Punch-Drunk Love (2002)

3,47

Komedie / Drama

geregisseerd door Paul Thomas Anderson
met Adam Sandler, Emily Watson en Philip Seymour Hoffman

Barry Egan is de eigenaar van een klein zaakje. Dankzij de manier waarop hij door zijn zeven zusters behandeld is, is het voor hem onmogelijk om verliefd te worden. Wanneer een harmonium en een mysterieuze vrouw zijn leven binnen komen begint hij aan een romantische trip.

491 BERICHTEN 73 MENINGEN
avatar van RuudC
geplaatst: 16 oktober 2016, 22:42 uur [permalink]
Werkelijk een draak van een film! Ik was het na een paar minuten al beu en dan helpt het niet dat Adam Sandler de hoofdrol speelt. De omschrijving sprak me wel aan eigenlijk, maar de film vertelt uiteindelijk heel iets anders. PTA doet verder vooral zijn best om vreemd te zijn. Vreemd zonder enige reden wat mij betreft. Doordat het acteerwerk zo afstandelijk is, vraag ik me af of de acteurs er zelf wel zin in hadden. De dreunende soundtrack was ongelooflijk vervelend. Gelukkig niet meer te horen in de tweede helft. Het is allemaal maar lelijk geschoten en al die kloterige gebeurtenissen (en ultraslappe einde) hebben me alleen maar meer reikhalzend uit laten kijken.

geplaatst: 17 oktober 2016, 19:51 uur [permalink]
Inderdaad een aparte film. Eerste half uur was echt uitzitten daarna keek de film gemakkelijker weg.
Leuk om Sandler op een andere manier te zien acteren! Dat doet die goed.

avatar van de grunt
geplaatst: 18 oktober 2016, 00:43 uur [permalink]
Blu ray review Criterion

avatar van DVD-T
geplaatst: 18 oktober 2016, 13:36 uur [permalink]
Wow. Ziet er super uit. Ik kan niet wachten tot ie binnen is.

avatar van de grunt
geplaatst: 16 november 2016, 15:12 uur [permalink]

avatar van horizons
geplaatst: 22 november 2016, 06:20 uur [permalink]
Aparte en fijne film. Sandler speelt zijn rol heel erg goed, mooie balans met Watson's personage.

De eerste Anderson die me kan bekoren (There will be blood & The Master vond ik tegenvallen).

avatar van Basto
geplaatst: 22 november 2016, 07:47 uur [permalink]
horizons schreef:

Geef dan Magnolia en Bogie Nights eens de kans. Zijn een stuk laagdrempeliger dan die andere twee.

avatar van horizons
geplaatst: 22 november 2016, 08:47 uur [permalink]
Basto schreef:

Magnolia staat al een tijdje te wachten, na Punch-Drunk Love heb ik er meer vertrouwen in gekregen. 🙂

avatar van Basto
geplaatst: 26 december 2016, 21:33 uur [permalink]
Geniaal drama dat op deb alans van komedie leeft. Sandlers is perfect gecast als licht autistische hoofdpersoon. Muziek en cinematografie staan volledig in dienst van zijn gevoelsleven. Geen wonder dat sommige kijkers hier moeite mee hebben. Het is geen pretje Egan's stornis te hebben.

Echt een pareltje dit!

avatar van MovieMind

geplaatst: 19 januari, 14:24 uur [permalink]
Ondanks de toch wel behoorlijke score was het geen film die mij kon overtuigen.
Niet slecht, maar ook ver van bijzonder.

avatar van SmackItUp
geplaatst: 30 januari, 09:24 uur [permalink]
Audiovisueel is het genieten geblazen, maar dit kan sommige dode punten door gebrek aan enig verhaal en logica niet verbloemen. Richting het einde wordt het beter, maar dan kom ik alsnog maar op een schamele 6.

Had op meer gehoopt.