• 8.661.028 stemmen

Met onder meer: Zeljko Ivanek, Kathryn Harrold en Shirley Knight

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Sender

"He has the power to make you live his nightmares... And he's dreaming about you."

John Doe Nr. 83 - een mysterieuze tot zelfmoord neigende patient in een gesticht - beschikt over telepathische gaven. Helaas is hij niet in staat de krachten waarover hij beschikt te beheersen. Nr.83 draagt zijn angsten en nachtmerries over op de staf en de patiënten. Tevergeefs probeert Doktor Gail Farmer hem te helpen...

logo tmdbimage

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Legend Films heeft "The Sender" uitgebracht op DVD in regio 1. Het verhaal speelt zich af in de VS, maar de prent is gefilmd in Engeland. De sfeerschepping is bij momenten zeker geslaagd en wordt goed ondersteund door de effectieve soundtrack van Trevor Jones. "The Sender" is low budget, toch hebben de makers er relatief veel weten uit te halen.

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Zeer degelijke film over een schuchtere jongeman die zijn dromen "zendt" naar andere personen. Alles wordt niet echt verklaard, maar dat is ook niet echt nodig. Er komt voor mij hierin één legendarische scène en dat is wanneer het hoofdpersoon zijn eerste electroshocktherapie krijgt. Fantastische scène met een uitstekende score er bovenop.

Een aanradertje voor wie naar de wat onbekendere horrorwerkjes zoekt.

avatar van Vascago

Vascago

Klinkt goed.

avatar van superhenkie

superhenkie

Aparte film met een origineel concept. Deze film scoort wat mij betreft op alle vlakken een voldoende. De intrigerende openingsscene zet de toon. Hoewel er niet veel horror aan te pas komt kreeg ik van sommige scenes toch echt even de kriebels. Vooral de scenes waarin dingen gebeuren die reeel gezien niet kunnen gebeuren. De electroshockscene is zoals brucecampbell zegt inderdaad een mooie scene.

3.5 sterren.

avatar van baspls

baspls

Weet iemand waar ik deze zou kunnen vinden?

De muziek van Trevor Jones klinkt in ieder geval wel goed.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Aan geheugenverlies lijdende jonge patiënt die met z'n telepatische gave iedereen in z'n omgeving zijn nachtmerries mee laat beleven. En dat in een psychiatrische instelling die nog vrolijk aan electro-shocks en lobotomie doet. De hele uitwerking had misschien wat beter gekund, maar alleen al door een paar fantastische scenes mag deze subiet mee bij de betere jaren 80-pulp.

avatar van Basto

Basto

Komt een blu ray van uit via Arrow

avatar van blackwolves

blackwolves

ik weet niet zo zeker of het deze film is die ik vroeger nog heb gezien. lijkt er wel op.

ik weet nog dat die jongeman binnen gebracht werd en dat de jonge verpleger de enigste is die hij vertrouwd en zei hem begrijpt. dan is het deze die ik ooit heb opgenomen op een vhs band van het vroegere filmnet jammer ben ik hem kwijt was reeds lang op zoek maar geen titel geen acteur en zo en vele zogezegde filmkenners hebben toch echt geen kaas geheten of toch echt niet zo goed veel verstand. natuurlijk als je de titel weet en de acteurs dan kun je wat opzoeken. maar er zijn mensen die erg goed op de hoogte zijn wat betreft films door enkel een paar dingen te zegen en ze weten over welke film het gaat. maar ja te koop nederland belgie vergeet het maar veel te veel mager op dat gebied. ik heb het reeds al gezegd vele films komen direct uit op dvd en blu ray als ze al een tijd uit de bioscoop zijn en dan kun je ze overal in nederland en vlaanderen kopen maar oude films? soms vind je wel een winkel in nederland online waar ze wat oude films verkopen maar het is erg zeldzaam. zoals nu met deze film vinden ja maar nederland of vlaanderen? neen

avatar van Basto

Basto

Aardig. De film begint wat traag maar kent verderop toch wat leuke hallucinaties. De 90 minuten zijn zo om.

Prima blu ray van Arrow.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20603 berichten

Ik moet wendyvortex bedanken voor deze obscure film op te nemen in haar toplijst. Ik was namelijk al vele jaren op zoek naar deze film. Maar als je de titel natuurlijk niet meer weet en enkel nog weet van een jonge man die verschrikkelijke nachtmerries heeft waarbij hij op een bepaald moment zo boos wordt dat hij letterlijk het hoofd van een van zijn medepatiënten eraf slaat, begin dan maar eens te zoeken... Ook bij het lezen van de plotomschrijving ging er geen lichtje branden, maar het sprak me aan vandaar ging ie op de kijklijst.

Toen ik de film voor het eerst heb gezien (en wellicht niet volledig) was ik maar een jaar of 10-11 dus nog te jong om het allemaal te vatten. De film draait vooral om de hallucinaties niet enkel bij de jongeman maar kennelijk kan hij deze ook nog eens gaan projecteren bij de andere mensen in het gesticht. Dit levert voortreffelijke 'hallucinante' beelden op die telkens weer een nieuw puzzelstukje brengen in het mysterie. Toch wel een klein pareltje vind ik.

scorsese

Goeie film over een jongeman die na een zelfmoordpoging wordt behandeld in een psychiatrische inrichting. Net wat origineler dan de standaard jaren '80 horrorfilm. De hallucinaties vormen de beste momenten van de film en daar zijn er genoeg van (het ziet er dan ook allemaal prima uit). Het tempo had wellicht wat hoger gekund, maar 3.5 sterren zijn op zijn plaats hier.