Hell Fest (2018)

Horror

geregisseerd door Gregory Plotkin
met Amy Forsyth, Reign Edwards en Bex Taylor-Klaus

De film speelt zich af gedurende één nacht tijdens Halloween op een trefpunt genaamd 'Hell Fest'. Natalie en haar beste vriendin Brooke zijn samen met hun vriend Taylor op de bewuste plaats in een park. Het idee is dat mensen hier heen gaan om bang gemaakt te worden. Maar er is een gemaskerde moordenaar die misbruik maakt van de anonimiteit van de vele gemaskerde personages en hen de hele nacht terroriseert.

SmackItUp schreef:

Wat wil de regisseur neerzetten? Een griezelpretpark.
Overigens zegt jouw preutse houding tov naaktheid en seks meer over jou dan over de film.

Wat een onzin zeg. Alsof er enkel tieners naar een griezel of pretpark gaan. Genoeg 30+ers die daar rondlopen hoor.
En grappig dat je mij neerzet als preuts en dus een oordeel over me velt, zonder dat je me kent. Dat ik geen n3#kende mensen wil zien of geen los slingerende piemels, tieten of reten naar me gegooid wil, heeft alles behalve te maken met preutsheid. Ik vind het gewoon geen enkele toegevoegde waarde hebben en hoef dat niet te zien. Anders kijk ik wel op een porno site
Bovendien maakt de naaktheid of seks in een film de film niet eens perse goed. Het voegt werkelijk waar niks toe. Maar ach ik zal er wel teveel waarde aan hechten

avatar van SmackItUp
jordorientje schreef:

Er zullen inderdaad vast wel 30+ers naar zo'n park gaan, maar in deze film dus niet. Ik zag in ieder geval alleen maar tieners.

Ik ken je inderdaad niet, maar als je een reactie plaatst dat je moeite hebt met seks etc. bij een film waar amper iets seksueels in voorkomt, kom je preuts over. Zeker als je een vergelijking maakt met een pornosite. Ik baseer mij dus enkel op uitspraken die je zelf hebt gedaan.

Het voegt misschien niets toe, daarom is het ook maar een opzet. Als je je daar op fixeert gaat de rest aan je voorbij. Dan kan ik mij voorstellen dat je dit een slechte film vindt

avatar van BlueJudaskiss
Nog even afgezien van het feit dat user in kwestie ook een oordeel velde over mensen die ze niet kent.

SmackItUp schreef:

Och je trekt dingen zo uit z'n verband. Of je leest gewoon niet goed. En volgens mij is dat laatste een rage op moviemeter aan het worden. Als je nou gewoon goed had gelezen, had je gezien dat ik tegen Doom4 al zei dat het meer een algemene reactie was voor horrors ipv dat het ging om deze film. Net als seks in films was jouw reactie hier dus ook overbodig. Plus het had ons nu deze hele discussie gespaard
Ik fixeerde me niet op dat tienergelul: de hele film bestond eruit, dus kon er moeilijk omheen. En als er nou meer horror, spanning en moorden in zouden zitten, dan had ik me inderdaad iets minder kunnen focussen op dat slappe gelul en had ik enigszins nog kunnen genieten van een heerlijke horror.
Anyway, laten we deze discussie aub afsluiten. Het is duidelijk dat we het niet eens zijn, dit is enkel bevuiling van de pagina ✌️

avatar van SmackItUp
Je went er op den duur wel van.

avatar van Boeikens
Weinig origineel old style slashertje dat me ergens toch wel heeft vermaakt.
Alhoewel allemaal wat langzaam en vooral veel te braaf, hadden de setting, de sfeer en de killer toch iets dat me zonder verveling liet uitkijken.
Een vervolgje mag voor mij wel, maar dan hopelijk met wat meer bloody gore

avatar van alexspyforever
Bwah nogal een matige slasher die veilig binnen de lijntjes kleurt en totaal geen verrassingen kent. Gemaskerde moordenaar die niet praat enkel af en toe wat zit te hummen en zijn slachtoffers op redelijk saaie wijze om zeep helpt. En natuurlijk is hij overal waar het groepje is en als bij toverslag verdwijnt hij weer. De setting maakt het dan gelukkig nog wel erg sfeervol al denk ik dat het leuker is om zelf zo een griezelpretpark te bezoeken dan te kijken hoe een stel vervelende tieners het beleven.Een voldoende geven vind ik evenwel toch te genereus.

avatar van Noodless
Blood Fest (2018) is toch wel veel leuker qua opzet.
Hier heb je gewoon een moordenaar waarbij het aantal en de uitvoering van de kills niet echt kunnen bekoren. De setting is natuurlijk wel leuk, maar bij Blood Fest is dat gewoon nog leuker door het fantasievolle concept en heel wat bloederige kills. 5/10

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben, hadden wel wat meer kills in gemogen.

avatar van princesspeach
Echt heel saai.

avatar van Alexander1900
In het begin dacht ik nog, dit gaat niet veel worden. De eerste 25 minuten zijn gewoon saai met slaapverwekkende dialogen. Maar daarna begon het voor mij best vermakelijk en zelfs spannend te worden.

avatar van Shinobi
"You think you scare me?"

