ad

Geregisseerd door: Daniel Stamm

Met onder meer: Mark Webber, Devon Graye en Ron Perlman

Releasedatum: 18 april 2014

Over 13 Sins

"You don't play the game. It plays you."

Elliot Brindle is een zachtmoedige verkoper die diep in de schulden zit. Dit drijft hem tot wanhoop aangezien hij binnenkort in het huwelijksbootje stapt met zijn grote liefde. Op een dag krijgt hij een telefoontje dat hem vertelt dat hij meespeelt in een spel met verborgen camera's en dat hij 13 taken moet uitvoeren om de totale som van 6.2 miljoen dollar te verdienen. Elliot voert zijn eerste opdracht met tegenzin uit: de vlieg doodmeppen die hem momenteel lastig valt en hem dan opeten. Wanneer duizenden dollars op zijn bankrekening verschijnen, blijft Elliot sceptisch maar troost zichzelf met de wetenschap dat hij altijd kan stoppen met het spel, ook al verliest hij dan al het geld. Het spel escaleert echter en de opdrachten worden steeds extremer.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Theunissen

Best een verrassend goede Horror / Thriller, waarvan het verhaal wel leuk was gevonden en misschien ook nog wel redelijk origineel was (hoewel hij me soms wat deed denken aan de "Saw" film in combinatie met "Die Hard 3").

Behalve dat het verhaal leuk was gevonden, wist de film me ook wel te boeien en zat het met de uitvoering ook wel goed (soms best grof, zeker op het einde met de motorrijders en de kabel. En soms zelfs wat grappig zoals met het lijk in de diner). De film opent sterk en hetzelfde geldt ook voor het einde. Ook is het tempo behoorlijk hoog en omdat de film maar iets van 90 minuten duurt, is de film al voorbij voordat je er erg in hebt. Mark Webber in de hoofdrol deed het best verdienstelijk en het was ook leuk om eens Rutina Wesley (vooral bekend van de serie "True Blood") te zien spelen in een film, hoewel haar rol maar beperkt is. Dat laatste geldt overigens ook voor Ron Perlman.

Al met al gewoon een leuke Horror / Thriller, die zich lekker wegkijkt en prima is te doen als tussendoortje.

Tarkus

Redelijk goede horror-thriller.

In het genre van de Saw reeks, daar kan je het nog het best mee vergelijken, al is het in zijn geheel wat minder bloederig, al vloeit het nodige bloed ook wel in deze film.

Het scenario is goed, het verhaal origineel gevonden.

Maar dus niet voor gevoelige zielen... u weze gewaarschuwd !!

avatar van makefun

makefun

een film die precies ging als ik al vermoedde, alleen het einde vond ik erg vaag, daar zal ik niet over in details gaan maar dat is wel precies de plek dat de film voor mij ineenstortte

dus wordt het voor mij 5 - afloop 2

avatar van weberanja

weberanja

Goeie film! Ik zat op het puntje van mijn stoel, en daar gaat het bij mij om! Top!

avatar van schram101

schram101

Best aardig. Horror is het niet, daarvoor ontbreekt de spanning en de gore. Maar het kijkt allemaal best aardig weg. Al had een andere acteur in de hoofdrol met wat meer symphatie de film goed kunnen doen. Nu blijft alles wat het aan de tamme kant en kan het je als kijker weinig schelen wat er gebeurd met de personages. Omdat het plot aan de goede kant van de voorspelbaarheid blijft verdiend dit wel gewoon een voldoende.

avatar van Decec

Decec

Een goede komedie/horror/thriller film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteur Ron Perlman ...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van dvdcrusher

dvdcrusher

Prima film die grappig begint - ik dacht ook dat dit een komedie was en was daarom verrast door de gore openingsscene - maar naar het einde uitgroeit tot een rauwe maar intelligente thriller. Eigenlijk verdient dit prima scenario een betere cast dan dit, hoewel Mark Webber het er best goed van afbrengt. Maar een John Cusack bv had naar mijn mening iets kunnen toevoegen aan het personage. Niettemin heeft de film mijn aandacht tot het einde vastgehouden en je begrijpt dan ook beter de bedoeling van het bloederige begin van de film. 4 sterren

avatar van Banjo

Banjo

Ik had het niet verwacht maar ik vond hem steeds beter worden.

Het was toch wel een aparte verrassende film.

3 1/2 ster

avatar van ambrosini

ambrosini

Leuke film.. had het "saw" gevoel alleen het einde is niet mooi afgerond. Verder goeie film.

avatar van flurk

flurk

niet veel soeps vond ik, rommelig .

avatar van schenkowiets

schenkowiets

Prima orginele thriller met een vleugje humor .

