- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41MYj-pPjWL._AC_.jpg
Voor mij een terechte winnaar van deze horror K0. Natuurlijk zal niet iedereen er gelukkig mee zijn, maar als je na zoveel battles ook de finale kunt winnen, lijkt mij gewoon duidelijk dat deze film gemiddeld gezien onder de deelnemers de beste horrorfilm is. Ook al is het dan niet je smaak. Ik wil alexspyforever alweer bedanken voor de constante lange toewijding van deze KO. Amaai...wat heeft die lang geduurd. Ook de andere deelnemers weer bedankt , uiteindelijk is het ook maar een spel en deze KO heeft mij tot een gedachte gebracht om toch maar eens een top lijst van mijn horrorfilms te maken. Ik zag dat eerst niet zitten, maar kijk...ik ga toch eens een poging wagen en sommige films ( die ik lang geleden gezien heb ) ook opnieuw terug bekijken
Zandadder
-
- 2543 berichten
- 2826 stemmen
Bedankt voor de organisatie alexspyforever!!
Shadowed
-
- 8385 berichten
- 5269 stemmen
Ik weet dat Revenge officieel #1 op mijn horrorlijst staat maar aangezien dat eigenlijk maar licht het horrorgenre aantikt moet ik zeggen dat ik erg blij ben dat mijn "andere" #1 horrorfilm gewonnen heeft. Martyrs heeft op mij ook de grootste impact gehad, al was The Exorcist ook zeker geen onterechte winnaar geweest.
Wederom alexspyforever bedankt voor de organisatie ik heb tijdens het draften weer genoten. Ik heb ook een groot aantal aan films gezien, ik meen dat ik er 50 heb gekeken voor deze editie. Een beetje vissen naar diverse smaken en kijken of er nog leuke dingen bijzitten vond ik wederom leuk. Vond voor de rest dat er tijdens het draften ook een aangenaam sfeertje hing. Althans, dat vond ik.
Ik moet er alleen wel uitflappen dat ik tijdens het stemmen zelf in mindere maten heb genoten in vergelijking met de editie 2018. Vooral omdat de toon tijdens het stemmen zelf nogal arrogant was op bepaalde punten, tot op het punt dat ik mezelf erop betrap ook nog weleens respectloos uit de hoek te komen naar bepaalde smaken en meningen. Smaken lijken in mindere maten gerespecteerd te worden en het uitlokken van gemene discussies leek nogal aanwezig te zijn. Vond het wel jammer, want dat vormt geen gezelligheid, en daar gaat het me het meeste om.
Maar dat was uiteindelijk niet een heel groot punt. Of er volgend jaar nog een editie komt, ik weet het niet, maar als die er komt ben ik er wel bij denk ik zo. Nu even een kort overzicht wie ik het beste lijstje vond hebben en wat de beste film voor mij was:
Collins
-
- 6243 berichten
- 3719 stemmen
De eerste film werd op 4 december 2019 genomineerd. Nu, vijf maanden later, is de ko afgerond en is er een winnaar. Vijf maanden! Wel wat lang, maar toch ook weer leuk. Met de uiteindelijke winnaar kan ik leven. Niet de beste film, maar ach...ok genoeg
In die vijf maanden heb ik veel films gezien. Goede en minder goede. Van de 256 genomineerde films zag ik er 225. Dat is 88%. Niet slecht. De meeste daarvan had ik gelukkig al gezien. Ik denk dat ik ongeveer 70 films heb bekeken voor deze editie.
De fijnste ontdekkingen:
De ergste ontdekkingen:
De allerergste ontdekking:
Plan 9 from Outer Space (1959) Sorry, Hollywood007
alexspyforever, bedankt voor de enthousiaste organisatie!
Shaky
-
- 3717 berichten
- 12391 stemmen
Thanks iedereen voor deze draft + KO en natuurlijk vooral een bedankje aan het adres van alexspyforever voor de organisatie.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Hiermee is er duis een einde gekomen aan de horrordraft 2019 al kunnen we bezter zeggen 2019-2020 want het grootste gedeelte heeft uiteindelijk plaatsgevonden dit jaar. Dank u Collins om dat even op te zoeken wanneer we precies begonnen zijn. 5 maanden is lang en geeft stof tot nadenken voor een andere aanpak voor een eventuele volgende editie.
Ik had liever the Exorcist gezien als winnaar maar Martyrs is een horrorfilm dat is uiteindelijk wel het belangrijkste. Zoiets als mother! zou ik bijvoorbeeld maar een jammerlijke winnaar hebben gevonden.