Uit een aantal berichten heb ik begrepen dat 'Blood Fest' eerder was uitgebracht, maar dat 'Hell Fest' dan weer de betere van de twee is. Helaas heb ik daar weinig van kunnen merken.

Het uitgangspunt van een groepje jongeren dat achterna wordt gezeten door een gemaskerde seriemoordenaar hebben we natuurlijk al eerder gezien. In deze opzet bevinden de jongeren zich in een pretpark dat geheel in het teken staat van Halloween, terwijl ze denken dat het allemaal bij de show hoort. Dat was het eigenlijk wel, want ondanks de vijf schrijvers(!) die hebben meegewerkt, is het script volledig te verwaarlozen.

Nochtans is het pretpark zelf nog best tof te noemen; de gebruikte decors, attracties en de gemaskerde medewerkers zorgen voor de juiste sfeer. Weliswaar komt niet elke attractie even goed over, maar het heeft zo zijn charme. Op een bepaalde manier passen de bordkartonnen personages hier prima bij, bovendien scheelt het dat ik ze niet dermate irritant vind.

Met de slakkengang waarop de gemaskerde moordenaar zichzelf voortbeweegt heb ik alleen niet veel. De broodnodige dreiging wordt hier duidelijk gemist en hij kan zich op geen enkele wijze onderscheiden. Wat dat betreft wordt het hele gebeuren al gauw gezapig. Op twee leuke kills na is er verder weinig te bespeuren in dit inspiratieloos vehikel.

Al met al een vrij nietszeggende horror die je zo weer bent vergeten. Als liefhebber heb je dit gegeven simpelweg al veel eerder en beter uitgewerkt gezien.

2,0 Sterren.

avatar van nightbreed
Aan de hoes kun je zien dat dit een toppertje moet zijn.

avatar van huiguh
Plotje van niks, bloed-irritante tieners in de hoofdrol.
Maar leuke setting, paar goede kills en een prima eind.

Heb me wel vermaakt, 3 sterren.

Zat die regisseur maar ook in het film want die verdiend het meest om afgemaakt te worden.

avatar van 606
Bex Taylor-Klaus is echt een stuk

Geen topfilm, maar bracht mij erg terug naar de films die ik in mijn jeugd geweldig vond. Stiekem erg van genoten.

avatar van rep_robert
Over de gehele linie kijkt de film wel makkelijk weg, maar de score vind ik ietwat irritant en deed me teveel denken aan de crappy horrors uit de begin jaren '00. Het uitgangspunt is verder wel aardig, al vraag ik me zelf niet af of zo'n psycho niet teveel risico neemt en gepakt kan worden, vooral het verloop van de film vraagt er wel een beetje om. Verder een paar leuke kills, een aardige setting (waardoor er weinig fout kan gaan) en een bevredigend einde waarin er geen duidelijk motief is en de dader een liefhebbende vader lijkt te zijn. Dat kan ik enorm waarderen in films.

Gewoon pretentieloze fun, meer hoef je niet te verwachten.

Krappe 3,0*

De film was oké, de setting maakte het spannend want van een echte verhaal lijn was natuurlijk geen sprake. Ook waren er genoeg spannende momenten, terwijl er niet echt iets gebeurde. Al met al dus prima weg gekeken.

avatar van BlueJudaskiss
Dogan1984 schreef:

Dus je wil iemand doodmaken omdat hij een film heeft gemaakt die je niet goed vindt?

BlueJudaskiss schreef:

Klinkt wel als de opzet van een horrorfilm: een regisseur die zijn eigen dood in gang zet door zelf een personage te worden in een slechte film.

avatar van FillumGek
Toffe poster. Toffe titel. Tof decor. Minder tof is de rest, al is de pretparksfeer goed te pruimen. Het doet allemaal wat denken aan een Walibi Fright Nights XL, een aantal decors zijn dan ook geleend van soortgelijke echt bestaande parken. In Hell Fest is het allemaal wat grootser van opzet, maar weet het net als Fright Nights geen échte angst aan te jagen.

Grootste troef is dus het pretpark. Hele leuke aankleding wat voor de horrorfan gewoon een genot is om doorheen te lopen. Er is veel crazy shit gaande en als je zenuwen van pap hebt dan moet je hier beslist niet heen gaan. De ideale setting dus voor Michael Myers om zijn rentree te maken. Althans, een zoveelste kopie in elk geval. Geen onverdienstelijke killer, maar kom eens met wat nieuws.

