Feast (2005)

Horror / Komedie

geregisseerd door John Gulager
met Navi Rawat, Krista Allen en Balthazar Getty

Op een koude avond, worden in een bar de bezoekers en het personeel ineens aangevallen door een grote groep vliegende monsters. Iedereen moet nu vechten voor zijn leven, aangezien de monsters van plan zijn om alle aanwezigen één voor één op te eten ...

avatar van Friday the 13 th
De introductie vond ik al uiterst irritant. De droge humor werkte slechts gedeeltelijk. Er is veel slachtvee aanwezig, maar voor geen enkel personage voel je sympathie.

De monsters daarentegen zien er echt goed uit. Mooit gemaakt en er is tamelijk veel goor aanwezig. Helaas gebeuren de actiescènes / aanvalscènes veel te vlug. Je moet goed kijken of je mist snel iets. Hierdoor is de film eigenlijk niet goor. Wat een slecht camerawerk!

Grappigste scène is als het voortplantingsorgaan van het monster tussen de deur blijft steken. Voor de rest een tamelijke slappe brok!

avatar van Al DeNiro
Lekker ranzige en grappige horror

avatar van Curriculum
Onsamenhangend, absoluut niet grappig, goedkoop en chaotisch is mijn interpretatie van deze miserabele film.

avatar van s0062423
Moesten er diehard fans bestaan van deze film: check dan zeker eens het derde seizoen van Project Greenlight, waar je zo ongeveer de gehele ontstaansgeschiedenis van deze film te zien krijgt. Zeker eens interessant om te zien! Zulke initiatieven zouden meer moeten bestaan ...

avatar van Spetie
Van een film als deze is het enige wat je hoopt te krijgen, onzin, met gore en hopelijk wat humor. Daarin slaagt Feast gelukkig en daardoor is het best aan aangename zit. Gelijk vanaf het begin krijg je al door dat je het gelukkig niet al te serieus moet nemen, met de grappige introductie van de personages.

Daarna gaat het in een rap tempo verder en stapelt de gore zich vrij snel op. Ik vond vooral de eerste 45 minuten erg vermakelijk. Niet alles is even geslaagd, maar er zit genoeg leuke humor in, die in combinatie met de geslaagde gore voor de nodige fun zorgt.

Het camerawerk had hier en daar wel wat strakker gekund. Het oogde soms wat rommelig en ik had het idee dat men soms wat te krampachtig het beperkte budget probeerde te verbergen. Tussendoor zakt het soms wat in, maar over de gehele linie gezien, blijft het vermakelijk en daardoor is Feast uiteindelijk een lekkere foute wegkijker gebleken.

avatar van sinterklaas
Whoa! Monster Cock!

Na een tijd geleden van Culager Piranha 3DD, de misschien wel foutste film van 2012, gezien te hebben werd het ook eens tijd om zijn Feast-omnibus eens te aanschouwen, waar hij niet zo doorgeschoten is als in Piranha 3DD, maar Feast IS breeduit doorgeschoten...

Wat een heerlijke, foute, over de toppe monster/actie/komedie is dit zeg, waarin Culager lekker experimenteerd met invloeden en elementen, wat begint met een Tarantino achtige introductie waarbij we kennis mogen maken met de klanten/betrokkenen/bartender van een willekeurige wegrestaurant die over enkele minuten de nacht van hun leven gaan meemaken, naar, een lekkere vunzige, bloederige en erg fout grappige survival-horror, waabij de ledematen, ingewanden bloed, monsterlullen, monsterkots, maden en de (resterende) kogels je om de oren vliegen. De personages zijn ook gewoon stuk voor stuk erg leuk. Zo valt er een hoop te lachen met die ondergekotste dronkenlap die alleen maar slap loopt te ouwehoeren, die intellectueel, en die bartenter met zijn vrouw, en heb je weer respect voor die 2 gebroeders en ook die depressieve moeder, die, na wat traantjes te hebben gelaten om haar opgevreten zoontje, het er toch maar niet bij laat zitten. En ik verzeker je: bijna niks word hier geschuwd.

