• 8.603.986 stemmen

An American Affair (2009)

Drama | 96 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: William Olsson

Met onder meer: Gretchen Mol, James Rebhorn en Cameron Bright

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot An American Affair

"What can you do for your country?"

1963. De 13-jarige Adam Stafford is nogal een eenzame jongen. Op deze moeilijke leeftijd lijdt hij onder de dagelijkse pesterijen die hij mee moet maken op school. Tevens spelen op zijn leeftijd zijn hormonen een grote rol, want hij bespiedt elke avond de naakte overbuurvrouw. De waanzinnig knappe vrouw heet Catherine en is pas in deze buurt komen wonen. Adam is vastbesloten zijn nieuwe buurvrouw te leren kennen. Er ontstaat een vriendschap tussen Adam en Catherine. Uiteindelijk kan Catherine haar geheime verleden niet meer verbergen voor de jongen wanneer er een aanslag wordt gepleegd op president John F. Kennedy. Ze blijkt zijn ex-vrouw te zijn.

imageimageimageimage

Catherine Caswell

Lucian Carver

Adam Stafford

Mike Stafford

Graham Caswell

Adrienne Stafford

stinissen (crew films & series)

Cameron Bright een kindersterretje dat langzaam maar zeker door breekt. De film zelf was aangenaam kijkvoer en best de moeite waard.

avatar van Diederik58

Diederik58

Complottheorie nummer zoveel wordt in beeld gebracht. De poster dekt de lading.

Wat prachtig klein neergezet door Olsson.

De film ademt de jaren 60 sfeer uit met America rising. maar ook America crisis. Soms een beetje tè...Het einde doet de film te kort.

Cameron Bright doet het prima. Ga zo door jochie.

Een onderhoudende en boeiende film.

PS. De beschrijving klopt deels niet. Het betreft geen pesterijen. Het zijn de gebruikelijke hanengerdrag streken die leiden tot knokpartijen. Adam ontvangt en deelt uit.

avatar van eppy

eppy

waar mij het om gaat is dat ze kennedy laten zien voor wat hij was, een grotere schoft dan nixon die heel wat schepen heeft laten zinken en bijna een derde wereld oorlog had veroorzaakt.....

we zullen zien!!

avatar van NakedHero

NakedHero

Tijdje terug deze film gezien, kan niet echt veel inhoudelijks meer vertellen, Het valt me op dat deze film niet echt bekend is op Moviemeter, jammer want ik vond hem zeker de moeite waard.

avatar van Phantasm

Phantasm

Valt te doen voor een keer, niet mijn ding, moet je van houden.

avatar van mr. Prizzi

mr. Prizzi

Unieke gedramatiseerde kijk op de laatste fase van Marilyn Monroe's leven, wat feiten zijn door elkaar gehaald maar dat doet niks af aan het intrigerende mooie verhaal. Bleef boeien tot het laatste moment.

Leuk voor filmfreaks, de hoge stenen trap in deze film in Washington is precies dezelfde lokatie als waar in 'The Excorcist' father Merrin naar beneden viel, wel of niet onder aandrang van Linda Blair )