Zombeavers (2014)

Horror / Komedie

geregisseerd door Jordan Rubin
met Cortney Palm, Rachel Melvin en Lexi Atkins

Een groep universiteitsstudenten verblijft voor een korte vakantie in een hut aan een rivier. Maar al gauw worden ze bedreigd door een horde dodelijke zombie bevers. Wat een weekend van seks en losbandigheid moest worden, groeit uit tot een nachtmerrie wanneer de jongeren ingesloten worden door de moordzuchtige bevers. Zij moeten nu alles doen wat in hun macht ligt om deze aanvallen te overleven.

avatar van housemoviewatch
Richard_Voorhees schreef:
Ach, het horrorgenre kent nog veel grotere schlock als dit.

Ik vind dit al verbazend

Erg veel opmerkingen over een paar tienertietjes die 10 seconden in beeld komen................................

avatar van Metalfist
I feel like a Power Ranger!

Het is altijd oppassen wanneer een film met geen beter promotie one-liner kan komen dan met "From the producers of American Pie, Cabin Fever and the Ring". Waarom? Een producer lijkt me niet relevant voor een film en zeker niet wanneer het dan nog eens drie compleet verschillende films qua genre zijn die worden gebruikt om nog eens een ander genre te promoten. Van mij hadden ze zelfs geen promopraatje op de poster moeten zetten, want ik was al verkocht bij de niets anders dan geniale titel.

Al is het altijd wel wat oppassen met dit soort films. Je hoopt op iets dat zo slecht is dat het weer goed wordt, maar Mega Shark vs. Mecha Shark bijvoorbeeld is gewoon te slecht voor woorden. Aangenaam verrast dan ook dat Zombeavers wel erg leuk uit de hoek komt. De dialogen zijn dan ook te achterlijk voor woorden en de acties die het groepje tieners ondernemen zijn niet veel beter. Perfect voor dit soort films dus. Met een speelduur van nog geen 90 minuten, die nog eens wordt opgevuld met flink wat bloopers, verveelt Zombeavers nergens en er komt zelfs nog een heuse twist aan te pas waar de slachtoffers zelf in moordlustige bevers veranderen. Veel scènes slagen werkelijk nergens op, wanneer Jenn uiteindelijk verandert in een bever stond ze op het punt om haar overspel plegende beste vriendin binnen te draaien, en dat maakt het net zo leuk.

Tof dat Jordan Rubin er voor kiest om zich niet te concentreren op CGI bevers, maar ze tot leven probeert te wekken via handpoppen. Het ziet er enorm fout uit, maar het is wel leuk gedaan en het geeft toch net dat beetje extra aan de film. Heerlijk stereotiepe personages ook. De hillbilly jager die meteen de drie vrouwen een standje geeft dat ze hun blote buik moeten bedenken (terwijl één van de drie topless was), het olijke duo waarmee de film start (die mogen gerust hun eigen film krijgen) en natuurlijk de 6 tieners. De focus ligt vooral op de drie vrouwen, maar de toevoeging van hun respectievelijke partners was op zich wel nodig.

Typisch filmpje dat door iedereen waanzinnig hard afgekraakt zal worden, maar dat eigenlijk zo fout is dat het leuk wordt. Het uitgangspunt is geniaal, de uitwerking is leuk gedaan en bevers zullen nooit meer met dezelfde ogen worden bekeken. Laat die sequel maar komen!

housemoviewatch schreef:
Is This a f**k**g joke?! Hoe kan dit nog leuk gevonden worden. Er zijn nog betere films die slecht beoordeeld worden en deze word goed beoordeeld? Dan gaat er echt iets mis hier.

Helemaal mee eens niets aan toe te voegen

avatar van HALVE TAMME.
Voor een low-budget horrorfilm is Zombeavers (2014) prima te doen.

Het acteerwerk is aardig, de bevers / kills / transformaties zijn grappig gedaan en de make-
up effecten zijn in mijn ogen toch wel redelijk tot goed te noemen.

Kortom kan ik mijn medegebruikers melden dat ik een fijne filmervaring achter de rug heb.
3 solide sterren van mijn kant voor Z (2014).

avatar van AmazingPP
Ik had dit veel en veel slechter verwacht. Het is eigenlijk best een aardige film als je niet al teveel op de slechte effecten (voornamelijk dan van de bevers) let. Er is met vrij veel liefde aan deze film gewerkt en dat is er aan af te zien. Gelukkig neemt de film zichzelf totaal niet serieus en dat levert de film zijn charme op. Ik kijk echt al heel lang films en ook al heel lang B-horror, maar ik heb veel en veel slechtere films als dit gezien. Mocht je hier de humor niet van inzien dan moet je dit werkje inderdaad links laten liggen, maar als je een beetje wansmaak hebt is dit toch een zaligheid? 3 *

avatar van Barry83
Aangenaam verrast door deze B-horrorfilm. Je weet dat je niet teveel kan en mag verwachten, en als je dat doet zal deze film je zeker bevallen want hij is echt niet slecht.

