Mystery Science Theater 3000: The Movie (1996)

Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Jim Mallon
met Trace Beaulieu, Michael J. Nelson en Jim Mallon

De krankzinnige dokter Forrester (Trace Beaulieu) is op zoek naar het ultieme wapen om de mensheid op de knieën te krijgen: de slechtste film aller tijden! Om zijn doel te bereiken, heeft hij Mike Nelson en zijn twee robots gelanceerd in een baan om de Aarde. Daar worden ze gedwongen hem te helpen bij het selectieproces. Enkel gewapend met humoristische kritiek op de vertoonde films leveren zij een wanhopige strijd. Vandaag in dit theater: This Island Earth uit 1955.

Geestige onzin.

avatar van streeter
This Island Earth was een slechte keuze omdat de film zelf niet eens zo slecht is. De gemiddelde aflevering van MST3K is veel beter.

briljante film, de 1e keer dat ik hem zag kwam ik niet meer bij, zo zou je altijd zelf naar echt slechte films moeten kijken.

weenie man to the rescue!!

avatar van Macmanus
Beetje jammer.

Het is gewoon een aflevering. Alleen nu noemen ze het The Movie. Op zich niet zo heel erg. Alleen had ik iets anders verwacht, een soort best off of zoiets, of een slechte film extravaganza. Maar ze doen gewoon hetzelfde als de serie. En helaas is dit nou niet meteen een erg goede aflevering. De film is zoals streeter zegt nog niet eens zo slecht.

Nog best leuk om eens te kijken. Maar de serie is zoals wel vaker beter.

avatar van otherfool
We got movie siiiiiiiiiiiiiiiiiiiign!

Helaas haalt de film niet het gebruikelijke (absurd hoge) niveau. Daarvoor is This Island Earth te goed en wordt er te weinig gerifft (naar verluid om het makkelijker te laten volgen in een bioszaal). Hoe dan ook, het concept van MST3K is en blijft briljant, misschien wel mijn favoriete serie ooit.

Normal View!

4*.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
"Joe, I'm in one of these boxes. Find me."

Het blijft toch een geweldig format; een man en twee robots zijn gedoemd om slechte films te kijken en voorzien deze van hilarisch commentaar. Het maakt de meest saaie en waardeloze films eigenlijk heel plezierig om naar te kijken. Inderdaad is The Island Earth, de film die hier bekeken wordt, al vrij knullig en geestig van zichzelf en bestaan er zeker leukere films om af te zeiken, toch is deze 'film' van Mystery Science Theater 3000 een geslaagde aflevering. Toffe one-liners, lekker droge humor en geestige (en gelukkig niet al te lange) tussendoortjes. Ik heb nu al zin gekregen om weer heel wat afleveringen op te zetten van deze briljante serie.

4 sterren

avatar van Lord Flashheart
Ongelooflijk slecht. Een man en een paar robots zitten in een bioscoopzaal flauw commentaar te leveren op een oude film. Het gebeurt niet vaak, maar dit kon ik niet uit kijken. Na 10 min. opgegeven en daarom geen stem.