• 11.795 nieuwsartikelen

Met onder meer: Marloes van der Wel, Marius Gottlieb en Renée Soutendijk

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 2 oktober 2008

Plot Radeloos

In Radeloos heeft Yara al een poosje een oogje op Paco, die bij haar op school zit en als DJ plaatjes draait op feesten. Maar Paco heeft wat met Floor en ziet haar niet staan. Komt het misschien omdat ze te dik is? Yara's moeder wil dat haar dochter fotomodel wordt maar eigenlijk wil Yara naar de kunstacademie. Ze besluit af te vallen door minder te gaan eten. Zo slaat ze twee vliegen in één klap: nu kan ze fotomodel worden en vindt Paco haar misschien mooi genoeg. Maar naarmate Yara minder eet, voelt ze zich steeds slechter. Haar vriendin Sterre maakt zich ernstig zorgen. En Paco? Misschien heeft hij geen oog voor Yara omdat hij zo zijn eigen problemen heeft...

logo tmdbimage

avatar van DonPeliculón

DonPeliculón

Aardige film die nergens echt heel goed wordt, maar in ieder geval de gehele speelduur boeit. Het acteerwerk is aardig en hetzelfde geldt voor het verhaal. Zeker niet slecht.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

buitenbeentje schreef:

Omg. heb echt een hekel aan die actrice die floor speelde.

Ik respecteer je mening. Maar ik vond dat ze het zo slecht nog niet deed. Robin Martens vind ik absoluut niet slecht acteren. Wel had ik een hekel aan het personage Floor. Ook tijdens het lezen van het boek.

avatar van Reinoir

Reinoir

Ik dacht dat ik spangas aan 't kijken was, totdat ik merkte dat het meer filmisch was dan de serie. daarna zocht ik op teletekst op wat het was bleek het niet eens gerelateerd te zijn aan spangas. Voor de rest was het moralistische meuk.

avatar van mikey

mikey

Hopeloos!

Moet je tegenwoordig alles letterlijk uitleggen.?. jongen loopt op trap: 'mam ik loop nu op de trap'.

avatar van rep_robert

rep_robert

Gut o gut. Wat was dit toch weer een dikke drama partij qua acteerwerk. Net nu je dacht de ene tenenkrommende acteur te hebben gezien komt er een scene later weer eentje voorbij die het nog slechter denkt te willen doen. Echt waar, elke acteur uit deze film zou gewoon een verbod voor het leven moeten krijgen.

Daardoor is het moeilijk om op het verhaal geconcentreerd te blijven, maar die is gelukkiger wel iets minder over de top dan bv. Lover of Loser. Maar aan de andere kant kon ik er gewoon moeilijk inkomen door het extreem brakke acteerwerk dat gewoon de hele film verneukt. Die Taco loopt voorop qua non-talent.

Richting het einde wordt het iets charmanter omdat die van der Wel(als ik er toch iemand uit moet pikken) iets sympathieker wordt, maar dat wordt ook weer teniet gedaan door dat belachelijke gebeuren bij die talentenshow.

Duidelijk een film voor de peuters die tegen Nederlandse knulligheid kunnen.

avatar van SunChaser

SunChaser

slecht acteerwerk, cliche op cliche

avatar van Weertenaar

Weertenaar

Clichématig formulefilmpje dat ook nog eens tergend voorspelbaar is. Maar ja had je iets anders kunnen verwachten? Het antwoord is even kort als simpel: nee. Met Timboektoe begaf Schram zich al eerder op het jeugdige vlak en dus wist ik wat ik kon verwachten. Toegegeven, de film staat ietsjes steviger in de schoenen dan Timboektoe, maar daar is dan ook meteen alles mee gezegd. Het jeugdige acteertalent is van een bijzonder mager niveau, het script zo mogelijk nog meer en cinematografisch overstijgt Radeloos de doorsnee soapserie nauwelijks. Maar waar ik me nog het meest aan kon irriteren is Robin Martens. Niet eens om haar rol, ze is zelfs één van de minst slechtste, maar haar hele face staat me totaal niet aan. Soms zie ik wel eens een glimp van haar in GTST voorbij komen, dan ben ik meestal al hard rennend op weg naar de plee. Tja dat heb je nu eenmaal met sommige personen...

