat die gratis te zien was. Maar ik denk dat je in grote lijnen wel gelijk hebt. Al zou ik dat controversiele van Moore ook koppelen aan zijn amusement.

Ik verwacht overigens wel behoorlijke bezoekcijfers voor Earth straks, vanwege de schoonheid van de imponerende landschapsbeelden.

Verkeerde gok blijkt.

See You in Vegas deed het inderdaad net zo slecht in filmhuizen als in de commerciele bioscopen. Niet gek, want de liefhebbers van een mooie documentaires (filmhuispubliek) houden doorgaans niet van Klok. En liefhebbers van Klok (bioscooppubliek?) houden vooral van show. En ik heb niet de indruk dat de film dat biedt. Bovendien oogt de trailer van de Klok-docu rommelig en amateuristisch, wat het bioscooppubliek eerder afschrikt dan aantrekt.

Mug schreef:

Handige checklist voor een succesvolle filmhuisdocu: monniken, kloosters, Himalaya, Tibet, boeddhisme, schitterende natuur, leven, dood en geloof. Met drie vinkjes of meer maak je een goeie kans op > 10.000 bezoekers.

avatar van ArcovandenBroek
Net naar deze film geweest, en ik zat in m'n eentje in de zaal, ook wel eens leuk!

Geen slechte documentaire, best leuk zelfs maar absoluut niet waardig voor een bioscoop. Niet voor niets vallen de bezoekersaantallen enorm tegen en gaat de film na morgen weer de meeste bioscopen uit.

avatar van Quentin
24 april op DVD.

avatar van AmazingPP
Helemaal geen beroerde documentaire over het wel en wee van Hans Klok. De docu laat je zien hoe Hans werkelijk over lijken moet gaan om zijn droom te bereiken en dat zal niet altijd eenvoudig voor hem geweest zijn. Om dit nu in de bioscoop te gaan kijken, nou nee... Maar op DVD is het altijd leuk om zulke docu's te zien. Afgezien van het nogal sentimentele stukje over zijn vader (met die wisselende beelden van Hans die aan het illusioneren is en dan gemengd met de beelden van zijn vader) vond ik het een intrigrerende documentaire over een zeer gedreven man. 3,5 *

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Onderhoudende docu over beroepsgoochelaar Klok. Van een bijna faillisement naar schnabbels in pretparken om uiteindelijk met Anderson in Vegas te belanden. De situatie met zijn broer had meer mogen worden belicht eveneens als het vage maar zeer belangrijke zijplotje met Joop van den Ende. Redelijk.

avatar van james_cameron
Interessante docu over de sympathieke Klok en zijn strijd om de top te bereiken. De film laat mooi het contrast zien tussen de alledaagse realiteit van een keihard werkende man en de ongrijpbaarheid van succes. De docu legt treffend de schijnwereld van het snelle geld bloot; een industrie die kil en afstandelijk met zijn artiesten omgaat. Klok verdient zijn succes zonder meer, maar we zien ook hoe hij daarvoor vele dingen moet opofferen en soms zelfs mensen achter zich moet laten (het meest schrijnend is in dit opzicht zijn broer). Niet heel erg diepgravend, maar boeiend genoeg.

avatar van the new guy
SAAAAAAAAAAAAAAAAAAI!

Er gebeurt niks!

Er zijn vele real life soaps/documentaires verschenen van bekende nederlanders met nog steeds als eenzaam aande top zijnde
"Zij gelooft in mij"van Andre Hazes.

Deze "See you in Vegas" is aardig om een keer gezien te hebben maar ook niet meer dan dat.

De beginjaren in Duinrell, de uiteindelijke contacten met Stage Holding en de ontmoeting en samenwerking met entertaiment God Joop van de Ende.

Een vogelvlucht in het leven van Hans Klok.
Maar verder is er geen emotie, geen diepgang te ontdekken in deze documentaire.
Enkel even wordt ingegaan op de mislukking in Duitsland.

Bovendien gaat de film niet verder in Vegas en dat is nu juist waar
men op wacht.

Gemiste kans.

2,5*.

avatar van VanRippestein
AmazingPP schreef:

helemaal mee eens. Filmtechnisch niet zo boeiend, maar ik was al met al behoorlijk gefascineerd, wat uiteindelijk toch belangrijker is.

avatar van Pazmaster
Aardige docu over de illusionist Hans klok en de weg naar een eigen show in Vegas. Het laat zien dat er veel meer bij komt kijken dan alleen wat trucs doen. Keihard werken en dan maar hopen dat je de kans krijgt om te schitteren. En het is hem gelukt! Goed gedaan Hans!

avatar van Mr. Chiel
Lekker wegkijkende docu. Maar goed: nee. Interessant verhaal: Hans werk 7 dagen per week in een klein pretpark maar wil naar Las Vegas. Gaat het 'm lukken? Ja, weet je al bij de tiende seconde in de film. Lekkere opbouw! En je mist zoveel belangrijke momenten in deze film. En dan worden er verhaaltjes bijgehaald (de broer, de moeder, de vader) die er niet toe doen. En andere verhalen worden juist weer helemaal niet afgemaakt. En behoorlijk slecht gefilmd ook nog vaak. Matig!