ad

Geregisseerd door: Jeremy Gillespie

Met onder meer: Aaron Poole, Kathleen Munroe en Art Hindle

Releasedatum: 22 september 2016

Over The Void

"There Is a Hell. This Is Worse."

Politieagent Daniel Carter komt op een verlaten weg in een woestijn een mysterieus persoon tegen. Het blijkt te gaan om een jongeman die nat is van het bloed. Daarnaast loopt hij mank. Daniel brengt hem naar een afgelegen ziekenhuis in de omgeving. Na een tijdje doet Daniel de ontdekking dat de patiënten en het personeel van het ziekenhuis langzaamaan transformeren in iets onmenselijks. Daniel neemt de taak op zich enkele andere overlevenden veilig het ziekenhuis uit te gidsen en de nachtmerrie te beëindigen voordat het te laat is.

imageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Woland

Woland

Top, die ga ik binnenkort een keertje opzoeken!

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Misschien niet de meest originele horror, maar wel erg vakkundig en met veel liefde voor het genre gemaakt. Je ziet een hoop van andere films terug maar heb toch wel erg genoten. De gore zag er ook overtuigend uit. En de laatste scene is een mooie ode aan The Beyond

avatar van John Milton

John Milton

Een Lovecraftian body-horror met elementen van Clive Barker en Carpenter, het is niet voor iedereen, maar de liefhebbers smuller ervan. Voor een crowdfunded film is het tevens verbazingwekkend hoe goed de praktische effecten van The Void zijn. Helaas blijft het acteer- en schrijfwerk wat achter, want het kon me niet bijzonder schelen wat er met de karakters gebeuren zou. In die zin ben ik nooit echt ‘in de film’ geraakt. Ik heb wel met plezier zitten kijken naar de effecten, maar dark lords voor lichtgevende driehoekportals, het is verder niet écht aan mij besteed. Doe me dan de monsters maar, zonder de poespas.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

We've got a real problem Maggie

Leuke binnenkomst met een prima cast, al snel wordt het echt weird.

Dus zat er meteen middenin, wat een begin dat je zo pakt zeg. Dat ben ik nog maar weinig meer tegengekomen binnen dit genre de afgelopen decennia. Chapeau.

Tja, daar zit je bijna op het puntje van de stoel en denkend héhé, eindelijk weer eens wat lekkers binnen het genre. Maar helaas, al snel loopt het uit op een fiasco waarbij alle ontwikkelingen niet erg geslaagd zijn te noemen. De verwijzingen naar de klassiekers zijn al gedaan, soms is het bijna letterlijk gestolen. Het vliegt uit de bocht en mijn vreugde bij het begin smelt als sneeuw voor de zon.

De locatie is primate noemen en men heeft er wel eens een leuke shot tussen die me wel beviel. Helaas geld dat niet voor alles hetzelfde, niet alles is even boeiend net als de personages. Het verhaal achter de vreemde gasten en de metamorfose is nog aardig te noemen, maar om te zeggen dat het me helemaal soupeerde voor de maar 90 minuten is ook niet berust op waarheid.

Ach, het is allemaal net ietsjes beter dan de meuk die er los gelaten wordt op je als kijker binnen het horrorgenre. Sterk?, nee dat kan ik ook weer niet stellen. Het begon dus goed om daarna in elkaar te zakken en aardig standaard te worden. Hoe verder ik kwam hoe minder het werd allemaal. Moet wel even de soundtrack een kleine plus geven, die zette op bepaalde momenten de toon.

Helaas, 2,5 sterrren, een 6/10.

avatar van Shadowed

Shadowed

Left4Dead schreef:

Helaas, 2,5 sterrren, een 6/10.

Een 6/10 is 3,0*

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2010 stemmen

Heel bijzonder vond ik deze film niet echt. Ik had hem al een langere tijd op mijn kijk-lijst staan maar word nu eigenlijk heerlijk verplicht om deze even te gaan kijken dankzij de nieuwe horror knock-out battle die zich plaatst vind op het forum. Maar zoals ik al zei vond ik de film niet speciaal, soms een beetje vreemd en onwennig. De film had een bepaalde sfeer waar je niet makkelijk van af kwam en die niet altijd prettig voelde wat toch wel weer een beetje de nou visie van de film waarnam. Maar echt speciaal werd de film niet.

Ik had een beetje het gevoel dat ik soms naar ‘The Thing’ keek, zeker de originele film vooral met de slierten die uit hun mond kwamen of de gruwelijke verschijningen die ontwaakten, niet bepaald origineel of spannend om zo op te noemen en soms vrij onduidelijk wat het was, zeker in het begin. Na mate de film door gaat werd hij stukken leuker maar er zaten ook weer momenten bij die het vermaak wat weg nam door misschien wat irritatie, zeker omdat ik de wezens er nou niet bepaald bijzonder uit vond zien. Ik was wel onder de indruk met het moment waar de zuster dus overgenomen was in haar hoofd en zei dat het niet haar huid/lichaam was en de stukken vel aan haar hoofd hingen, en ze met een schaar in de oogbal van een patiënt zat te roeren, heerlijk!