avatar van louisa292

louisa292

hij is een wel beter dan afblijven en ook timboektoe , voorderest vond ik het acteerwerk zeker niet slecht hoor en het verhaal was misschien wat simpel, maar daar moet je niet te zwaar aan tillen want het is tenslotten een kinder film6 jaar en ouder daar is hij dus op gericht anders had de regisseur dat wel hoger gezet en had hij het plot wel ingewikkelder willen maken.

avatar van Phantasm

Phantasm

Aardig in elkaar gezet drama, niet echt goed, maar ook niet echt slecht, leuk om een keertje bekeken te hebben.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Leuke film, ik zag veel bekende mensen terug komen o.a rikki van gtst en Tim van gtst haha

avatar van zzz_dafnuh_zzz

zzz_dafnuh_zzz

Het is eigenlijk omdat Carry Slee de boeken zo mooi geschreven heeft, dat het verhaal ook nog redelijk is. Ook weer zo'n film die ze in de eerste klas van de middelbare school zouden laten kunnen zien...

avatar van Syrake

Syrake

Mooie film ! goed acteerprestaties vooral van Paco ...

1 van de beter films van de verfilmingen van carry !

avatar van boemboem27

boemboem27

de 3e film die ik nu zie van de schrijfster Carry Slee.(niet in de juiste volgorde gekeken van uitgifte-jaar)

ook deze vindt ik weer helemaal geweldig.

alle 3 haar films belichten de gewone (rot)dingen van het leven..

kunnen dan wel (zoals beschreven) jeugdfilms zijn.

Omdat al haar films toch wel dingen zijn waar oa de jeugd/pubers mee kunnen zitten

al ben ik zelf die tijd allang voorbij.

spreken deze films mij zeer aan.

vandaar ook deze redelijk hoge waarderingen voor al haar films.

maw een echte aanrader voor jong én oud..

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Oei, oei, oei. Slecht!

Je hebt films waarin acteerprestaties teleurstellend zijn, je hebt films waarin acteerprestaties slecht zijn en je hebt films waarin acteerprestaties hemeltergend kut zijn, waardoor je jezelf wat aan wil doen als je te lang door blijft kijken. Nou, dat bezit Radeloos dus.

Godsallemachtigditkantochnietzeg? Ik begrijp dat niet iedere puber even getalenteerd is, maar zo slecht als die Paco, Floor en Yara acteerden, werkelijk niet te bevatten. Het werkt niet mee dat de dialogen vreselijk zijn, maar dan nog hadden deze houten klazen er zelf wel meer van mogen maken. Ik kreeg tijdens kijken meermaals plaatsvervangende schaamte en mijn tenen zijn nu nog krom geslagen. Alleen Paco zijn ouders vielen in niveau nog wel mee.

Verder gaat deze film echt nergens over zeg. Niemand die eens uitlegt wat die kerel bij Paco zijn moeder doet terwijl zijn pa er gewoon steeds bij is. Niemand die het lachwekkend vind dat iemand op de snelweg een opmerking maakt over geen telefoon bij zich hebben terwijl hij hoort dat er iemand dood aan het gaan is? Niemand die niet hard moest lachen toen Paco de bewusteloze Yara wilde redden op school maar niet aan zijn leraar kon vertellen dat hij hulp nodig had? De film zit echt vol met hilarisch zaken zoals bovengenoemde punten. Recent heb ik ook de film Afblijven gezien, was geen hoogvlieger, maar ieder geval op elk front beter dan dit prutswerk.