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Verrassende film. Het verhaal is goed bedacht en tevens ook goed uitgewerkt. Van begin tot eind weet het interessant te blijven en houd het de kijker daardoor in de greep. Daarbij pakt de film nog verrassend uit met een redelijke twist op het eind. Wellicht wat voorspelbaar, maar alsnog leuk bedacht. In de casting blinken Ron Perlman en Marc Webber uit met overtuigend acteerwerk, waar de andere acteurs goed op in weten te spelen. 13 Sins is dan achteraf gezien een zeer goede, vermakelijke en onderhoudende film die zeker het kijken waard is.

avatar van Terminator05

Terminator05

Aardige film. Gewoon een goede sadistische film, met een leuke twist, en zeker een héél origineel verhaal, voor zijn genre dan. Voor de liefhebbers van saw is dit zeker een aanrader.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19144 berichten

Mijn bovenbuur noemt het een aardige film, zo kan ik het ook het best omschrijven. het heeft wel iets van The Game en gelijkaardige films maar deze maakt het door het toevoegen van wat horrorelementen wel een stuk leuker oa met een lijk op stap gaan een draad spannen waardoor motorrijders worden onthoofd. Het mindere aspect is dat er uiteindelijk toch wat opgezet spel in zit zoals die corrupte politieagent die hier en daar een handje meehelpt, zaken verduistert en lastige getuigen uit de weg ruimt. Zo komt het alsnog geforceerd over. Maar wel een leuk uitgewerkt concept.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2009 stemmen

“When she ran out of these, she ate the green cheese... that she grew on the sides... of her twat.”

Ik kan me eigenlijk vaak wel vermaken met dit soort horrorfilms, mysterieus en ook spannend om te volgen met een altijd denken beeld: “wat zou die nou toch moeten doen?”. Hoewel ’13 Sins’ nou niet bepaald heel bloederig blijkt te zijn, en het horror label wel naar bovenkomt maar niet weet te overtuigen is het verhaal in deze prent toch erg vermakelijk te blijven volgen. De introductie begint al aardig spectaculair, en met een paar vragen worden we de film verder in geloosd en gaat het eigenlijk vrij snel.

Het concept van deze film kon ik overigens erg waarderen, het gedeelte van een bepaalde ‘spelshow’ waar hij in zit voor sadistische rijke mensen (denk ik althans) vond ik erg leuk, dit zie je ook wel vaker als concept en dat vind ik altijd erg vermakelijk. Qua cast is het allemaal best vermakelijk, Ron Perlman die duidelijk gebruikt word als visitekaartje door ‘Daniel Stamm’. Zelf vond ik ‘Mark Webber’ het ook best leuk doen.

De ‘moorden’ hadden voor mij soms wel wat harder gemogen, zeker om het ook echt interessanter te maken. Hoewel het onthoofden van de motorrijders en de arm er af zagen van een pest kop aardig hard waren was het clichématige terugtrekken niet zo interessant en haalde toch wat waarde van de film. Toch weet ik me merendeels te vermaken, en keek hij makkelijk en snel weg.

avatar van Shadowed

Shadowed

Vermakelijk.

Maar niet briljant, want 13 Sins leunt vooral op een leuk concept waar je ver mee kan komen. Jammer dat de uitwerking regelmatig wat te wensen overlaat. Toch heb ik me niet verveelt met deze film, en daarom krijgt het vanuit mijn kant nog een voldoende.

Wat direct opvalt is dat hoofdpersonage Webber maar matig acteert. Uiteindelijk begint hij meer in zijn rol op te gaan, maar dat zijn dan ook vooral de momenten waarmee je als acteur echt plezier kan hebben. Zodra het op meer serieuze trekjes aankomt valt hij toch serieus door de mand. Ook de overige crewleden doen het niet veel beter, met uitzondering van Perlman.

De horror is schaars, pas richting het einde kleurt het de film een beetje in. Het komt dan in de vorm van wat bloederige scenes, maar een groot deel van deze film is toch echt thriller, met een leuk concept. Het jammere is alleen dat het nergens echt spannend wil worden. Wel een paar intense momentjes, maar deze duren vaak enkel een minuut.

De film weet wel te vermaken, maar je blijft toch wel achter met een onbevredigend gevoel. Het is allemaal niet grappig of spannend genoeg. 13 Sins blijft te veel tegen de oppervlakte plakken en vergeet daarbij in de uitwerking uniek te zijn. Saaie cinematografie en klassiek camerawerk zorgen er tevens voor dat het op visueel gebied ook niet indrukwekkend wil worden.

Een voldoende voor het vermaak dus, en het concept, want die is best leuk. Dit soort thrillers zijn vooral erg simpel en leunen op diens eenvoud. Een echt moeilijk verhaal is ook niet nodig, maar wel een betere uitwerking, en die mis je toch wel een beetje hier. Ik ben in ieder geval benieuwd of Stamm zich kan verbeteren met aankomende horrorfilm The Devil's Light.