Dennis P. (2007)

Nederland / België
Misdaad / Komedie

geregisseerd door Pieter Kuijpers
met Edo Brunner, Nadja Hüpscher en Willeke van Ammelrooy

Dennis is een medewerker in een diamantfirma. Al die glinsterende steentjes in zijn omgeving brengen hem zodanig in de verleiding dat hij met vele miljoenen aan diamanten in een magnetrondoos de deur uitloopt. Deels om lekker te kunnen uitgeven, deels om zijn grote liefde, de prostituee Tiffany, definitief voor zich te winnen. Maar ja, gaat zij nou voor 'Dikke Dennis' om zijn persoonlijkheid of om zijn geld? En komt hij weg met de grootste diamantroof aller tijden?

Ja dat klopt idd wel ja.

avatar van FunkStarr
kappeuter schreef:

De film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal...

Haha kun je nagaan, die scene dat hij met die doos in zijn handen staat en die andere gast heeft gewoon niks door, ik denk echt niet dat zoiets echt precies zo in het echt is gebeurd maargoed alles is mogelijk. Daarnaast vond ik het weer echt zo'n typische oubollige Hollandse film met slecht acteerwerk van de meesten, en heel slecht geluid.

avatar van booyo
Geinig verhaaltje. Absoluut geen hoogspringer, en het begin vond ik het zelfs verschrikkelijk. Maar uiteindelijk vermaakt het verhaal steeds meer, en kijkt Dennis P. verdomd lekker weg.

avatar van lars-pixar
Het is dat ik las dat het een waar gebeurt verhaal is anders had ik het niet geweten want het kwam niet zo overtuigend over.Leuke cast met leuke acteurs en goed acteer werk.Jammer dat ze maar een kleine halfuurtje de roof dode en op het kantoor want ik vond dat juist vermakelijke stukjes van de film daarna met het op vakantie gaan met Tiffany werd die best saai vond ik en was het meer drama allemaal, komedie wat op de Dvd cover stond vond ik niet het juiste genre voor deze film want ik heb niet kunnen lachen. 3,0*

gewoon een geinige film om te zien, film kijkt lekker weg en vermaakt van het begin tot het einde.
Heb er niet heel veel bijzonders over te zeggen, gewoon leuk om een keer te zien!

avatar van davincstyle
Het was geen topfilm maar wel erg leuk om naar te kijken. Had wel iets meer verwacht van deze film en ook kwam het acteerwerk van de dame tiffany niet erg overtuigend over, jammer. Ik geef wel een 3 voor het verhaal want vond dat wel een amusante gebeurtenis!

avatar van indo88
opzich wel een leuke maar leuke film, maar niet een aanrader ofzo

avatar van Marvinleeaday
Vermakelijk filmpje, waarin voor nederlandse begrippen weinig (overbodig) gevloekt en in woord en daad wordt geneukt. Leuk om eens een moederlijke Willeke van A te zien, die al haar vleeswaren keurig binnen houdt. Ook leuk om te weten dat het berust op iets waargebeurds.
Dennis en Tiffany zetten hun rol goed neer.

Karlok
Ik kijk bijna nooit Nederlandse films maar dit is wel een hele mooie film.

avatar van gert_r
Had deze wel eens in de bakken zien liggen - dacht dat het een of andere suffe film was met Danny de Vito. Min of meer gedwongen door Gevert V. toch moeten bekijken. Het begin, met het oubollige muziekje, deed het ergste vrezen, maar uiteindelijk bleek het een prima film.
Sterk verhaal, goed gecaste acteurs en prima spel. Een keer of 3 een zinnetje dat ook na 4 keer terugluisteren onbegrijpelijk is, maar dat is nu eenmaal traditie bij Nederlandse films.
Een Nederlandse film waarvan het bekijken geen straf is, daar moeten er meer van komen!

