A Bucket of Blood (1959)

Horror / Komedie

geregisseerd door Roger Corman
met Dick Miller, Barboura Morris en Antony Carbone

Walter Paisley, een sullige ober in een boheems café, is stikjaloers op de artistieke talenten van sommige vaste klanten. Na een ongeluk, waarbij hij zijn hospita vermoordt en haar lijk met cement overgiet, wordt hij betrapt door een kunstenaar die hem meteen als genie bestempelt. Paisley is vastbesloten om het te maken en kiest alvast een slachtoffer voor zijn volgende kunstwerk.

Meneer Bungel
Hier gratis te zien dan wel te downloaden.

avatar van RuudC
Nogal eigenaardig. Horror is het in elk geval niet, eerder een soort macabere klucht waarin een kunstenaar duidelijk over lijken moet gaan om succes te krijgen. Er zitten wel degelijk leuke grappen in, maar de film wordt teveel gevuld met vreemde dialogen. Volgens de omschrijving zou A Bucket Of Blood de draak steken met de beatnicks van die tijd. Je zou die lijn wel kunnen doortrekken naar hedendaagse hippies met een gevoel voor kunst die vooral gestimuleerd wordt door flinke stapel wiet. De omschrijving hier op moviemeter klopt in elk geval niet helemaal, maar toch is het steeds wel leuk als de hoofdpersoon met een nieuw kunstwerk komt. Jammer dat het beeldkwaliteit en het acteerwerk slecht zijn, maar mede door de korte speelduur is A Bucket Of Blood een leuk tussendoortje.

avatar van Moviestar1979
Een korte zwarte komedie/horrorfilm die binnen 5 dagen tijd werd opgenomen.

De omschrijving hier op Moviemeter klopt in grote lijnen wel, maar i.p.v. de hospita gaat het om een kat. Desondanks heeft het hoofdpersonage Walter ook een obsessie voor menselijke slachtoffers. De werktitel was "The Living Dead ". Het koste regisseur Roger Corman en Charles B. Griffith maar hooguit 1 dag om dit script te schrijven. Dick Miller was in die tijd een bekende Veteraan-acteur die in meer dan 100 films had gespeeld. "A Bucket of Blood " was echter 1 van de 3 films waarin hij een hoofdrol vertolkte. De set in deze film werd later hergebruikt voor Corman's The Little Shop of Horrors (1960).

Ondanks de korte lengte is dit een aardige film die gewoon gratis online is te bekijken. Opmerkelijk detail is dat we acteur Julian Burton in een scène op sandalen zien lopen. Dit had te maken met diens opgezwollen voeten waarbij hij geen andere keuze had. In 1995 verscheen er een matige remake die als TV-film werd uitgebracht. A Bucket of Blood (1995)

3,0 *

avatar van alexspyforever
Vermakelijke horror van Corman over een simpele kelner die zich ophoudt in kunstenaarsmileus en via een stom toeval een morbide kunstwerk weet te maken. Na een 2de nog grootser kunstwerk is hij de held en een groot kunstenaar, wordt hij als het ware geaccepteerd door het merendeel van de artiesten. Ik denk dat Corman toch zeker de draak wilde steken met dit milieu door hen beetje af te schilderen als hippies, beatniks die zich filosofisch/poëtisch gedragen en spreken (waarin vooral Julian Burton uitblinkt) of excentrieke klederdracht (mutsjes, sjaaltjes en dergelijke meer). Schitterende rol van Dick Miller als Walter de wannabe kunstenaar. Maar wat had ik graag gehad dat deze film was geregisseerd door HG Lewis die de titel nog meer eer aan zou hebben gedaan.