Monster A Go-Go (1965)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Bill Rebane
met Phil Morton, June Travis en George Perry

Een astronaut crasht met zijn schip in een korenveld. Zijn lichaam is helemaal verbrand en in een vlaag van waanzin vermoordt hij een aantal mensen uit het nabijgelegen dorp. De politie maakt jacht op hem...

avatar van maurice74
Debuut van Billy Rebane, misschien wel een van de allerslechtste regisseurs ooit (Giant Spider Invasion en Track of the Moon Beast zijn ook van zijn hand).

minus
Mijn god wat vreselijk

avatar van Vinokourov
Ja, dit is echt slecht, vreselijk inspiratieloos en eveneens vreselijk saai. Het meest slechte is het geluid, nog nooit zoiets vreselijks gehoord. Constant ruis, irritant SF-gepiep, vaak onduidelijk gebrabbel en dan die soundtrack. Je moet het horen om het te geloven hoe slecht dàt is: wat losse tonen, die elkaar traag onsamenhangend opvolgen.

avatar van otherfool
Nouja, deze film slaat echt alles! De domme dialogen, saaie scenes en abominabele acteurs zijn nog wel te verhapsnappen (hoewel...) maar het einde is echt de grootste anti-climax in de historie van de cinema: oh eh het monster is opeens verdwenen enzo. Tadaaaa!

0,5*.

avatar van kirk douglas
Vreselijk het geld was zeker op aan het einde.
En ook de rest is flut er gebeurt gewoon niks

avatar van niethie
otherfool schreef:
...maar het einde is echt de grootste anti-climax in de historie van de cinema
En dan dat stukje rock & roll muziek om de spanning te breken. Manos had tenminste nog enige entertainment-waarde, dit was een en al saaiheid! Die 65 minuten lijken wel verdrievoudigt, er gebeurt letterlijk niets! Er wordt wel het een en ander gebrabbeld maar zelfs met uitzonderlijk gehoor bof je als je er net 40% van te verstaan. Nu was die reus/dat monster (geen idee wat het moest voorstellen?) wel cute met al die acne, maar ik ga hem er toch echt geen bonus-punten voor geven! (0,5*)

avatar van Lui
Lui
Ik heb ze slechter en ook minder vermakelijk gezien.
De film is eigenlijk op alle punten waardeloos. Het is duidelijk dat er veel geknipt en geplakt is in deze film en dat er haast geen budget was. Het verhaal klopt van een kant en zit vol gaten. Ook het monster ziet er gewoon niet uit. Het einde is helemaal belachelijk.
Zo slecht dat het weer vermakelijk wordt. Voor de liefhebber althans.

De dvd van Synergy Ent. bevat overigens een leuk interview met de regisseur, die van alles vertelt over de productie.

avatar van alexspyforever
Woland had helemaal gelijk dat deze kon wedijveren voor de slechtste horrorfilm met The Beast from Yucca Flats. Ik kan uiteraard vergelijkingen gaan maken met wat de één beter of beter gezegd minder slecht deed dan de andere, maar dat zal weinig verschil maken in mijn eindoordeel. Ook Monster is een saaie film vol amateurisme, zwak verhaal, vlakke karakters en ook weer die akelige voice-over van een verteller. Iets meer dialoog dan Yucca Flats maar flauw en slecht verstaanbaar, niet dat het veel zou hebben uitgemaakt had ik het wel allemaal begrepen. Heel onnozel einde ook. Ok een paar mooie vrouwen dan toch waardoor Yucca Flats de strijd verliest

avatar van wendyvortex
Momenteel nummer 27 in de bottom rated movies op de IMDB. Ik kan nog wel slechtere films bedenken zoals The Giant Spider Invasion, ook van regisseur Rebane.
Technisch gezien valt er wel het één en ander op aan te merken, maar de geluidsband zou het zonder beeld al heel aardig doen als avantgardistisch meesterwerk. En die dramatische voice-over weet ook nog heel overtuigend te melden dat we hier met grootse uitdagingen aan het menselijk voortbestaan te maken hebben.
Weliswaar zijn turkeys als The Creeping Terror, Robot Monster en Plan 9 from Outer Space nog een tikkeltje hilarischer, maar ik kon nog wel redelijk genieten van deze Monster A Go-Go. En het eind is niets minder dan briljant!

avatar van mrklm
Terecht beschouwd als één van de slechtste films aller tijden, dit zogenaamde docudrama waarin een voice-over het plot verraadt en je als kijker vooral aan het lijntje wordt gehouden. Opgevuld met slaapverwekkende sequenties waarin mensen lopen, nog meer lopen en blijven lopen totdat er iets gebeurt. Niet dat we iets te zien krijgen, overigens. Daarvoor was immers geen budget beschikbaar. De uiteindelijk onthulling van 'het monster' laat dan ook erg lang op zich wachten en ondertussen moeten we de meest onzinnige dialoog horen. De tweemanscapsule (!) is een lachertje, maar deze film is zo ontzettend saai en bijzonder slecht geregisseerd, dat je zelfs daar waarschijnlijk nog geen glimlach voor kunt opbrengen.