Als je gek bent op horror en veel komedie is het wel geslaagd de bevers zien er inderdaad niet uit net als de drie dames trouwens anorexia types met een hoog schreeuw gehalte . Ik ben niet zo voor de combinatie horror en komedie maar dat is dan weer persoonlijk. Verder wel aardig voor een keer.

avatar van xxERWINxx
Matige horror / comedy film, ik heb me er wel mee vermaakt maar echt goed is deze nergens.
In begin gaat hij nog wel, maar naar het einde toe word het steeds nepper en teveel van het goede.
De meiden in de film waren ook niet echt leuk om naar te kijken, hoop geschreeuw..
Al met al krap een voldoende

avatar van Mr. Chiel
Dit was ZO absurd, ZO grappig, ZO goor. Echt van genoten. Die dialogen, halve bevers die weer tot leven komen, het shot na de aftiteling... Als je om de trailer kan lachen deze film vooral gaan kijken. Anders zeker overslaan.

avatar van umbra
Heerlijk absurde komedie/"horror" met domme wichtjes, van de pot gerukte dialogen, nep-bevers goed om het zwaardere werk mee door te spoelen 7/10

Hahaha dat was leuk, die bevers gaan verdomme maar niet dood

avatar van MarcVendetta
Tjonge zeg , er zijn echt mensen die deze film serieus nemen en ook nog in het horrorgenre , haha , dan ben je nog dommer dan deze film , from the producers of american pie en we're the millers , dus een ' horror ' comedy , ooit gehoord van the killer tomatoes , zo eens films kun je toch niet in het horror genre waardering geven , je moet dit als een comedy bekijken en dan is hij nog niet eens zo slecht

avatar van Donkerwoud
Op een tropische zomeravond gaat er niks boven hitsige jonge vrouwenlijven met moordlustige harige bevers. Voor een low budget film in dit genre is het eigenlijk een bijzonder plezierige titel die precies goed doet wat het goed moet doen. De drie aantrekkelijke hoofdpersonages hebben genoeg screen presence én sex appeal om niet tegen te gaan staan. In plaats van lelijke computereffecten, die dit soort b-films tegenwoordig plagen, ouderwets leuke creature design van de moorddadige bevers. Scherpe oneliners die steeds verwijzen naar het vrouwelijke geslachtsdeel. Kwaliteitsvermaak is het natuurlijk niet, maar zelfs de meest verstokte cinefiel heeft af en toe zijn patatje mét nodig als tegenwicht op alle zwaardoenerij om hem heen.

avatar van Boeikens
Zombeavers, alleen de titel al

Hoog komedie gehalte,heb toch paar keer goed in een deuk gelegen, met een goede dosis sex & gore. Zeker niet slecht maar ook niet top, bij een Piranha 3D was dit bijvoorbeeld stukken beter.
De bevers waren hilarisch, gewoon stoffen poppen, en dan die oogjes

Zeker kijken met als hoofdgedachte komedie!

avatar van Actarus
Tja, ik ben geen fan van horror/komedie, enkel een "Braindead" kon me ooit zo bekoren omdat ik echt in een deuk lag van het lachen....Hier doet men een poging tot, maar het kwam er niet helemaal uit (voor mij)..Leuk om eens de tijd te doden....

Het leukste van de film komt na de aftiteling...dat shot is geniaal

avatar van Marvinleeaday
Echt komisch deze prent, heb me bescheurd. En nog een soort van spannend ook (hoewel het hoewel het na de helft een beetje ontspoort).

Redelijke film waarin een paar vriendinnen erop uit gaan, maar vervolgens worden belaagd door dodelijke bevers. Een lekker belachelijk concept voor een lekker onzinnige horrorkomedie. Niet al teveel CGI-gebruik werkt verfrissend en de bevers zien er daardoor knullig uit op een komische manier. Met plezier gemaakt, niet te lang en hierdoor nog net 3.0 sterren.

avatar van nightbreed
Vermakelijk werkje.

avatar van wess16
Haha, heerlijk fout. Ik heb me hier prima mee vermaakt. Ik had het idee dat die ton met gif toen ie van de wagen viel in eerste instantie niet richting het water ging. Zal vast expres zijn gedaan?

avatar van ziggy06
Die blonde had mooie benen...meer wil ik niet kwijt over deze film.

avatar van Donkerwoud
ziggy06 schreef:
Die blonde had mooie benen...meer wil ik niet kwijt over deze film.

Een ster per been?

avatar van LOTR-lover
Na een paar zware kost films van de afgelopen tijd vond ik 't wel een keer tijd voor een niemendalletje waar je niet bij na hoeft te denken. Wat dat betreft heb je een perfecte film aan Zombeavers. Uiteraard moet je het allemaal niet serieus nemen, en zeker niet met hoge verwachtingen deze film aan gaan zetten. Gewoon verstand op nul en God op je blote knieën danken dat er betere horrors zijn dan deze

4/10 (IMDB)

avatar van Daan258
Verschrikkelijk.

