Hell Fest (2018)

Horror

geregisseerd door Gregory Plotkin
met Amy Forsyth, Reign Edwards en Bex Taylor-Klaus

De film speelt zich af gedurende één nacht tijdens Halloween op een trefpunt genaamd 'Hell Fest'. Natalie en haar beste vriendin Brooke zijn samen met hun vriend Taylor op de bewuste plaats in een park. Het idee is dat mensen hier heen gaan om bang gemaakt te worden. Maar er is een gemaskerde moordenaar die misbruik maakt van de anonimiteit van de vele gemaskerde personages en hen de hele nacht terroriseert.

• vanaf vrijdag 1 maart te koop op dvd en blu-ray

avatar van Ajax&Litmanen1
Ja, dit was toch wel weer leuk. Normaal had ik de film niet in de bioscoop meegepakt, maar de reviews op Moviemeter waren positief genoeg om de gok te wagen en uiteindelijk is het ook nog best wel bevallen. Hell Fest is nergens echt goed, maar kent wel voldoende sfeer, spanningsopbouw en een paar nare kills voor voldoende entertainment. Het Hell Fest-pretpark is natuurlijk een hele geschikte locatie voor een horrorfilm. Overal lopen freaky figuren en zijn best wel gave decors zichtbaar. Wel voelt zo'n park heel erg Amerikaans aan, wat betekent dat het meteen wat onrealistisch groot en overdreven is, maar dat stoort niet. Wat wel weer stoorde was de hopeloze cast. Die kortpittige kapsel meid, brr. Bah. Die vervelende donkere meid, die irritante Aziatische gozer. Ze stoorden me behoorlijk. Alleen de hoofdrolspeelster en haar love crush vond ik wel sympathiek. Anderzijds zijn onsympathieke personages in dit soort films natuurlijk wel nodig, want je weet dat de meesten gewoon de pijp uit gaan. En dat gebeurt een aantal keer nog best op een vermakelijke en bloederige manier. De killer zelf is een beetje een Michael Myers kopie, maar dan wat minder angstaanjagend. Maar wel overtuigend genoeg dat ik nog wel op een Hell Fest 2 zou wachten. Ik kan me goed voorstellen dat deze er ook gewoon gaat komen. Zoveel ouderwetse slashers zie je de laatste jaren ook niet meer, jammer genoeg.

avatar van Dennisj
Hell Fest. Tja wat moet je ervan zeggen nadat ik eerst Blood Fest had gekeken en het een beetje hetzelfde concept is in een park alleen hebben we hier te maken met 1 killer. En dat werd voor mij een beetje eentonig dat de dreiging steeds maar weer van die persoon kwam. En overal waar ze heen gingen hij er ook was. En dan het einde wat moeten we daarmee. De enige scene die ik echt goed vond was die met de guillotine.
Waar Blood Fest van mij een voldoende kreeg moet deze het met net iets minder doen. Misschien is het niet juist om 2 films te vergelijken maar wat wil je met deze titels en het concept wat op elkaar lijkt.

awww, deze had ik achteraf willen zien in de bioscoop! Hoezo maar een magere 6je?

Ok ok, de tieners waren behoorlijk irritant maar voor de rest heb ik echt niks op de film aan te merken. Ik dacht vooraf dat ik de film ging vergelijken met blood fest maar het enige wat ze gemeen hebben is dat het om een horror festival gaat. Hell fest is vele malen beter, vond het op een gegeven moment echt spannend en de gore en kills zijn ook niet mis. Ook het eind was geruststellend, op naar deel 2!

Ik snap totaal niet dat mensen dit een 0,5 of 1 geven, dan hou je gewoon denk ik niet van horror films en als je het wel een onvoldoende vind, prima maar geef dan gewoon een 2 of 2,5.

avatar van tattoobob
BORING!!!!!!!

Het is de makers van een slasher weer gelukt om een film te maken met een killer met masker,die nergens maar dan ook nergens origineel uit de hoek komt...en dit heeft nog een bios release gehad ook
De aankleding van de film is het enige wat een beetje porum heeft..maar ook dat hadden we vaker gezien(spookhuishorror).

Verder heb ik kwa acteurs niet zoveel aan te merken want die deden hun werk prima voor een film als deze.

avatar van Kondoro0614
Het was alweer vorig jaar september dat ik de b-film ‘Blood Fest’ heb gezien. We kwamen er later pas achter dat dit de ‘Rip-off’ van ‘Hell Fest’ was aangezien we deze film ooit in een commercial zagen in de bioscoop. Beetje teleurgesteld moesten we toch wat langer wachten om deze te kunnen zien maar we hebben hem nu toch gezien en ik moet zeggen, hij was zeker leuker dan de B variant maar echt héél speciaal vond ik het allemaal niet. De film bracht in ieder geval wel weer een keer iets nieuws in het leven, een festival waar een moordenaar rond loopt. Ik vond dat een aardig geslaagd concept en ook de uitwerking is wel vele malen beter in deze film dan de vorige die ik heb gezien.