Zakkie wiet en wat te schranzen en een biertje erbij, verstand op 0 en je hebt een erg leuke avond/nacht. Maar even op jacht gaan naar deeltje 2 en 3.

avatar van FillumGek
Negen jaar dato denk ik er nog steeds hetzelfde over eigenlijk. Feast is een fijne wegkijker, en pretendeert ook niets meer te zijn. Een groep rednecks - bestaande uit uiteenlopende personages als een alleenstaande moeder, een dronkenlap, een bartender, een stuk tuig en meer - wordt op geinige wijze geïntroduceerd en na vijf minuten in de actie gegooid. Eens kijken wie er levend uit komt en wie niet.

Al snel dienen zich een paar angstaanjagende creatures aan die uit het niets zijn op komen doemen en het voorzien hebben op het bonte gezelschap dat samengehokt zit in een bar. Er is geen verhaal, alleen veel mensen die stoer schreeuwen en het allemaal beter weten. De dialogen, en wat andere schaarse scenes, bevatten best wat geinige humor al is niet alles geslaagd.

Wat wel geslaagd is, is de actie. Nadeel is wel dat de camera vaak zo enorm schudt dat er niet veel te zien valt. Toch zie je genoeg om een beeld in je hoofd te vormen wat voor een enorm ranzige bende het wordt. De vaten bloed zijn niet aan te slepen en ook aan ingewanden, creatieve moorden en andere ranzigheid is geen gebrek. De make-up is dan ook het paradepaardje van Feast, en niks komt uit de computer. Lekker oldschool.

Maar juist omdat je na vijf minuten in de actie zit en alles op één locatie afspeelt is er niet echt een opbouw. De film wordt niet spannender na de eerste paar minuten en na drie kwartier wordt het een beetje teveel van hetzelfde. Tel daar de chaos door het warrige filmen bij op en de speelduur van vijf kwartier is zelfs dan bijna te lang.

avatar van john mcclane 2
Google : gore horror,,,stelde niet teleur.
Wat een enorm festijn van gore vieze beelden,en daarbij enorm veel humor.
Echt! Het begin alleen al,als alle karakters hilarisch worden geïntroduceerd .
Onverwachte helden,die niet heldhaftig gruwelijk het loodje leggen.
Ja,vind het geloof ik niet heel vervelend dat er nog twee delen zijn.
Als je echte gore,maar met humor wil zien ,zit je bij deze film aan het juiste adres.
Niet zoals de gemiddelde saw film bloed serieus alleen maar gore ziet.En het eigenlijk niet relativeert ,over het algemeen.

avatar van Collins
De film trapt af met een geinige introductie van de personages. Weet je meteen dat de film zichzelf niet heel serieus neemt. Meteen daarna barst het los. Een frisse combinatie van actie en gore zonder veel storende uitleg. Vol met subtiele en minder subtiele humor. Droog en minder droog. Erg leuk.
Prima sfx. Veel bloed, veel brij en veel gehakt. Hilarisch. Ook de creaturen zijn meer dan acceptabel vormgegeven. Ze komen dan wel minder uitgesproken en zichtbaar in beeld, maar hun weergave is heel dynamisch ingeweven in de heksenketel die de film bij tijd en wijle is. De invulling van de boosaardige vijand blijft zo deels een persoonlijke kwestie en dat is prima. De aanwezigheid van de creaturen is in ieder geval zeer verontrustend. Doel bereikt en dus ook hier 'a fine job'.
Geen verkeerde personages. Simplistisch en gemakkelijk herkenbaar. Niet al te veel body en heerlijk stereotiep. Ze zijn perfect uitgelezen voor deze rollercoaster die gericht is op alles behalve verdieping in de personages en diepzinnige dialogen. Niets van dat. De personages zijn prettig inwisselbaar. Enige vorm van empathie voor iemand is nauwelijks mogelijk. En de dialogen zijn gewoon heel vermakelijk. Heerlijk droog, vaak lekker onzinnig en ze klinken leuk stompzinnig.
Feast is een frisse actiehorror vol vaart met prima speciale effecten. Ik ben nieuwsgierig naar de sequels.

avatar van Phantasm
Lekker gore horrorfilm die lekker wegkijkt. Leuk bedacht.