• 8.518.223 stemmen

Met onder meer: Gaite Jansen, Martijn Lakemeier en Ruud Feltkamp

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 23 september 2009

Plot Lover of Loser

Het zit de 15-jarige Eva (Gaite Jansen) niet mee. Met haar nieuwe stiefvader kan ze absoluut niet opschieten. Ze is bang dat hij haar wil misbruiken, maar haar moeder gelooft haar niet. Als bijverdienste ontwerpt ze T-shirts, die ze zaterdags in de printshop drukt. Op Mees (Martijn Lakemeier), de leuke jongen die daar werkt, is ze eigenlijk wel een beetje verliefd. Hij vindt haar ook erg aardig. Maar door een misverstand denkt ze dat hij al een vriendin heeft. Ze wil graag met iemand praten. Iemand die haar serieus neemt. Maar haar beste vriendin heeft daar nu geen tijd voor. Die heeft net een nieuwe vriend die haar helemaal opslokt. Als bij een optreden van een muziekband de vlotte knappe Ricardo aandacht aan haar besteedt, is ze al snel helemaal verloren. Hij pakt haar helemaal in met leuke kleren en wil haar zelfs voorstellen aan een bekende Parijse modeontwerper. Mees vindt het maar niets.

imageimageimageimageimage

scorsese

Matige film waarin de tiener Eva niet goed met haar stiefvader kan opschieten, en hierdoor in de problemen raakt. De film is duidelijk gericht op een jong publiek om voor loverboys te waarschuwen. Hierdoor ligt het er allemaal dik bovenop en komt de film behoorlijk naïef en ongeloofwaardig over. Het blijft verder wel onderhoudend.

avatar van boemboem27

boemboem27

wat mindere acteertalenten betreft volgens anderen,zijn de meeste acteurs natuurlijk vrij jong

en kunnen dan ook niet zo veel acteerervaring hebben.

je kunt voor zo'n "jeugdfilm"geen veel oudere acteurs nemen

of wilde bv je een 40 of 50 jarige loverboy hiervoor gebruiken.....!?

ik vond het zeker een volwaardige Nederlandse film.

en voor mij niets dan lof voor deze goede film

ik meende ook Carry Slee in een flits voorbij zien komen.

was dan maar een seconde of 2 op ongeveer 1 uur en 19 minuten als voorbijgangster/reiziger

op het station in Den Bosch.

De grote Alfred Hitchcock deed dit in elke film van hem ook, een kort rolletje of fragmentje.

een film die echt de moeite van het bekijken waard is.

een aanrader.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Lover of Loser heeft ieder geval als pluspunt dat er een cast in speelt die aardig acteert. Als je de film Radeloos hebt gezien, zoals ik recent, dan heb je het dieptepunt qua acteerwerk wel meegemaakt. Zowel Thomas Acda (sowieso geen verkeerde acteur) als ''Mees'', '"Eva'', ''Julia'' en ''Ricardo'' vond ik niet verkeerd. Die laatste had zo'n gladde kop, paste goed bij zijn rol. Niet dat iemand nou echt goed was, maar ik stoorde me er ieder geval niet aan. Da's al heel wat. Ook de dialogen zijn nog wel redelijk in Lover of Loser. Af en toe klinkt het niet, maar het valt mee.

Het plot vertoont wel de nodige gaten. Zo vraag ik me achteraf af als Acda een agent was, waarom hij in het begin van de film zo overdreven close met Eva probeerde te zijn. Dat is best fout als stiefvader. Dat Acda geen kwaaie peer was had ik al wel verwacht, had niet verwacht dat ze hem als incest-stiefpa zouden casten. Verder vroeg ik me een paar dingen tijdens het kijken af. Waarom belt die vrachtwagenchauffeur niet gewoon de politie, iets wat je zou verwachten? Hoe komt die Ricardo Eva nou exact tegen nadat ze door de chauffeur is afgezet? Hoe komt de echte dochter van Acda nou weer aan het adres van Eva op het einde? Geen idee of dit in het boek beter is, maar het komt ieder geval rommelig over.

Het einde is trouwens wel overdreven heroïsch, met een politie-inval en Mees die Ricardo met zijn gitaar bewusteloos mept. Maar het was ook wel weer geinig. Typisch een slot van een spannend puberboek. Overigens hadden de scenes met Eva in de seksclub best wat heftiger mogen zijn, dan zou de impact wat groter zijn. Maar ieder geval, eind goed, al goed. Zoals in al die Slee boeken. Iets origineler had wel gemogen. De overdreven moraliserende boodschap om op te passen voor loverboys is ieder geval duidelijk. Misschien ben ik ook te oud voor deze film.