Een luchtige tragikomedie (het verhaal is eerder tragisch dan komisch), gebaseerd op de grootste diamantroof uit de Nederlandse geschiedenis, die helaas vergeet richting te kiezen. De beoogde spanning komt nergens geheel tot zijn recht en het parallel lopende liefdesverhaal is oppervlakkig. Edo Brunner, die neergezet wordt als een naïeve sul overtuigt niet helemaal, dit in tegenstelling met Nadja Hüpscher, in de rol van prostituee. het cameragebruik tenslotte is goed.

avatar van Richard_Voorhees
Niet altijd even overtuigend. Ik vraag me trouwens af in hoeverre de personages nou op de waarheid gebaseerd zijn. Het kwam helaas zo af en toe te gemaakt over om nou echt over te komen als een overtuigende "op waarheid gebaseerde" film.

avatar van mikey
Het verhaal was best leuk, maar toen ze in mexico terechtkwamen werd het allemaal minder overtuigend tot saai. Toegeven, de hoofdpersoon deed het best aardig als 'Soprano' uit nl.

avatar van dennis013
Nou volgens mij is het verhaal van deze film heel erg dicht bij de waarheid gebleven.
Er wordt wel slecht geacteerd zo nu en dan, maar desalniettemin vond ik deze film, vanwege het bizarre verhaal, wel een 3,5 ster waard.
Best een aanrader.

avatar van Menno
hoe in godsnaam is het toch mogelijk dat een bijzonder verhaal, zo goed als waargebeurd nota bene, zo door een nederlandse productie verkracht kan/mag worden. wat een geklungel. het spel van *alle* acteurs is tenenkrommend slecht.. dat betekent waarschijnlijk dat het slechte spel de acteurs niet aangrekend mag worden, maar dat het hier onvermogen van de regie betreft.

stel je nu eens voor dat Dennis een een realistisch karakter zou hebben (bijvoorbeeld zo als Frank Lammers in Nachtrit), stel je eens voor dat zijn tegenspeelster Tiffanay een geloofwaardige hoer was geweest (en niet een overacting poppedijntje als Hupscher) en we als kijker de illusie zouden kunnen hebben dat er echt 'iets' is tussen de twee..

Ik vond dit een positieve verrassing en de film zal uiteraard gestileerd zijn om van het waargebeurde verhaal een mooie film te maken. Leuke komische sfeer, ook wel wat tragiek. De hoofdrolspelers vond ik goed hun karakter neerzetten: dromerige naïeve jongen en pragmatisch zedenloos meisje, wel beiden met een hang naar snel geld, maar ieder dus met eigen motieven. Ouders van beiden kwamen ook goed over, evenals de collega's. Echt een stel prima acteurs die het drama op lichtvoetige en humoristische wijze gestalte geven.
Beelden vond ik mooi en de soundtrack ook goed sfeerverhogend.

Edo Voor de rest een aardige film, maar zeker niet zoveel als ik hier van sommige lees. 2*

avatar van moesty
Nu, als dit echt zo in z'n werk is gegaan, Chapeau?
Mooi om naar te kijken en lekker ontspannend en er kan ook al eens gelachen worden, wat moet je meer hebben in een film!

avatar van erpunited
Leuke vermakelijke film om een keer te kijken. Niets aparts. Gewoon prima

avatar van tattoobob
Geinige film.....leuk om gezien te hebben,beter dan de gemiddelde nederlandse film!

Vanmiddag wéér gezien ik verhoog mijn stem nu met 1 punt. Heb me toch vermaakt.

avatar van djeebee
wat een geinig filmpje, nooit geweten dat ze in NL zulke films konden maken, ik heb me kostelijk vermaakt

avatar van schoonetoonen
Vermakelijke film, waar je toch naar blijft kijken, vooral door het leuke spel van Edo.

avatar van zxstyle
On-Nederlands goed! Er zijn maar weinig Nederlandse films die ik goed vind, maar dit is er één van. Edu speelt de sul op een geweldige manier en maakt de film. Veel humor in de film en een onrealistisch verhaal wat nog leuker wordt als je weet dat het nog waargebeurd is ook.
Topper!

avatar van tattoobob
Leuke wegkijker blijft dit....met een aardig feelgood gehalte.
Leuke acteurs en actrices en er kon welliswaar gelachen worden.
Aanrader voor wie wel van een film van eigen bodem houd.

avatar van 93.9
Matige film van deze regisseur. Heb veel betere gezien en deze stelde best teleur.

Aardige film en eigenlijk een heel treurig verhaal van een 'groot kind'.

avatar van dzjo-dzjo
Ik kan het bijna niet geloven, maar ik vond dit oprecht een leuke film!