Flodder (1986)

Nederland

geregisseerd door Dick Maas
met Nelly Frijda, Huub Stapel en Tatjana Simic

Het volstrekt asociale gezin Flodder woont in een achterbuurt en bestaat uit zeven personen. De moeder, drie zonen, twee dochters, en een seniele opa van een jaar of vijfenzeventig. De zonen zijn niet vrij van crimineel gedrag en de welgevormde dochter Kees van zestien neemt het niet zo nauw met de zeden. De moeder is de baas in het gezin en maakt zichzelf verdienstelijk met het stoken van jenever. Door omstandigheden moet het gezin verhuizen naar een villa in een chique buurt. Al vrij snel ontstaan er spanningen en irritaties met de buurtbewoners. Als Johnny, de oudste broer, een verhouding met één van de buurvrouwen begint is het hek van de dam. Haar man, commandant van een tankbataljon, legt zich echter niet bij de gebeurtenissen neer en begint zijn privé oorlog.

avatar van TronMan
De film is aardig en Hollands plat, maar heeft leuke acteurs en vreemd gewaagd verhaal. Erg leuk voor die tijd. En zeker de beste ,samen met Amsterdamned van Maas.
De waardeloze vervolgen (lees uitmelken) en de kleuter tv serie, breken het origineel af.

avatar van wess16
wess16 schreef:
Voor de 342e keer op tv, maar blijft heerlijk om
te zien. De humor, de sfeer, de over the top-grappen en de personages. Klassieker!

Voor de 350e keer op tv, maar blíjft heerlijk...

avatar van Nielojram
wess16 schreef:

Voor de 350e keer op tv, maar blíjft heerlijk...

Ik heb ook weer gekeken, de film 'aged' erg goed

avatar van xxERWINxx
Vandaag deze eens weer eens herbekeken, ditmaal op bluray!

Fantastisch beeld en geluid, leuk om weer eens gezien te hebben, al vind ik Flodder 2 en 3 wat beter, daar gebeurd net wat meer aan actie en sensatie.
Maar ook hier wel weer de leuke scenes met o.a Tatjana