Kleine voldoende, 3*

PS: Leuk om ''mevrouw Neuteboom'' in een cameo te zien

Klopt, in de copyshop!

avatar van masterton

masterton

Prima film was dit, leuk verhaal, en ook goede dialogen en goed geacteerd !

avatar van TornadoEF5

TornadoEF5

Jezus, dat dit soort films het levenslicht zien. Onbegrijpelijk zeg. Een vraagje: spreekt iedereen in Nederland zo raar? Of ligt dat ook aan het zwakke acteerwerk. Qua script, dialogen en acteerwerk toch wel echt zwaar ondermaats. Ik schaam me zelfs in de plaats van de crew. Ik bedoel zeg: welke sukkels laten dat meisje opnieuw vrij nadat ze zo bedreigd wordt? en zo zijn er letterlijk wel tientallen dingen die je kan opnoemen. Het schort enorm aan het script. De dialogen zijn heel onnatuurlijk en het acteerwerk is erg geforceerd en komt niet naturel over. Zelfs een soap zoals Familie doet het gewoon beter (vergelijkbaar met Goede tijden, slechte tijden in NL), en daar keek ik als kind graag naar. En naar dit soort films zou ik ook wel graag gekeken hebben, en ik kan ze nog steeds wel pruimen, maar ja, dit is toch ronduit slecht, en opnieuw soms zo slecht dat het grappig wordt (ofwel is de taal erg grappig). Wel vermakelijk. En een mooie actrice ook. Ik denk dat ik desondanks alles toch de andere verfilmingen van die boeken zal zien, te beginnen met de twee films die nog geprogrammeerd staan voor morgen en overmorgen.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Dit is echt huilen met de pet op. Met de hoed op, in mijn geval. De film begint al vrij infantiel met die dwaze scene in de copyshop. Mevrouw Neuteboom uit Flodder krijgt amper iets te zeggen. Vervolgens anderhalf uur lang van die vervelende kutkinderen in beeld (pardon my French). Ongelooflijk knullig gefilmd ook, die scene bijvoorbeeld waarin hoofdpersoon Eva de dochter van haar stiefvader achtervolgt. Op een gegeven moment spreekt die dochter Eva aan, komt naar haar toe, zegt iets, en loopt vervolgens weer weg. Dit wordt wel zo'n 4 tot 5 keer herhaald... Leny Breederveld (uit Sint Hubertusberg) is wel erg geinig als bordeelhoudster Coco, maar haar bitchy manier van spelen past weer niet zo in een film als deze.

Ze heeft wel een mooie poes.

avatar van shirleytje

shirleytje

euhm ik wil graag die film zien maar hoe kan je die bekijken ???

het zou fijn zijn als iemand antwoord

Ik vond deze film heel erg eng terwijl ik zelf 11 ben! Van mijn ouders mocht ik de film kijken om er wat van te leren maar het gaat gewoon over een mens dat Eva te laten seksen met andere mensen en hun dwingen haar gewoon! Dit is een 16 jarige film vind ik!

avatar van Supernatural

Supernatural

weer een prima carry slee verfilming.heb me weer prima vermaakt.

avatar van Shadowed

Shadowed

Weer een Slee.

Allemaal blijven ze redelijk rond hetzelfde niveau, al is deze een tikje beter dan de gemiddelde film. Helaas niet veel beter, maar het blijven films waar de cast mee door blijft breken. In dit geval dus Jansen en Lakemeier, die het redelijk doen.

Onderwerp is zeer zwaar en zeker iets dat wel degelijk relevant is, maar het is allemaal weer ontzettend jeugdig neergezet. Houterig acteerwerk en opnieuw dommige dialogen die geen moment geloofwaardig zijn, maar ook de karakters zelf zijn ongeloofwaardig.

Enkele verrassend intense momenten waarbij je je wel degelijk bij gaat nadenken, maar in het algemeen blijven dit soort films eigenlijk hetzelfde niveau behouden. Ik vond het niet veel beter dan de rest van de Slee verfilmingen.

avatar van mikey

mikey

Met een goeie editor had je van dit nog iets kunnen maken qua pacing, door 't weggommen van al 't overbodig materiaal. Had Visser eruit geknipt. Scheelt weer 10 minuten aan overbodig materiaal. Haar functie binnen dit verhaal is om totaal afwezig te zijn en het niet hebben van seks, daarover straks meer. Misschien de radioshow eruit die toch niet wordt gedaan door de hoofdpersoon. 50% dialoog eruit.

Het verhaal van Acda is de meest verwarrende zaak: eerst is ie gluurder en dan geen gluurder meer want hij is een deep undecover cop

En hoe zit dat met dat bakje koffie? Acda en Visser gaan bijna seks hebben maar dan houdt hij plotseling op want meneer wil koffie.11 PM. Voor Visser misschien raar. Echter wel logisch voor de kijker want hij wil geen seks met rijpe vrouwen, liever met schoolmeisjes. Uiteindelijk is dat niet zo want hij is undercover cop, dus geen viespeuk (?)
Waarom ging hij dan toch voor de koffie in plaats van het lichaam van Visser ? Nu ik het me afvraag, omdat agenten impotente hufters zijn die alleen maar koffie willen drinken misschien? Of is dit toch een van de vele plotholes??

Kids speelden later in die favo serie van me over wietplantages.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Tsa typisch Nederlandse film, taalgebruik, ongeloofwaardige scenes, zal niet helemaal kloppen zoals Carry het bedoelt heeft. Maar toch kijkt deze vlot weg, en heeft natuurlijk een duidelijke boodschap.

avatar van Telefono

Telefono

Niet bepaald een foutloze film, maar in het laatste half uur is het dusdanig onrealistisch en extreem goede happy end dat je begrijpt dat het voor een doelgroep is gemaakt en met een reden. Heb mij wel wat vermaakt tijdens de film, maar hoef hem binnenkort niet weer te zien.