Piranha 3D (2010)

Alternatieve titel: Piranha

Horror / Komedie

geregisseerd door Alexandre Aja
met Steven R. McQueen, Elisabeth Shue en Jerry O'Connell

Elk jaar stijgt de populatie van het slaperige dorpje rondom Lake Victoria explosief van 5.000 naar 50.000 mensen, allemaal gekomen om een wild weekend te beleven. Het '4th of July' feest staat garant voor zuipend sextoerisme. Dit jaar echter, zijn katers en geklaag van de lokale bevolking niet de enige zorgen van de tijdelijke bewoners; een aardschok in Lake Victoria heeft een scheur in de bodem gemaakt waardoor een kolonie van prehistorische piranha’s zich in het meer heeft genesteld. Ongekende moordmachines die door hun primitieve instinct maar één doel voor ogen hebben: jagen op alles wat beweegt en schoonstrippen tot het bot. In luttele seconden...

avatar van Argyle
Piranha.

Totale onzin natuurlijk. Maar wel leuk gedaan. Bloederig.

avatar van Drs. DAJA
Piranha 3D heeft een plekje gekregen in de Top 25 met de beste Horror films van de jaren '10:

Halloween Horror Top 25 jaren '10

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, de film verveeld zich geen moment, veel bikini's, dames en gore.
De film duurt rond de 80 minuten dus net lang genoeg en redelijk spannend.

Dick2008
Het slot is eigenlijk het beste. Daarvoor feestvierende jongeren maar tegelijkertijd gebeuren op het meer vreemde dingen. De onderwateropnamen zijn wel mooi gedaan, alleen wel gek dat er al vanaf het begin geen vis onder water is te zien, terwijl hij er wel één weet te vangen, vreemd. Raar verhaal met prehistorische piranha’s en verandert later in een film met vieze toestanden, wat daar leuk aan is weet ik niet, maar goed, smaken verschillen. Verder niks beters dan het origineel en vaak gewoon saai. 2.0

Als je de bedoelingen van de makers in acht neemt kan het bijna niet beter uitpakken. Het onderwaterballet in 3D is zelfs meesterlijk gedaan. Ondanks dat er zelfs enkele onvolkomenheden in de 3D effecten zitten (budget??) voegt het in deze films desondanks echt wat toe. Een dolle kermisattractie is het waar ik van begin tot eind met een glimlach naar heb zitten kijken. Later op DVD nog een keer terug gekeken en dan is het ook genieten maar in de bioscoop was het echt een avontuur. Geniale pulp

avatar van BlueJudaskiss
mcgraig EIndelijk iemand die de film op waarde kan schatten. Ze bestaan nog, goddank.

BlueJudaskiss schreef:

.... De enige reden dat ik niet hoger waardeer is omdat hij anders op gelijke hoogte komt met de ware klassiekers en dat gaat net een beetje te ver. Maar we zijn het eens

Nee dit is niet wat. De mooie dames en het onderwaterballet zijn heerlijk, maar de film zelf rommelt aan alle kanten. Jammer, want de piranha's zien er goed uit. Het einde is verschrikkelijk. Om de piranha's weg te jagen gooit de hoofdrolspeler een bebloed iemand in het water. Hij zit hierdoor dus zelf ook onder het bloed, maar daar is vervolgens niets van te merken. Slecht!

(verwijderd)
Zo slecht dat het bewust lijkt. Best moeten lachen, geinig sfeertje. En dat einde... verrek.

avatar van BlueJudaskiss
(verwijderd) schreef:
Zo slecht dat het bewust lijkt.

Dat ís het ook!

(verwijderd)
BlueJudaskiss, haha dat is eigenlijk ook wat ik dacht/bedoelde.

avatar van ILDIB
Stompzinnig vermaak met vrouwelijk schoon. Verder niks over zeggen. .

avatar van des1
ILDIB schreef:
Stompzinnig vermaak met vrouwelijk schoon. Verder niks over zeggen. .

En toch een 3,0 rating?...
Heb met een half oog gekeken. Leuk, de korte appearance van Richard "Jaws" Dreyfuss aan het begin van de film. Opvallend veel bekende acteurs van een tijdje terug ook. Jammer dat Elisabeth Shue (Cocktail, Leaving Las Vegas) geen behoorlijk project meer krijgt aangeboden. Overigens is Shue afgestudeerd aan Harvard. Veel over the top gore. Niet veel slechter dan Anaconda in dit genre.