De kritiek van Shadowed is ook wel terecht dat de toon soms echt wel scherp was tijdens het stemmen. Ook ik heb mij daar wel schuldig aan gemaakt waarvoor excuses. Ik denk dat het eigen is aan de filmliefhebber dat het gewoon sterker is dan jezelf. Maar ik heb iets geleerd van Shaky op dat vlak. Ik ga alleszins mijn best doen om niet meer al te veel te reageren op andermans meningen of te gaan reageren als iemand anders kritiek heeft op mijn mening.
Ik wil jullie tot slot nog allemaal bedanken voor het draften en stemmen. Niet iedereen heeft het tot het einde volgehouden maar dat lijkt wel eigen aan een project dat zo lang duurt. Wel jammer dat er sommige users plots 'verdwenen' na het draften. Fijn dat mensen die niet hebben gedraft dan achteraf ook zijn komen meestemmen.
Een volgend project zit al in de pijplijn, Shaky en joolstein zijn al op de hoogte. Ik kan wel al verklappen dat het weer een challenge zal worden die vind ik uiteindelijk toch nog het tofste om te doen. Die leiden uiteindelijk toch tot minder 'discussie'
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7610 stemmen
alexspyforever Thnxs voor het organiseren!
Tjonge ongelooflijk 5 maanden... wat een lange tijd. Hoe hebben we het volgehouden?
Enfin, het heeft me wel mooi gelegenheid geven om op 99% gezien te komen!
1 film bleef bewust op de plank liggen. Dat was Intensive Care (1991)
Zoveel deelnemers en zoveel verschillende smaken Iedereen dank je wel voor het delen van jullie favorieten films. Ik heb het als aangenaam ervaren om ze allemaal te bekijken!
Er waren zowel voltreffers als tegenvallers Hier mijn Top 3:
Absolute topper voor mij was Necromentia (2009) 4,5*
Gevolgd door The Rambler (2013) 4*
Er waren nog meer fijne films maar als laatste: Await Further Instructions (2018) 4*
Onontkoombaar zijn er ook films die je niets doen. Mijn Top 3 (naast het al eerder genoemde Plan 9) van missers;
Frankenhooker (1990) 0,5* Piranha 3D (2010) 0,5* De Johnsons (1992) 1,5*
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Even toch ter verdediging van haar keuze, om aan 256 films te komen had ik haar gevraagd om een turkey/trash film te selecteren. De film is vanuit historisch oogpunt wel interessant omdat het de laatste opnames van Bela Lugosi betreffen. Maar er zijn slechtere horrorfilms zoals bijvoorbeeld
Kondoro
-
- 10694 berichten
- 2485 stemmen
Wederom mega bedankt voor het organiseren vriend, alexspyforever. Ik ben blij met de winnaar, goede film. Leuke lange tijd beleefd aan de KO and gestemd waar ik kon. Ik heb in ieder geval nu een horrorlijst die ik eventueel kan afwerken om toch op de hoogte te zijn bij een volgende KO, vaak worden wel de zelfde films genomineerd!
Nogmaals dank, en iedereen voor een vrij vermakelijke tijd. Helaas wat drukker gehad in het privé leven nu i ben geswitched van banen dus weinig tijd me echt druk er mee bezig te houden.
Collins
-
- 6243 berichten
- 3719 stemmen
De film is vanuit historisch oogpunt wel interessant omdat het de laatste opnames van Bela Lugosi betreffen. Maar er zijn slechtere horrorfilms zoals bijvoorbeeld
Mee eens dat Plan 9 historisch interessant is. Dat is ook de reden dat ik me eraan heb gewaagd. Ik wist waar ik aan begon...maar heb continu de pauzeknop gebruikt.
Er zijn slechtere films. Ook mee eens. Die twee voorbeelden die jij geeft lijken me nog verschrikkelijker. Gelukkig zijn dat geen nominaties en kan ik ze lekker links laten liggen
Hollywood007
-
- 3337 berichten
- 3538 stemmen
Oei ik was even niet online dus nu nog vlug even mijn bevindingen geven van deze challenge. De beste film die ik heb gezien hiervoor waren Turbo Kid (2015) en Ready or Not (2019) . Fijn dat ik toch nog gewonnen heb. Alle dan toch de prijs voor de slechtst gekozen film: plan 9 from ouder space
Heel erg bedankt voor de organisatie alexspyforever! Het was weer super!