ad
  • 8.090.162 stemmen

The Beast of Yucca Flats (1961)

Horror / Sciencefiction | 60 minuten

Genre: Horror / Sciencefiction

Alternatieve titel: The Atomic Monster: The Beast of Yucca Flats

Geregisseerd door: Coleman Francis

Met onder meer: Tor Johnson, Larry Aten en Bing Stafford

Releasedatum: 2 juni 1961

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Over The Beast of Yucca Flats

"Commies made him an atomic mutant!"

Een overgelopen Russische wetenschapper wordt door zijn landgenoten achterna gezeten in de woestijn. Daar komt hij in aanraking met een nucleaire explosie en verandert hij in een verschrikkelijk monster.

image

Randy Radcliffe

Narrator / Gas Station Attendant / Newspaper Customer

KGB Driver / Fat Man in Rescue Plane

KGB Agent with Mustache

'Commies made him an atomic mutant!'

avatar van Biosguru

Biosguru

3,5 ster voor het ontbreken van synchroon geluid en alle oplossingen die hiervoor gevonden zijn. De voice over maakt ook erg veel goed!

Leuk slecht

avatar van ichi

ichi

Aha, meneertje Tor Johnson, de grote dude uit Plan 9 from outer Space.

avatar van ichi

ichi

Het eerste half uur is het nog grappig, maar daarna wordt het toch echt dodelijk saai. 1.5

avatar van maurice74

maurice74

De voice over gaat van:

"Touch a button. Things happen. A scientist becomes a beast."

En dat zegt voice over weer:

"Boys from the city. Not yet caught by the whirlwind of Progress. Feed soda pop to the thirsty pigs."

Het slaat allemaal totaal nergens op, maar grappig is het wel.

avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

Inderdaad, de film wordt enigzins gered door de voice-over. 1,5*

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Slecht is slecht. Non-budget en vervelend. Staat in de Imdb flop-100. Terecht. Maar er zijn films die nog slechter zijn..

Ik heb die film zojuist bekeken en de speelduur was 53 minuten tijdverlies.

*0,6*

avatar van Die Hard,Willis

Die Hard,Willis

In de jaren 50 was dit dagelijkse kost in de Drive-Ins,de film is wel heel slecht

Jupilerman

Deze is toch nog wel een hoop slechter dan die andere klassieker "Manos The Hands of Fate".Erg duf sfeertje,gebeurt weinig tot niks in,gewoon geen prettig gevoel bij deze film

avatar van otherfool

otherfool

Waarlijk fantastisch. Miniemer dan dit kan een film niet worden; 53 minuten stilstaande mensen, auto's die geparkeerd worden en Tor Johnson die met een wandelstok door de woestijn banjert. Gesproken tekst alleen buiten beeld, en dan die verrukkelijke quotes van de voice-over, waarbij "Flag on the moon. How did it get there?" mijn favoriet is. Deze film ontbreekt het letterlijk aan alles, een zinloos project.

0,5*.

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Honderd procent zeker ben ik er niet van. Maar één, en tweedagsvliegen uitgezonderd heb ik nà Tarkovsky en Kubrick met deze film de complete filmografie van Coleman Francis gezien. Het is een raadsel hoe ie 3 films uit heeft weten te poepen. Ze zijn namelijk allen saai, idioot en ook niet onbedoeld grappig.

The Beast of Yucca Flats volgt Tor Johnson (van nature al een monster!) die door de woestijn strompelt en willekeurige weerloze slachtoffers maakt. Ergens proef je door de leegte van de film nog een soort westernsfeertje, maar verder biedt dit werk alleen maar een uurtje verbijstering en ergernis.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Veel te braaf en soft. Dan kun je tegenwoordig films als Psycho, Frankenstein en al die andere oude horror classics braaf noemen. Maar vergeleken met dit heb je het eigenlijk eerder over een vriendelijk kinderfilmpje.