Verder irriteerde ik me dood aan die Floor, zowel hoe ze acteerde, wat haar rol was en hoe ze er met die lompe rotkop uit zag. Zo iemand smijt je toch met plezier van 20 hoog naar beneden zeg. Maar goed, het zal haar rol zijn.

Geen idee waarom ik geen 0,5* geef, maar dat is ook wel weer sneu. 1* dan maar. Vanwege, ehm...die karikature geschiedenisleraar dan maar.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

In Nederland lopen heel wat talentvolle jonge acteurs en actrices rond. Gek alleen dat ze nooit de weg naar een verfilming van Carry Slee's boeken weten te vinden.

En was het het volledige gebrek aan acteertalent maar het enige dat deze film zou hebben, dan was het wellicht ergens anders nog genietbaar mee. Maar zelden heb ik met meer verbazing gekeken naar een film als deze. Elk moment verwachtte ik Ralph Inbar in beeld, of een regisseur. of wat dan ook, om te zeggen dat de film een grap is, want serieus kun je dit echt niet nemen. Jammer genoeg doen de makers dat wel.

Want die geschiedenisleraar? Pardon!? Dat gedoe dat Yara bewusteloos op school ligt en niemand in de buurt. Of een trein die op een groot station aankomt en waar de deuren van open gaan. Hoewel er heel wat mensen staan in de opening loopt niemand naar buiten en onze protagonist van dienst kan zo naar binnen. Eén keer reizen met de trein in Nederland en je weet dat dit quatsch is. Is dat gezeik in de marge? Dat laatste allicht wel, maar met al die onwaarschijnlijkheden gaat het sneller storen. En ik let er ook sneller op aangezien inhoudelijk dit gewoon niet spannend is. Want Slee maakt steeds hetzelfde boek, alleen met een ander thema, ander stad en andere namen. Maar altijd de goede lieve jongen met een artistieke hobby, het lieve meisje al dan niet met hobby en beide met hun eigen sores en op het eind zijn ze een stelletje. Ja, als ik dat sowieso weet, dan ga ik in elk geval op details letten.

Deels ligt de schuld dus bij Slee, maar dan nog, er komen heel wat andere mensen bij kijken. Is er niemand die een vinger opsteekt en toch maar iets roept als 'dat ging er op school echt niet zo aan toe?' of 'jongens, dit kan echt niet!'? Tja. Effectief is dit een jeugdfilm en dat houdt in dat niet over alles even zwaar getild moet worden (ik verwacht echt geen Oscar-waardig materiaal), maar dat betekent niet dat je volslagen kul van je product kan maken. En dat is dus vooral dat deze film doet. Daarnaast zijn de teksten matig en worden echt gedeclameerd, zo het lijkt, alleen dan zonder gevoel. Slechter acteerspel zie je zelden. En niet één of twee, nee echt de hele cast. Niet alleen het oplezen van teksten, maar ook hoe men beweegt of stilstaat. Nergens heb je het idee dat iemand enigszins probeert in zijn of haar personage te treden. Gewoon een zoveelste job.

Daarnaast ziet de film er saai en lelijk uit en ondanks goede aanzetjes mist het elke vorm en gevoel van timing. Het begint al met het eerste shot, dat na een aantal seconden gaat afdwalen. Alleen al dat eerste beeld, in ruste, waar lang over nagedacht kan zijn slaat inhoudelijk nergens op en is lelijk gekadreerd. En dan die montagesequentie daarna. An sich is die leuk bedacht, maar door een - laat ik het mild zeggen - ongelukkige montage komt dat totaal niet goed over. Wederom, een goed idee vakkundig om zeep geholpen. En ja, ik wil echt wel geloven dat men dit met liefde heeft willen doen en dat men bepaalde thema's wil aansnijden. Alleen, ze kunnen er gewoonweg niets van.