Ik dacht dat dit nog wel geinig zou kunnen zijn om aan te zetten wanneer ik met wat vrienden aan het chillen was. Nou, absoluut niet XD
Halverwege gewoon uitgegooid. Echt bagger.
Ik zal daarom ook geen stem uitbrengen.

avatar van BlueJudaskiss
Verbluffend grappige en vooral erg goede horrorkomedie - fijn om weer een keer een film te zien waar de hoge verwachtingen ruim werden ingelost. Soms misschien iets té zelfbewust, té tongue-in-cheek, maar dan is het nog steeds een van de beste creature features die ik ken: eindelijk een film in dit genre waarbij ze weten waar ze mee bezig zijn en dat goed naar het scherm weten te vertalen.

Van een bizarre dialoog in een truck, naar mooie animaties bij de openingscredits, naar de intro van een plotje over een fout vriendje dat mooi in balans blijft tegenover de rest, naar lekker in-your-face bloot, naar zombeavers die eindelijk NIET met CGI gemaakt zijn maar gewoon ouderwets handwerk blijken, naar een lollige finale.

Meest verrassende vond ik nog wel dat - ik hou niet van spoilertags maar nu móet het wel - de final girl uiteindelijk als eerste in een zombie verandert en uiteindelijk het sletterige personage overblijft en handiger is dan wie dan ook . En een paar érg leuke momenten met de bevers uit de titel - die ogen in het donker!

Ook fijn is de wat kortere speelduur, waardoor ik nergens het gevoel had dat de film overbodige scenes bevatte. Wat ik al eerder zei: het plot tussen de jongeren was lekker in balans met de zombeavers. De creature feature-bingokaart kan je snel afstrepen, maar het heeft me zo vermaakt dat ik er geen moeite mee had. Even leuk als Piranha 3D.

avatar van dvdcrusher
Had hier eigenlijk niet veel van verwacht maar deze film is toch een aangename verrassing gebleken.

Ok de bevers lijken nergens op - waarschijnlijk wegens budgettaire beperkingen - maar het
verhaal zit best aardig in elkaar en bij momenten is de film ook grappig.

3,5 sterren

avatar van N. S.
De verwachtingen waren laag bij deze film, maar het viel uiteindelijk best mee. Prima vermaak meer niet. Slechte, irritante acteurs, vooral die ene die als laatste dood gaat. Het verhaal viel mee en ook de uitvoering was aardig, ondanks de slechte effecten van de bevers en de geluiden die ze maakten. Trage opbouw zonder sfeer. Het idee dat mensen konden veranderen als je werd gebeten vond ik wat minder. Deze film is geslaagd voor vermaak, buiten dat is het niks.

avatar van Shadowed
Wat kan je hier van zeggen.

Zombie bevers zijn een idee dat meestal ook niet erg hoog zal scoren. En de film maakt precies waar wat ik ervan had verwacht, bikini's, slechte effecten en veel sex grappen. En dat is eigenlijk ook precies wat je te zien krijgt.

Af en toe is de film wel lollig. En de bevers zijn er zo dom uit dat het soms ook wel komisch wil worden. Het lijkt allemaal te zijn bedacht door studenten. De niet al te gore kills zijn een beetje een minpunt aangezien de karakters nogal vervelend zijn.

Maar als je van het idee houd is dit een aanrader. Ik heb alleen zo'n idee dat ze dit expres slecht maken

avatar van joolstein
Met een titel als ‘Zombeavers’ mogen het duidelijk zijn dat dit in de categorie van pulp valt. Nu hebben sommige films zo'n absurde premisse dat je er gewoon niet omheen kan en dat het erg leuk is om naar te kijken. Jammer genoeg is dat hier niet het geval. De regisseur doet te hard zijn best om cultstatus te werven. Met als resultaat een film die nergens geslaagd is. Elke genreclichés passeert de revue. Ook de uitgekauwde stereotypes zijn alom vertegenwoordigt, tot de redneck aan toe. De personages zijn alle irritant en wekken geen enkele sympathie op. Wat rest is een overdaad aan geforceerde flauwe grappen. Geen één was er ook maar grappig! De enige attractie hier zijn de zombie-bevers. Deze zijn niet gemaakt met CGI maar zijn echte poppen en door de knulligheid (houterige en beperkte bewegingen) zijn deze nog wel aardig. Het is dan ook door het gebrek aan originaliteit (en dat terwijl er geen film over moordende bevers was), middelmatig gore, personages waar je bij je niet in kan leven, geen goede grappen en vervelende dialogen moest ik vooral afzien.

avatar van alexspyforever
Tja joolstein jij dacht dat dit wel iets voor mij ging zijn, al was het misschien sarcastisch bedoeld haha. Neen, ook ik vond dit een vrij domme film. De zombie-beavers zagen er knullig uit maar ze waren geen CGI en dat is een pluspunt eigenlijk het enige met enkele gore scènes. De humor is flauw, de karakters vervelend en ze houden onnozele dialogen over seks en vreemdgaan. Verrassend een meisje dat topless gaat dat zie je tegenwoordig niet meer veel, maar dat kon het allemaal niet echt leuk maken. Ik ga mee in jouw cijfer.