Moorden zijn niet bepaald goed uitgebeeld. Komt niet (vooral in het begin) overtuigend over. De film loopt niet goed en soms gewoon saai. Dan zie je een man die vanuit een vliegtuig op een ander rennend persoon schiet. Ik zal wel niet opgelet hebben. Voice-Over is om te janken. Ze praten maar de mondjes zijn duidelijk dicht . In de film gebeurt ook vrij weinig. het zogenaamde monster is ontzettend dom neergezet. Genre: Horror? Totaal niet. Science-Fiction? Ga toch weg man .

Het enige positieve hier zijn een paar aardige shots. Zoals de shots van de woestijn zijn niet eens zo lelijk. Daarom nog een 1,0.

avatar van namingway24

namingway24

Een hele opgave.

Beast of Yucca Flats is kort, maar in die tijd kon ik mijn aandacht er al met moeite bij houden. Er gebeurt bar weinig; de meeste tijd wordt besteed aan shots van het landschap, dat niet echt speciaal is, en de "personages" zijn allemaal erg saai. de voice-over is even leuk maar daar is ook snel de lol vanaf.

Gelukkig wordt het allemaal iets leuker als Tor Johnson door het beeld strompelt. Het is geweldig hoe onbeholpen hij zich beweegt, en met die waardeloze make-up en dat vage geschreeuw dat hij voortbrengt is hij erg komisch. Maar helaas ontbreekt Johnson gedurende een groot deel het middengedeelte waardoor we vastzitten aan die vervelende bij-personages.

Was vast leuker in de drive-in.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19169 berichten

Dit moet zowat de saaiste en slechtste horror sci-fi zijn die ik ooit heb gezien. De film hoort tot geen van beide genres eigenlijk, ik vraag me af of je er wel een genre op kan plakken. Ondanks de korte speelduur van slechts 53 minuten voelt het toch lang aan. Na een belovende hoewel amateuristisch in elkaar gezette intro krijgen we vooral veel beelden van de bergachtige landschappen waarin verschillende personages wat rondlopen terwijl een verteller de karakters introduceert en het vreselijk dunne en saaie verhaal aan elkaar praat. Dialoog is echt wel minimaal en de actie is slaapverwekkend. En hoewel lelijk maakt Tor Johnson als "monster" totaal geen indruk met zijn idiote gebrul. Ik heb toch al wat zwakke films gezien, maar deze spant de kroon.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Briljant!!! Geen plot, geen dialogen ... puur en alleen door de magie van de cinematografie en een de gebeurtenissen duidende voice-over bereikt deze actievolle en vreselijk enge film de toppen der filmkunst.

Een door razernij bevangen Tor Johnson gooit met een steen, politiemannen beschieten compleet onschuldige burgers vanuit een helikopter en dan die prachtige rol van die moeder die de hele film werkeloos toe staat te kijken in de berm. Een 2,1 op de IMDB, dan weet je wel genoeg!

Onderhond

Ach ja.

Niet zo vreemd dat dit een bekender cult filmpje is geworden. Zeker het eerste kwartier heeft het wel wat, al is het maar vanwege de nogal wacky voice-over, die de vreemdste dingen uitkraamt. Dit houdt de film in ieder geval een beetje interessant, want verder is het toch veel onkunde en overdreven gedoe, zonder dat er uiteindelijk veel te zien is.

Na een kwartiertje was de inspiratie blijkbaar een beetje op, want de voice-over komt steeds minder voort en weet ook niet echt meer leuk uit de hoek te komen. En dan rest vooral een lawaaierige soundtrack, brak acteerwerk en lauwe horror. Als dit nog steeds voor horror kan doorgaan dan, want zelfs in de 60s moet dit niet veel meer voorgesteld hebben.

Het is dat het een kort filmpje is, maar dan nog voelt het best lang aan. Geinig om eens gezien te hebben, maar goed is het absoluut niet. Daarvoor had het nog een stuk weirder gemoeten, of in ieder geval de gehele film lang consistent weird moeten zijn.