Dr. Goldfoot and the Bikini Machine (1965)

geregisseerd door Norman Taurog
met Vincent Price, Frankie Avalon en Dwayne Hickman

Een professor maakt mooie vrouwen met een machine en laat ze rijke mannen verleiden, trouwen en uitbuiten. De professor draagt gouden slippers en wordt daarom Dr. Goldfoot genoemd. Hij en zijn helper Igor, een opnieuw tot leven gebrachte doodgraver, besturen alles vanuit een ondergronds station. Per ongeluk gaat een van de vrouwen achter Craig aan, geheim agent 00½ van Secret Intelligence Command (SIC), en Craig probeert haar terug te vinden en de organisatie te ontmaskeren.

Duo Maxwell
Onbenullige humor kijkt wel lekker weg maar is vaak erg flauw.

Trailer is in ieder geval erg leuk: http://uk.youtube.com/watch?v=DwosZqVblDQ

gisteren gezien, en ik vond deze bij momenten nog wel grappig
De eindscène is wel overdreven langdradig (en bijhorende achtergrond is natuurlijk te slecht voor woorden), maar al bij al heeft deze me wel kunnen vermaken. Vandaar dan ook 2,5*

avatar van GuidO96
Ontzettend flauwe film die geldt als prima vermaak. De eindscene, zoals Killerfreak al zegt, is te lang. De scene is niet saai, er zit genoeg humor in, maar het zwakt te veel af in de film. Waar juist aan het begin van de film een redelijk tempo in zit, wordt dat er flink uitgehaald in de laatste scene. De benaming van Dr.Goldfoot is wel erg slecht trouwens, want zover ik mij kan herinneren heb ik geen enkel moment zijn gouden schoenen gevonden.

Desondanks een leuke film, en ik vind het eigenlijk een soort voorloper van Leslie Nielsen films.