• 10.998 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Zombeavers

"You'll be dammed!"

Een groep universiteitsstudenten verblijft voor een korte vakantie in een hut aan een rivier. Maar al gauw worden ze bedreigd door een horde dodelijke zombie bevers. Wat een weekend van seks en losbandigheid moest worden, groeit uit tot een nachtmerrie wanneer de jongeren ingesloten worden door de moordzuchtige bevers. Zij moeten nu alles doen wat in hun macht ligt om deze aanvallen te overleven.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van wibro

wibro

Het begin met de drie dames was best wel leuk. Nou ja leuk, waarom toch weer die preutsheid? Tig keer shit en fuck. Dat kan allemaal wel, maar dames die naakt aan het zwemmen waren, dat kan natuurlijk niet.

Wat het 2e gedeelte betreft, dat was zo over de top, ik kon daar op een gegeven moment niet meer de humor van in zien.

avatar van Collins

Collins

Een horror-comedy over aaibare pluizige beestjes die veranderen in bloeddorstige monsters met een lekkere trek in mensenvlees. We hebben het over bevers. Ik heb niks met bevers. Bevers zijn saaie beestjes. In deze film wordt de bever ingezet als lach- en horrorobject. Tevergeefs. Na afloop van de film heb ik nog steeds niks met bevers.

De eerste scène is trouwens best aardig. Een komisch duo dat achteraf het hoogtepunt van de film blijkt te zijn, staat aan het begin van de beverplaag. Het komische duo heeft heerlijk flauwe dialogen, die oprecht komisch zijn. Het hoge humoristische niveau van die twee wordt in het vervolg van de film niet meer bereikt, behoudens een tweede optreden van hetzelfde duo dat van hetzelfde geslaagde flauwe niveau is. In een eerder bericht stelde een gebruiker dat het duo een eigen film verdient. Ja. Daar ben ik het helemaal mee eens.

Zombeavers vertelt een dun verhaaltje, dat het vooral moet hebben van de komische aanvallen van de bevers en de grappige tekstjes en acties van de personages. De ontspoorde bevers zijn overduidelijk handpoppen en zien er lachwekkend uit. De belangrijkste oorzaak van het armetierige uiterlijk zal budgettaire schaarste zijn geweest.

Ik vind het altijd zeer prijzenswaardig om handmatige effecten te gebruiken, maar laat de beestjes dan ook wat interessante dingen doen. Erg fascinerend of grappig zijn de beestjes en hun acties helaas niet.

Voor de personages geldt hetzelfde. De gebruikelijke dwarsdoorsnede van het Amerikaanse universitaire leven presenteert zich met seks, drugs, Rock ’n Roll en met hele leuke dubbelzinnige Beaver-grapjes. Da’s lachen. Maar niet heus.

Hm, als ik dit zo terug lees, is het wel een negatief stukje tekst geworden. De film heeft het echter dik verdiend. Het was ook gewoon erg slecht.

avatar van Rancid

Rancid

Ik ben dol op dit soort horror komedies, de afbeelding hierboven is prachtig en ook de trailer zag er veelbelovend uit.

Helaas bleken de personages stuk voor stuk bijzonder irritante, onsympathieke rotzakken, waren de dames lelijk (op de blonde na) en broodmager en viel er zelden wat te lachen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke horrorfilm met bevers, is weer eens wat anders, prima bedacht.