Hell Fest (2018)

Horror

geregisseerd door Gregory Plotkin
met Amy Forsyth, Reign Edwards en Bex Taylor-Klaus

De film speelt zich af gedurende één nacht tijdens Halloween op een trefpunt genaamd 'Hell Fest'. Natalie en haar beste vriendin Brooke zijn samen met hun vriend Taylor op de bewuste plaats in een park. Het idee is dat mensen hier heen gaan om bang gemaakt te worden. Maar er is een gemaskerde moordenaar die misbruik maakt van de anonimiteit van de vele gemaskerde personages en hen de hele nacht terroriseert.

avatar van Donkerwoud
mrklm schreef:
Hell Fest is overigens de naam van een rondreizend horrorcircus dat minstens zo groot is als De Efteling, gebouwen van beton heeft, riolering en betegelde toiletten.

Niettemin gebaseerd op dingen als 'Six Flags' annual Fright Fest' en dat vindt gewoon plaats op bestaande locaties.

avatar van Donkerwoud
Het is een aardige opzet voor een tienerslasher: een grootschalig horror-evenement waar alles uit de kast wordt gehaald om bezoekers te laten schrikken, maar tussen het nepbloed en de plastic lichaamsdelen vindt een echte seriemoordenaar z'n perfecte dekmantel. 'Hell Fest' (2018) is het leukst wanneer de jongeren zorgeloos ronddwarrelen in het creatief ontworpen themapark en we als kijker weten dat hen een sluimerende dreiging boven het hoofd hangt. Het is alleen zo jammer dat de gemaskerde ellendeling bijzonder flets is als clichémoordenaar met een lelijk masker. Hij heeft nauwelijks persoonlijkheid en roept geen enkel gevoel van presence op. Met als gevolg dat de nephorror in het park creatiever en aantrekkelijker oogt dan wanneer deze ripoff van Jason Voorhees daadwerkelijk tieners afslacht. Sowieso is het flauw dat de meeste moorden plaatsvinden op afgezonderde locaties, terwijl de festivalsetting in theorie veel meer ruimte laat voor publieke executies. 'Hell Fest' (2018) blijft veilig binnen de lijntjes van het slashergenre kleuren en haalt uit de leuke setting vooral jump scares die nergens toe leiden.

avatar van Basto
13 in een dozijn slasherfilmpje. Wat een kinderachtig volk zijn die Amerikanen toch, net hun verkleedpartijtjes. Verder aardige setting. Helaas wordt er qua montage en cameravoering veel te weinig mee gedaan.

Kleine 3.

avatar van Collins
De film trapt af met een ongeïnspireerde kill. Daar worden we niet bepaald warm van. Vervolgens volgt er een inleidend stuk film waarin de kijker de oninteressante hoofdpersonages leert kennen. Het zijn de overbekende karikaturale Amerikaanse studentjes met hun overbekende afgrijselijke tekstjes. We vrezen het ergste voor de voortzetting.
Gelukkig blijkt die vrees ongegrond. De inleiding duurt niet erg lang en de setting verplaatst zich heel snel naar het titulaire feest. En dan wordt het leuk!
Een prachtsetting is het. Een overvloed aan sensationele naargeestigheid overspoelt de kijker. De maker leeft zich heerlijk uit in een groot attractiepark dat geheel is gewijd aan Halloween. Van de oninteressante personages die in deze setting worden losgelaten, heb je in mentaal opzicht weinig last meer en de film slaagt er zelfs in om een fijne onheilspellende sfeer te creëren.
De introductie van de killer in de omineuze setting voltooit het sinistere plaatje. Spannend gemaskerd en zonder inhoudelijk profiel, gaat hij gewoon lekker te keer en produceert in tegenstelling tot zijn eerste moord zeer bezienswaardige arbeid.
Een belangrijk aandeel in de fijne sfeer heeft de score. Soms luid en rauw. Soms ingetogen. Maar altijd met een angstwekkende ondertoon. Tezamen met het spannende camerawerk is de score erg verantwoordelijk voor het wegpoetsen van de ergernissen die de platte personages teweeg brengen.
In verhalend opzicht brengt deze slasher weinig nieuws. De verhaallijn is simpel. Oninteressant slachtvee valt ten prooi aan een killer. Enigszins voorspelbaar is de loop van het verhaal absoluut.
Maar ja, de omlijsting is gewoon fijn. De prachtige verpakking en de spannende actie vergoeden die minpuntjes rijkelijk.

Vermakelijke slasher, heerlijk als je een film wilt kijken waarbij je niet hoeft na te denken. Meeste slashers vind ik echt saai, maar deze bleef me bijna tot het einde toe boeien. Heb mijn telefoon niet eens gepakt

avatar van BlueJudaskiss
Nu voor de tweede keer blijft het leuk. Blij dat ik 'm toen in de bioscoop heb gezien want de personages zijn écht vervelend en zorgden ervoor dat ik toch vaker dan me lief was naar m'n telefoon greep, maar camera en muziek zijn fantastisch. Heel erg ondergewaardeerd hier.

avatar van leatherhead
Simpel slashertje dat zijn kracht vooral puurt uit een toffe setting. Er wordt lekker gretig gebruikt van gemaakt en het geeft de film toch een ietwat eigen smoelwerk mee. De rest is formulewerk, maar geen verkeerd formulewerk. Enkel de 'twist' op het einde vond ik wat flauwtjes, had liever gewoon een slecht einde zonder overlevenden gezien. 3*

avatar van cantforgetyou
Wat een VRESELIJKE slecht film. In één zin kan ik zeggen wat er gebeurd.

Groepje of iemand alleen wordt achterna gezeten door moordenaar met masker.

Dat was het. Dit is het verhaal en meer niet.

Geen uitleg, geen achter informatie over 'waarom' of 'wie' of 'wat maakt dat' of 'hoe komt het dat' of 'welke argumenten heeft deze persoon' of 'waarvoor maakt deze persoon jacht op alleen die groep' of, etc.
Het is echt zonde van je tijd. Wat een domper van een horror film.
Dit kan ik ook maken voor 5,5 miljoen dollar.

avatar van BlueJudaskiss
cantforgetyou schreef:

Dit kan ik ook maken voor 5,5 miljoen dollar.

Ik zie het resultaat graag tegemoet.

avatar van cantforgetyou
BlueJudaskiss schreef:

Ik zie het resultaat graag tegemoet.

Wil jij mij financieren dan? Grapje.

avatar van milan90
Grappig, niet nieuw en vaker gezien, wel vermakelijk. Einde was wel een open deur.

avatar van K. V.
Deze horrorfilm eens bekeken en eigenlijk is deze perfect voor Halloween qua setting.
Het is geen verrassende of vernieuwende film, maar kijkt toch leuk weg. Een pluspunt was toch wel de omgeving waar de film zich afspeelde.
De cast was niet bijster speciaal, maar stoorde ook niet.
Verder was de speelduur goed, niet te lang en niet te kort.
Leuk om eens gezien te hebben.