Maar goed, nog één Slee-film te gaan en één ding weet ik zeker: slechter dan deze kan echt niet. 0,5*.

avatar van sadag100

sadag100

hoe kijk je die films waar moet je op drukken

avatar van hannes64

hannes64

• 1913 berichten

mjk87 schreef:

1 woord.....Hopeloos.

gauke

De vaart zat erin en de productie had ontroerende momenten. Een oprechte, levensechte, frisse, luchtige, volwassen en absoluut onderhoudende jongerenfilm over zware onderwerpen als anorexia, alcoholisme en rouwverwerking. De nog jonge hoofdrolspelers speelden een goede partij.

avatar van tattoobob

tattoobob

Voor een hollandse jeugdfilm zwaar onder de maat!!

Slecht en belachelijk acteerwerk....het leek soms wel een parodie .

Ik vind hollandse films in dit genre toch altijd wel redelijk,maar deze is te slecht!!

avatar van Supernatural

Supernatural

een leuke carry slee verfilming.heb me prima vermaakt.acteer werk kan altijd beter'maar heel erg slecht wil ik nou ook weer niet zeggen.een prima film verders.

avatar van atropine

atropine

De film hobbelt van het ene cliché naar het andere. De acteurs lepelen hun teksten op als robots en als Paco wanhoop uitbeeldt grijpt hij met beide handen in zijn haar. Dit is Nederlandse film op zijn slechts. Niet meer dan leeg vermaak voor de jeugd.

avatar van deridder

deridder

als je de trailer kijkt, hoef je de film niet meer te zien

avatar van Shadowed

Shadowed

Carry Slee.

Schrijfster van kinderboeken die gericht zijn op leeftijden als 12 tot en met 15 jaar denk ik zo. De onderwerpen die worden behandeld in haar adapties zijn nog altijd relevant, maar ik heb eigenlijk vooral het gevoel dat de makers niet helemaal begrijpen hoe de wereld er van tegenwoordige kinderen uitziet. Het boomer-gehalte is erg hoog.

Kan nog wel mijn lof uitspreken over het acteerwerk van de kinderen, die er allemaal tegenaan gaan en er wat van proberen te maken. De volwassen acteurs verschillen. Het ligt vooral aan de rol. De wat plattere rollen zijn matig (Soutendijk) maar de wat excentriekere figuurtjes (Hulst) zijn wat beter. Al bij al is het niet van het beste werk, maar met dit soort scripts en personages is dat ook moeilijk.

Voor mij is het vooral een raadsel hoe de kinderen in deze film dit soort levens leiden. Het voelt regelmatig aan alsof de kinderen stiekem 5 jaar ouder hadden moeten zijn. Ik kon zo'n alcoholprobleem of modellencarrière ondanks de absolute mogelijkheden gewoon niet serieus nemen. De film lijkt dit zelf overigens ook te weten, want het subplotje met de kwaadaardige docent die erdoorheen wordt gesmeten spreken de volwassenere stukken tegen. Het past totaal niet.

Het is een redelijk ridicuul gebeuren. Voor scholen zal het uiteraard materiaal zijn dat er makkelijk ingaat bij de kinderen, maar ondertussen zijn het vooral merkwaardige dingetjes geworden. Kan ook bijna niet geloven dat dit nog wordt geslikt. Omhoog gewerkt door wat enthousiast acteerwerk, maar verder werkelijk oersaai op een hoop fronten. Wel leuk om Kees Boot weer te zien, wanneer hij nou eens weer een hoofdrol speelt? Ik mag het hopen.

avatar van Rotterdam@1

Rotterdam@1

Shadowed schreef:

Carry Slee.

Je slaat de spijker op zijn kop: als docent gebruik ik de boeken noch de films van Slee: ze zijn hard en ongenuanceerd en niet geschikt voor onze leerlingen. Zelf heb ik een paar films wel gezien en ik weet genoeg.

Zo denken mijn collega's er ook over. Onze leerlingen hebben soms al aan hun eigen situatie méér dan genoeg.....