Het was allemaal niet héél bijzonder zoals ik al zei, en dan voornamelijk gezien het verhaal. Aardig slap verhaal, men word gewoon achterna gezeten door een moordenaar en deze moeten ze later uit zien te schakelen wat ze niet lukt en de hele vrienden groep loopt in gevaar en worden één voor één uitgemoord. Simpel slasher verhaal dus en dat was vaak te merken, nee dat vond ik echt niet speciaal. Zelf vond ik het sfeertje wel lekker, is het feest lekker duister en is naast de moorden genoeg te zien. Het acteerwerk gaat er mee door maar was over het algemeen niks bijzonders en de regie was prima, niet hoogstaand.

avatar van joolstein
‘Hell Fest’ is niets anders dan een old school slasher met alle standaard ingrediënten van dit horror-genre. Toch heb ik me meer dan prima vermaakt met de film! Wat de stalkende gemaskerde killer betreft kan ik ook kort zijn: het had beter gekund. Het groepje jongeren annex slachtvee zijn verder niet al te bijzonder maar dat is verre van een probleem bij dit type film. Het hoort er allemaal bij in de gebruikelijke slasher. Gelukkig heeft het team van de productie-design zich niet ingehouden, de setting zijn dan ook prima. De film heeft een prettig kleurenfestijn en het Halloween horrorpretpark is groot genoeg om voor redelijke diversiteit te zorgen. Het is zo'n goede locatie dat het eigenlijk gek is dat er niet veel méér slasher voor zo'n locatie kozen. (ken er zelf maar twee; The Funhouse en Blood Fest) Op dit punt slaagt de film dan ook zeer goed! Om de bioscoop te halen was er blijkbaar een PG-13 aanpak nodig. De kills zijn dan ook niet heel bloederig maar voldoende om te overtuigen. Hell Fest is domweg prima vermaak voor een avondje griezelen, niets nieuws maar het doet precies wat je mag verwachten van een (lichtgewicht) slasher!

avatar van remorz
Ja, ik vond dit dus ijzersterk.

Genoeg op af te dingen. Redelijk anonieme soundtrack. Irritante en/of overdreven personages te over. Enkele (zeer) slechte acteurs. Overwegend ongeïnspireerd camerawerk.

Waar deze film onder andere wél op pakt, is dialoog en delivery. Zelfs de hoofdpersonen lopen niet over van charisma; er heerst wél een goede chemie tussen de belangrijkste personages. Ook al zijn hun grapjes niet grappig, je snapt dat zij ze grappig vinden. En eerlijk: ik vond veel (zoals de ontluikende romance in het fotohokje of het onderonsje met de belofte van Spanje) geloofwaardig bedacht én verwoord tienergedrag.

Ook reacties op en interacties met de moordenaar zijn geloofwaardig. Soms misschien een beetje uitdagend naar het genre toe zelfs. Ik vond de eerste moord die [ik weet even niet meer hoe ze heet; onze hoofdpersoon] aanschouwde, nee zelfs toestemming voor moest geven uiteindelijk, erg effectief maar ook redelijk uniek.

De moorden zelf zijn misschien grotendeels saai, simpel of (met) weinig (gore) in beeld gebracht; de spanning hangt er constant goed omheen en wordt telkens weer effectief opgebouwd.

Zowel de vormgeving van de attracties als de uitgewerkte ideetjes die er aan ten grondslag liggen zijn goed. Bij de een meer dan de ander, maar er is effectief nagedacht over wat een geslaagde spookhuisbeleving is of zou kunnen zijn.

Ok, genoeg dissonanten in deze film en op sommige punten had er meer ingezeten maar als je je openstelt voor de dingen die Hell Fest wél goed doet, zul je merken dat dat eigenlijk de belangrijkste dingen (kunnen) zijn voor een slasher als deze.
En niet om mezelf vrij te pleiten: maar dan maakt het eigenlijk helemaal niet uit hoe die hoofdpersoon ook alweer heette. 4*

avatar van jeroentjuhhhhh
Na het nogal middelmatige laatste deel (*sniff*) in de Paranormal Activity reeks, ben ik blij verrast met deze (soort van) comeback van Plotkin, die dit keer de boe-schrik-geesten laat voor wat het is en zich stort op een op sterven na dood subgenre: de slasher. En waar de meeste klassieke slashers toch het best op hun plek waren in het bos of wellicht nog ergens op een school/universiteit/campus... is het soms ook wel fijn om er wat meer een attractie van te maken. Hoewel de setting van een Halloween-themed 'pretpark'/evenement niet heel origineel is, The Houses October Built (2014) en het vervolg o.a doen bijvoorbeeld ongeveer hetzelfde, is er nog wel 't relatief hoge budget en de (daardoor) hoogst vermakelijke, uitbundige aankleding en grootschaligheid van het hele gebeuren die deze Hell Fest boven de rest doet uitsteken. Heel vermakelijk!