The Stunt Man (1980)

Actie / Komedie

geregisseerd door Richard Rush
met Steve Railsback, Peter O'Toole en Barbara Hershey

Een voortvluchtige belandt per toeval op een filmset en doet zich voor als stuntman. De nogal excentieke regisseur dwingt hem in allerlei netelige posties en ondertussen valt hij voor de hoofdrolspeelster van de film.

Een echte aanrader, vooral omdat blijkbaar bijna niemand 'm heeft gezien. Voor mij is het ook al een tijdje geleden, maar destijds vond ik deze film geweldig. Voorlopig nog maar 4 sterren dan voor deze film.
Overigens geen idee of hij ergens te huur is.

avatar van Macmanus
Vreselijke film dit.

Ik las op imdb dat deze film een soort cultstatus heeft, hoe dat komt mag joost weten. Want dit is echt crap van de bovenste plank.
Laten we beginnen met het acteerwerk. O'Toole doet het nog wel oké maar de rest van de cast, WOW wat slecht. Die Railsback heeft nog minder gezichts uitdrukkingen dan Keanu Reeves.
Maar dit was nog niet eens zo erg geweest als het er maar een beetje uitzag en het verhaal een beetje leuk was. Maar helaas, het zag eruit als een gemiddelde aflevering van MacGyver en het verhaal was eigenlijk ook zo lame als een gemiddelde aflevering van MacGyver.
Niet best dus allemaal.

Niet dat er volgens mij iemand hier op moviemeter van plan was om deze film te gaan kijken. (getuige het de weinig aantal stemmen) Maar voor de mensen die het wel van plan waren DOE HET NIET!

1* voor deze ook nog eens vreselijk saaie poep.

. Volgens mij heb je een hoop gemist.

Hoe kun je dit nu met MacGyver vergelijken .

avatar van Macmanus
Behalve dat het allemaal wat langer duurt dan zo een aflevering, vind ik best dat het te vergelijken valt. Een man op de vlucht komt terecht op een set van een film. En komt daar in aanraking met de regisseur. Dan komen er een paar stuntscènes en een paar slappe dialogen. En dan nog een klein mysterie, over wat er nou eigenlijk gebeurd is met de echte Robin.
Nou vooruit laten we er een gemiddelde aflevering van The Pretender van maken.

avatar van Querelle
volgens mij heb je toch wat gemist

Wel een mooie poster. Hier ga ik eens achteraan binnenkort.

avatar van TerryA
deze film van begin jaren 80 gezien en best vermakeljik met een top rol neergezet door Peter O`Toole, terwijl de film zelf bleef verassen en onvoorspelbaar.
zeker een 7+ uit 10 waard en begrijp wel waarom deze intussen een cult status heeft gekregen in sommige kringen.

avatar van KSUS
Als iemand een opmerking maakt,
"Ik snap niet dat"
Volgt er altijd een reactie als:
"Ik snap wel dat"

Maakt niet uit, valt gewoon op.

avatar van Insignificance
Iets over realiteit, illusie en dat soort zaken. Het is maar net hoe je het monteert en wat je vertelt. Een stuntman van wie je niet weet wat hij heeft uitgevreten en een regisseur van wie je niet weet wat hij wil uitvreten. O'Toole is geweldig op dreef als uitzinnige filmmaker die alles voor zijn kunst over heeft, zeg maar over lijken gaat. Helemaal als hij op z'n kraan zit.

Zo nadrukkelijk aanwezig dat hij iedereen, inclusief Railsback, naar huis speelt. Zal deels ongetwijfeld de bedoeling zijn geweest, maar er blijft zo weinig over van deze Cameron. Het stuntwerk mag er zijn, de film heeft ook daar best wat lollige momentjes en het is bovendien een enorm vitale film, boordevol energie, maar hoe langer het duurt, hoe moeilijker het gaat.

Deze combinatie van een zwarte actiekomedie en een anti-oorlogsfilm was een vage, curieuze en chaotische hommage aan het vervaardigen van films (wat er achter de coulissen zoal gebeurt). Maar daarnaast was ie energiek, speels en geinig, al had er van mij wel wat meer onderscheid gemaakt mogen worden tussen realiteit en illusie en werd ie wat teveel in de lengte getrokken. De cast speelde goed met Peter O'Toole als uitblinker.