• 8.671.424 stemmen

Met onder meer: Steve Railsback, Peter O'Toole en Barbara Hershey

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Stunt Man

""If God could do the tricks that we can do, he'd be a happy man...""

Een voortvluchtige belandt per toeval op een filmset en doet zich voor als stuntman. De nogal excentrieke regisseur dwingt hem in allerlei netelige posities en ondertussen valt hij voor de hoofdrolspeelster van de film.

Een echte aanrader, vooral omdat blijkbaar bijna niemand 'm heeft gezien. Voor mij is het ook al een tijdje geleden, maar destijds vond ik deze film geweldig. Voorlopig nog maar 4 sterren dan voor deze film.

Overigens geen idee of hij ergens te huur is.

avatar van Macmanus

Macmanus

Vreselijke film dit.

Ik las op imdb dat deze film een soort cultstatus heeft, hoe dat komt mag joost weten. Want dit is echt crap van de bovenste plank.

Laten we beginnen met het acteerwerk. O'Toole doet het nog wel oké maar de rest van de cast, WOW wat slecht. Die Railsback heeft nog minder gezichts uitdrukkingen dan Keanu Reeves.

Maar dit was nog niet eens zo erg geweest als het er maar een beetje uitzag en het verhaal een beetje leuk was. Maar helaas, het zag eruit als een gemiddelde aflevering van MacGyver en het verhaal was eigenlijk ook zo lame als een gemiddelde aflevering van MacGyver.

Niet best dus allemaal.

Niet dat er volgens mij iemand hier op moviemeter van plan was om deze film te gaan kijken. (getuige het de weinig aantal stemmen) Maar voor de mensen die het wel van plan waren DOE HET NIET!

1* voor deze ook nog eens vreselijk saaie poep.

. Volgens mij heb je een hoop gemist.

Hoe kun je dit nu met MacGyver vergelijken .

avatar van Macmanus

Macmanus

Behalve dat het allemaal wat langer duurt dan zo een aflevering, vind ik best dat het te vergelijken valt. Een man op de vlucht komt terecht op een set van een film. En komt daar in aanraking met de regisseur. Dan komen er een paar stuntscènes en een paar slappe dialogen. En dan nog een klein mysterie, over wat er nou eigenlijk gebeurd is met de echte Robin.

Nou vooruit laten we er een gemiddelde aflevering van The Pretender van maken.

avatar van Querelle

Querelle

volgens mij heb je toch wat gemist

avatar van Celluloid Dreams

Celluloid Dreams

Wel een mooie poster. Hier ga ik eens achteraan binnenkort.

avatar van TerryA

TerryA

deze film van begin jaren 80 gezien en best vermakeljik met een top rol neergezet door Peter O`Toole, terwijl de film zelf bleef verassen en onvoorspelbaar.

zeker een 7+ uit 10 waard en begrijp wel waarom deze intussen een cult status heeft gekregen in sommige kringen.

avatar van KSUS

KSUS

Als iemand een opmerking maakt,

"Ik snap niet dat"

Volgt er altijd een reactie als:

"Ik snap wel dat"

Maakt niet uit, valt gewoon op.

avatar van Insignificance

Insignificance

Iets over realiteit, illusie en dat soort zaken. Het is maar net hoe je het monteert en wat je vertelt. Een stuntman van wie je niet weet wat hij heeft uitgevreten en een regisseur van wie je niet weet wat hij wil uitvreten. O'Toole is geweldig op dreef als uitzinnige filmmaker die alles voor zijn kunst over heeft, zeg maar over lijken gaat. Helemaal als hij op z'n kraan zit.

Zo nadrukkelijk aanwezig dat hij iedereen, inclusief Railsback, naar huis speelt. Zal deels ongetwijfeld de bedoeling zijn geweest, maar er blijft zo weinig over van deze Cameron. Het stuntwerk mag er zijn, de film heeft ook daar best wat lollige momentjes en het is bovendien een enorm vitale film, boordevol energie, maar hoe langer het duurt, hoe moeilijker het gaat.

gauke

Deze combinatie van een zwarte actiekomedie en een anti-oorlogsfilm was een vage, curieuze en chaotische hommage aan het vervaardigen van films (wat er achter de coulissen zoal gebeurt). Maar daarnaast was ie energiek, speels en geinig, al had er van mij wel wat meer onderscheid gemaakt mogen worden tussen realiteit en illusie en werd ie wat teveel in de lengte getrokken. De cast speelde goed met Peter O'Toole als uitblinker.

scorsese

Uitstekende film over een voortvluchtige die door omstandigheden als stuntman in een film terecht komt. Een origineel verhaal waarbij werkelijkheid en film soms op een eveneens originele manier door elkaar lopen. Qua toon wat onevenwichtig en wat aan de lange kant, maar wel een aantal spectaculaire scenes, goed camerawerk en een goeie rol van Peter O'Toole. Bovendien een leuk kijkje achter de schermen bij het maken van een film. Een nipte 4.0 sterren.

avatar van Collins

Collins

What an unexpected but delightful shock.

Een ongewone, wat rauwe, maar ook scherpzinnige en creatieve film. Je zou de film als een bijtende, absurde en agressieve satire op de filmindustrie kunnen beschouwen. Er spreekt bewondering en fascinatie uit voor de filmkunst en tegelijkertijd ventileert de film een zekere afschuw over de geperverteerde waanzin en zelfingenomen manier waarmee filmmakers hun werk uitvoeren.

Met een zichtbaar genoegen speelt Peter O’ Toole de rol van een excentrieke regisseur die zich gelijk een god boven het voetvolk verheft en zijn volk penetreert met geniale invallen en hautaine bevelen. “We must have this shot. I therefore order that no camera will jamm and no cloud will pass before the sun”. De teksten en dialogen in The Stunt Man zijn fantastisch en bulken van de ironie en het sarcasme.

Om de goddelijke regisseur O’ Toole heen richt regisseur Richard Rush een warrig verhaal in. Een verhaal dat speelt met perspectief en perceptie van zowel de protagonisten als de kijker. List en bedrog. Schijn en realiteit. Genialiteit en geestesziekte. Leven en dood. Alles ligt gekmakend dicht bij elkaar in deze bizarre curiositeit met de naam The Stunt Man.

The Stunt Man speelt zich af op een filmlocatie waar de opnamen voor een actiefilm plaatsvinden. Daar pikt de kijker wat van mee. Om even bij te komen van de verwarring is een prominente plaats ingeruimd voor stunts en stuntmannen die heel nonchalant hun leven op het spel zetten voor een paar dollars. Sensationele en spannende scènes die zich op een aards niveau afspelen en die gewoon amusant zijn zonder diepgaande bijbedoeling. Leuk.

The Stunt Man is een beetje chaotisch en de verhaallijn wat warrig maar de film is toch vooral indrukwekkend. Niet in de laatste plaats door de aanwezigheid van een magistrale Peter O’ Toole.