The Brain That Wouldn't Die (1962)

Alternatieve titel: The Head That Wouldn't Die

Horror

geregisseerd door Joseph Green
met Jason Evers, Virginia Leith en Leslie Daniels

Een man houdt het hoofd van zijn vrouw, die een auto-ongeluk heeft gehad, levend in zijn laboratorium, opdat hij een nieuw lichaam kan zoeken voor zijn vrouw. Een kwaad monster vanuit de kamer ernaast, een resultaat van zijn vorige experiment, wordt ondertussen steeds onrustiger.

avatar van as
as
Al een tijdje geleden gezien deze 60's trash en moet zeggen hij is erg leuk gevonden. Heb veel plezier beleeft aan de matige dialogen, houterige acteerprestaties, effecten en script. Echt een film die je leuk vindt om zijn slechtheid.

avatar van zombie
Liijkt een beetje de voorloper van Re-animator...best leuk gedaan voor die tijd...3 sterren.

avatar van Purmerend
Toch de 80 plaats in de IMDb Bottom 100!

Wat ik altijd zo fantastisch vind aan van die oude horror B-films dat de voorkant er altijd zo pakkend en sfeervol uitziet;)

avatar van maurice74
Uit de tijd dat dokters gewoon nog openlijk een sigaretje opstaken in films.

avatar van Toon1
Lekkere 60's b-film met deze voorloper van Re-Animator (1985). The Brain That Wouldn't Die werd reeds geschoten in 1959 maar kwam pas drie jaar later uit. De sets zijn zeer minimaal, het script is zwak, maar de film is hoogst entertainend.
De scene met het ongeval van de dokter en zijn vrouw is zo hilarisch (ik heb hem zelfs twee keer teruggespoeld)! En midden in de film wanneer de dokter in stripclubs op zoek gaat naar een vrouw, ondersteund door een jazzy soundtrack, lijkt de film wel plots in een of andere sexploitationfilm veranderd. Verder zijn er ook nog heel wat lachwekkende fouten in de editing. Wat ook grappig is, is dat in de aftiteling de film plots The Head That Wouldn't Die heet. Geeft aan hoeveel energie de makers in deze film hebben gestopt .

avatar van feanaro surion
Ah vandaar dat ie als alternatieve titel gemeld staat

avatar van Poisonthewell
Cult classic of niet, de film is vooral stomvervelend. De titel beloofd veel, maar lost deze beloftes niet in. De daadwerkelijke scenes met het hoofd zijn nog wel aardig, maar vooral in de eerste twee akten few and far between, terwijl de dokter eens uitgebreid bij strippers en modellen langsgaat op zoek naar een nieuw lichaam. Nee, ik ken veel en veel leukere B-films. 1*

minus
Net de MST3K aflevering hiervan gezien, dus ik ga niet stemmen, Verder sluit ik me bij Poisonthewell aan. Het hele Frankenstein thema, 'hoever mag de wetenschap gaan', heeft deze film compleet gereduceerd tot talloze cliché oneliners.

avatar van Vinokourov
Wat me vooral tegenviel is dat er eigenlijk zo weinig gebeurt en dat het zo matig is uitgewerkt. Mad scientist verliest zijn vriendin, weet het hoofd te redden, brengt het tot leven en gaat op zoek naar een lichaam om het d'ronder te schroeven, dat is het. Het verhaal sleept zich langzaam voort. Het heeft wel wat lollighed desondanks en zelfs wat gore

avatar van otherfool
Typische mad scientist film met een paar leuke extraatjes. Zo schreef Vino al over 2 opmerkelijke scenes met de nodige bloed en gore, is het lange tijd onzichtbare monster een prima aanvulling en de sleazy zoektocht naar het perfecte lichaam nogal eh... sleazy. Het tempo in het eerste uur had wel iets hoger mogen liggen en de carcrash is te sneu voor woorden maar ik vond het al met al toch wel een geinig filmpje.

2,5*.

avatar van movie acteurs
Kreeg eens een keer een herziening. Vond hem de eerste keer van het bekijken wel waard. Een leuk uitziende Horror uit de jaren 60. Maar dit keer vond ik hem eigenlijk maar saai. Voor een keer wel leuk om te zien maar dan weer gauw terug in de oude doos. Toch nog een 2,5