(verwijderd)
Waarom geen voldoende geven als het stompzinnig is, maar wel vermakelijk, des1? Ik moest ook even twijfelen hoor. Prima popcornfilm voor een huiskameravond met wat vrienden.

avatar van ILDIB
des1 schreef:

En toch een 3,0 rating?...

Precies dat. Stompzinnig maar vermakelijk. .

avatar van Daan258
Nu voor de 2e x gezien in op m'n 3D tv in 3D.
Gewoon een geinig filmpje voor tussendoor maar verder ook niet echt bijzonder.
Hier en daar een paar leuke 3D effecten en tegen het einde wat gore wat best geinig was.

avatar van Flat Eric
Wat een pulp....

werd er van de badgasten gemaakt. Eén groot bloedbad.
Een aaneenschakeling van gore scènes vol met bloed, ledematen, ingewanden, stukken uieengereten huid en haar en ga zo maar door.
Het gaat allemaal net iets te lang door met die gekkigheid waardoor het comedy gehalte boven de horror uitsteekt. Het is zó over the top dat het eigenlijk wel weer goed is.
Eigenlijk dus best vermakelijk. Voor nu een 2,5 en misschien dat 'ie bij herziening wel hoger wordt gewaardeerd.

avatar van panax
begin is leuk ,met hooper zingende ,net als eerder.....................................
het geheel lijkt wel een zombiefilm met veel bloed en lichaamsdelen ,bloody !!
shue is serieus ,de rest niet !!
grappig bloedrig kijkvoer
ook leuk einde !!

avatar van Mr-Mcmovie
Heerlijke ongein van een leuke horror regisseur die toch altijd op de proppen komt met geweldige horror films. Alleen is deze Piranha remake van Aja toch niet zo helemaal als zijn voorgangers.

Het is allemaal zeer voorspelbaar, en zeker niet serieus alleen toch zo fantastisch genietbaar, en vooral lots of lots gore, en smerig gedoe wat zo een simpel filmpje als dit juist nodig heeft.

Elisabeth Shue als doorsnee sherrif van een klein stadje (wat ook al zo veel keer uitgemolken is, maar toch mij altijd meteen op bekend leuk terrein zet) wat Shue zeker niet slecht deed, en overtuigend genoeg over kwam. Daarnaast hebben we haar partner Ving Rhames die meestal toch zo een personage's als deze neerzet. Verder plezant dat Christopher Loyd ook van de partij was, en natuurlijk last but not least altijd als er wel een horror met humor en veel smerig gedoe is, is Eli Roth ook weer daar om zich te moeien in de cast, of achter de film (Crew)

De film begon ook aangenaam met Richard Dreyfuss die ook even hallo komt zeggen, en alweer daarna weg is.

De piranha's zelf waren nog cool gemaakt met dat computer animatie uiterlijk, en ook de kills zelf in 3D onder water waar je gewoon het de compter animatie alweer zag afdruipen had zeker ook iets.

ja leuke film.een tijdje niet gezien.word weer eens tijd.

avatar van Rickyman
Matige pulp, waarbij ik me de gehele film afvroeg wat Shue, die leuke meid uit Leaving Las Vegas, hierin te zoeken heeft. Sonde hoor..

avatar van Shadowed
Cheesy.

Dit soort horror is wel wat ik altijd kan waarderen. Een enorme dosis ledematen, bloed en bikini's. Wat ik hier zeg is eigenlijk ook wat je een anderhalf uur te zien krijgt. Een mooie HD kwaliteit en mooie piranha's. Het blijft altijd vermakelijk, tenmiste voor mij, want ik snap ook wel waarom sommige mensen deze film niet zo kunnen waarderen zoals ik wel deed.

Het heeft niet al te veel tijd nodig om op gang te komen voordat de piranha's echt hun eerste debuut maken. En wanneer ze toeslaan is het meestal ook goed met een doos bloed en ledematen.

Van de regisseur heb ik een hoop gezien, en ik vind dit toch wel zijn hoogtepunt. Heb me erg vermaakt hiermee. De cast is redelijk sterk wat ik om heel eerlijk te zijn niet echt had verwacht in een film zoals deze. Rhames, Shue etc. Grappig om te zien eigenlijk.

Deze film staat ook nog eens in mijn top 10. Tja, meningen verschillen . Ik heb me er enorm mee vermaakt.