De cast was leuk maar werd nergens echt bijzonder. Soms zit ik nog steeds in het hoofd waar ik nou precies naar gekeken heb, het werd me allemaal niet héél duidelijk. Langdradig was het niet maar een spektakel kon je het ook niet noemen. Het nodige bloed werd gespild en dat was zeker een pluspunt. Nee, ‘The Void’ is niet mijn film geworden en na het zien was hij leuk maar voor mij voelde het aan als niks bijzonders.

avatar van wibro

wibro

Film kende een goed maar heftig begin en een mooi einde. Visueel was het soms best mooi, behalve die vreselijke gedrochten dan. Tja, en dan het verhaal. Dat moeten we maar met een korreltje zout nemen denk ik. Horrorfilms moeten het van het verhaal sowieso toch niet direct hebben. Het gaat om de effecten, de sfeer en de spanning. Nou, dat was in deze film best wel aardig, maar een grootse horrorfilm vond ik The Void nu bepaald niet. Alles al een keer eerder gezien én veel beter.

avatar van remorz

remorz

I’m keeping the fucking gun.

Haha ja, wat is het, hè! The Void is een overvolle film met allerhande invloeden en elementen uit andere films en het is niet eens zozeer dat er een ferm eigen stempel op gedrukt wordt, maar man o man wat is het effectief gedaan allemaal.

Vlezige, bloederige gore, slijmerige tentakels, occulte aangelegenheden, paranoia en claustrofobie, torture porn en een sfeer schatplichtig aan sci-fi horror.

Het ongeloof staat meermaals op de gezichten van de personages (prima acteerwerk) te lezen en als kijker kun je ze eigenlijk alleen maar volgen, want de film is niet alleen onvoorspelbaar; het vindt ook telkens weer een nieuwe overtreffende trap.

Naar het einde toe, worden sommigen misschien wat lamgeslagen door de veelheid ervan en ontsporende vaagheid. Er worden misschien meer lijntjes uitgegooid dan opgehaald maar ik heb 100% vrede met de uitkomst.

Met open mond genoten van een stilistisch solide, overdreven smerige horrorfilm met artistieke ondertoon. Cultstatus gegarandeerd. 4,5*

avatar van jipt

jipt

Duidelijk dat de mosterd bij Carpenter (en Lovecraft) is gehaald. Een soort AOP13 meets Hellraiser. Ik vond hem alleen net iets te over the top, maar voor de rest wel fun. 3,5*

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Prima en mysterieus eerste half uur maar helaas ging de film daarna een kant op die mij niet zo aan sprak. Vooral het middenstuk is een lange zit waarin amper iets gebeurd en naar het einde toe werd het allemaal een stuk vager en hysterischer. De special effects zijn voor een low budget film nog best redelijk maar echt schokkend of goor werd de film zelden en de personages waren niet boeiend genoeg om de film te dragen.

avatar van Hansiro

Hansiro

Liefhebbers van het genre dat is wel te zien, simpel doeltreffend verhaaltje wat zich afspeelt op 1 locatie met hele vette monsters. Ja zo lust ik ze graag, en meer practical effects svp.

avatar van clubsport

clubsport

Het enige positieve dat ik over deze film kan zeggen zijn de practische effecten die gelukkig niet uit de computer komen , voor de rest is het verhaal behoorlijk vaag , zijn het een soort duivelaanbidders of weet ik wat anders ? geen verklaring uitleg of iets . en die mannen in witte pakken lijken ook maar voor noppes daar te staan als een standbeeld .

Aardige practische effecten alleen om de effecten maakt nog geen goede film .

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Toch eerst even reageren op kijkers die een halve tot 2 punten toekennen aan een film zonder dit te beargumenteren.

Een 0,5 t/m een 2 punten, dat geven wij voor de goede hoes met mooie opdruk, vervolgens kijk je naar acteren, het verhaal, de lengte, de decor/set en als deze vervolgens iets te weeg brengen, kom je sowieso hoger uit met de score dan een halve tot 2 punten. Als we ervan uitgaan dat IMDb internationaal een respectabele filmsite is, dan zie je zelfs bij de slechtste films een cijfer van 2 à 3. Deze film behaald op IMDb een 5,9 van 31.778 kijkers en dat komt ongeveer overeen met onze 6.

Als iemand een mening heeft over een film vind ik fijn maar graag wel een onderbouwing van een mening, vooral als deze juichend is of zeer negatief. Dus niet een die niets anders weergeeft dan "Waardeloze film". Wat was waardeloos en waarom is dan de film waardeloos?

Pkk hieronder betekent waarschijnlijk KKK oftewel de Amerikaanse afdeling van gekken getooid met puntmutsen.

De film is inderdaad niet geweldig maar wel nu en dan spannend, het acteren zou beter kunnen maar is niet afgrijselijk zoals in sommige B-films. Ook het verhaal is redelijk maar wat de lokale afdeling met de muts en driehoek erop inhoudt is ons niet helemaal duidelijk. Wel maakt het een dreigend sfeertje in de film maar waartoe het dient? Wie het weet mag het zeggen.

Wij vermoeden volgers van de gekke dokter.

Omdat de film net gemiddeld, dus '13 in een dozijn scoort', haalt deze niet de 7 die we normaal geven als waardering maar een kleine 6. Het had allemaal wat beter uitgevoerd kunnen worden.