Jammer dat de hoofdrolspelers niet toe te voegen hebben. Ze zijn niet lekker genoeg, niet dom genoeg en die paarsharige stuiterbal is nogal irritant. Wel geinig zijn de reacties van het groepje op diverse bizarre gebeurtenissen in het park. Maar je hoopt dat er snel gemoord gaat worden, alleen zijn er slechts twee de moeite waard van de sowieso al niet te hoge bodycount.

Ondanks de anderhalf uur is duurde het soms toch wat lang. Er is weinig variatie in het spel en het kat-en-muisspel is op een gegeven moment wel klaar. Het einde is simpel, maar ook best sterk. De indruk dat elke doodnormale vader een seriemoordenaar kan zijn is natuurlijk huiveringwekkend.

avatar van Elchapo
Michael Myers op een kermis.....kom op jongens,gekker moet het niet worden!!!! En op het eind als je denkt dat de psychopaat dood is..........................nou ja je raadt al.ik zie van 10 kilometer afstand hellfest 2,3,4,5,6,7,8 aankomen.2 stars.

avatar van Elchapo

avatar van Thin Air!
Matige horrorfilm maar wel met een paar aardige ideeën. De film wordt echter om zeep geholpen door een cast die waarschijnlijk voor elke scene een paar blikken Red Bull heeft moeten nuttigen. Toppunt is een dame met geverfd haar. ADHD krijgt hier een andere dimensie. Kop eraf en snel een beetje.

13 in een dozijn film, weer alle gebaande paden. Leuk als tijdverdrijf meer niet.

BlueJudaskiss schreef:

Zijn de mensen die in het film dood zijn gegaan dan ook echt dood

avatar van princesspeach

Hahahahaha

avatar van Shadowed
Ok.

Geen slechte film, maar het is helaas vooral een leuk idee dat onvoldoende uitgewerkt is. Een horrorpretpark. Hoe vaak hebben we dat gezien in een horrorfilm? Leuk idee, maar de uiteindelijke uitwerking is helaas niet voldoende.

Zo is het acteerwerk niet erg hoogstaand. Forsyth maakt weinig indruk in de hoofdrol. Maar ook de killer zelf is helaas niet erg dreigend. Het is ook echt een lui en lomp figuur. Er komt weinig dreiging vanaf en doet in het algemeen ook wat te weinig.

Park en de spookhuizen zijn voor de rest wel leuk ingericht. Ik kreeg spontaan zin om ook nog eens zo'n horrorpretpark te gaan bezoeken. Het is alleen allemaal wel wat basic in beeld gebracht. Weinig truckjes, en vooral leuke inrichting maar de manier van in beeld brengen laat te veel wensen over.

Er heerst ook wat te weinig spanning. Plotkin als regisseur lijkt het genre ook nog niet echt onder controle te hebben. Te weinig spanning en suspense en weinig dreiging. Maar, de kills zien er dan gelukkig wat beter uit. Wel tamelijk kort, maar lekker bruut.

Je kan het verhaal al snel voorspellen, maar dat neemt niet weg dat het een vermakelijke film is. Een super interessante achtergrond en dat park is echt heel leuk. Bovendien zijn de allerlaatste minuten van de film ook echt leuk gevonden.

Onvoldoende uitwerking, maar een heel leuk idee. Super vermakelijk, maar de uitwerking had wel iets meer op niveau mogen zijn.

jordorientje schreef:

Could have fooled me...

mrklm schreef:
Hell Fest is overigens de naam van een rondreizend horrorcircus dat minstens zo groot is als De Efteling, gebouwen van beton heeft, riolering en betegelde toiletten.

Niettemin gebaseerd op dingen als 'Six Flags' annual Fright Fest' en dat vindt gewoon plaats op bestaande locaties.

avatar van Donkerwoud
Het is een aardige opzet voor een tienerslasher: een grootschalig horror-evenement waar alles uit de kast wordt gehaald om bezoekers te laten schrikken, maar tussen het nepbloed en de plastic lichaamsdelen vindt een echte seriemoordenaar z'n perfecte dekmantel. 'Hell Fest' (2018) is het leukst wanneer de jongeren zorgeloos ronddwarrelen in het creatief ontworpen themapark en we als kijker weten dat hen een sluimerende dreiging boven het hoofd hangt. Het is alleen zo jammer dat de gemaskerde ellendeling bijzonder flets is als clichémoordenaar met een lelijk masker. Hij heeft nauwelijks persoonlijkheid en roept geen enkel gevoel van presence op. Met als gevolg dat de nephorror in het park creatiever en aantrekkelijker oogt dan wanneer deze ripoff van Jason Voorhees daadwerkelijk tieners afslacht. Sowieso is het flauw dat de meeste moorden plaatsvinden op afgezonderde locaties, terwijl de festivalsetting in theorie veel meer ruimte laat voor publieke executies. 'Hell Fest' (2018) blijft veilig binnen de lijntjes van het slashergenre kleuren en haalt uit de leuke setting vooral jump scares die nergens toe leiden.