Drag Me to Hell (2009)

Horror / Thriller

geregisseerd door Sam Raimi
met Alison Lohman, Justin Long en Lorna Raver

Christine Brown (Alison Lohman) is een ambitieuze bank-employee met een prima leventje. Op een dag echter verschijnt de mysterieuze vrouw Mrs. Ganush (Lorna Raver) aan het bankloket om voor de zoveelste keer uitstel van betaling te vragen. Moet Christine toegeven aan deze bedelaarsactie of de ambities van haar baas laten prevaleren? Christine kiest voor het laatste waardoor Mrs. Ganusch het huis uit wordt gezet. Omgekeerd plaatst de oude vrouw de machtige vloek van de Lamia op Christine, en transformeert haar leven in een hel. Noodgedwongen zoekt zij de hulp van helderziende Rham Jas (Dileep Rao) om haar ziel van eeuwige verdoemenis te redden.

avatar van Djek
Zeer vermakelijke film. Ik had niet echt door dat bepaalde overdreven stukjes als humor bedoeld waren, omdat ik niet echt bekend ben met de regiseur, maar nu ik er hier over lees snap ik het. Moet kunnen, beetje parodie in een serieuze film. Een paar leuke schrikmomenten ook. Het verhaal is natuurlijk van het klassieke soort, maar de uitwerking prima en het einde zag ik van tevoren niet aankomen, wat de film enorm ten goede komt.

avatar van Roger Thornhill
Dat maak ik toch niet vaak mee, een film die het stempel van Sam Raimi draagt zonder dat hij spannend, eng, grappig of onderhoudend is, terwijl zijn beste films dat soms allemaal tegelijkertijd zijn. Naast de enigszins voorspelbare plotontwikkeling heeft dat voor mijn gevoel vooral te maken met Alison Lohman, die ik gewoon niet interessant genoeg vind om anderhalf uur lang naar te kijken (laat staan om mee mee te leven), maar ook door de merkwaardige sfeerloosheid van het geheel, alsof alle lokaties en sets keurig volgens het boekje zijn gemaakt of uitgezocht zonder dat ze binnen het verhaal een meerwaarde krijgen (hetgeen zelfs geldt voor het huis waar de séance plaatsvindt). Zelfs voor de vechtpartij in de auto kan ik niet warm lopen : een nietje in je oog, een kunstgebit met scherpe tanden, een liniaal dwars door je mond, het zou allemaal op een heerlijke manier tegelijkertijd moeten doen gruwelen èn de lachspieren kietelen, maar het doet me niet veel. Wellicht ligt alles er te dik bovenop.

Deze film gisteren avond weer gezien op Fearonica, elk jaar zenden ze hem rond Helloween uit maar ik kan hem blijven kijken. ik vind wat erin gebeurd erg goed. het is een verassend verhaal en de film zit goed in elkaar.

laatst The Conjuring gezien maar daar vond ik helemaal niks aan terwijl er iemand was die dat de beste horrorfilm aller tijden vond wat ik weer niet kan begrijpen, maar goed smaken verschillen nogal ,ook gezien er personen zijn die deze film maar een 1,0 geven snap ik dan ook niet. en ik vond die vechtpartij in de auto wel heel erg goed. vooral toen Christine die heks even buiten de auto wist te houden en riep ik win bitch kon ik er wel om lachen. maar goeie film gewoon .heb hem nu al 3 of 4 keer gezien en ga hem volgend jaar zeker weer kijken.

avatar van IH88
“You'd be surprised what you'll be willing to do, when the Lamia comes for you.”

Vermakelijke horrorfilm van Sam Raími. Drag Me to Hell is niet bepaald origineel, maar spannende en absurde momenten (de geit) zitten er zeker in. Alison Lohman is ook een uitstekende hoofdrolspeelster. Ze is niet bepaalde sympathiek, maar toch wil je haar wel blijven volgen. Het is op zich wel verfrissend dat je een hoofdrolspeelster hebt waar je niet gelijk sympathie voor voelt. Het materiaal wordt ook met een knipoog benaderd, en het einde is perfect.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Grappig uitgangspunt- krijg je als bankbediende een vervloeking aan je broek omdat je geen uitstel van betaling verleent. Dat zorgt vanaf het begin voor een komische ondertoon waardoor het lekker wegkijkt, maar nooit echt griezelig wordt. Ook qua smerigheid viel het wel mee omdat Raimi wel een meester is van de overdrijving wat de ranzigheid bijna cartoonesk maakt.

De vrouwen stelen de film, zowel Lohman als Raver zijn prima en hebben er duidelijk lol in, de mannen (Long en Rao) acteren matigjes. De CGI ziet er wel wat goedkoop uit, en Raimi bedient zich soms van gemakzuchtige schrikmomenten, maar het spelplezier en de milde ironie maken veel goed. Drag Me to Hell is een vermakelijk filmpje met een geslaagd einde, al kon je dat wel zien aankomen na dat gedoe met de envelop.

avatar van alexspyforever
Deze horror is best wel vermakelijk en Alison Lohman is wel leuk als de 'vervloekte' protagoniste. Ik had wel sympathie voor haar, zeker wel een aardig meisje. De echte klootzak vond ik sowieso haar baas. Dan is er nog dat oude vrouwtje dat voor redelijk wat smerigheid zorgt. Het is alleen jammer dat Raimi meer interesse lijkt te hebben om op de lachspieren van de kijker te gaan werken dan daadwerkelijk angst te willen creëren. Gezien het concept had dit toch een spannende en enge film kunnen zijn. Ik zal wellicht nooit fan van de regisseur worden.

avatar van joolstein
Ik vraag me eigen af; waarom is deze film toch zo goed? Is het een sentimentele reis naar de onschuldige jaren tachtig, toen horror nog griezelen met een knipoog was? Is het omdat echte horror/griezel films maar dun gezaaid zijn? Is het omdat bankfunctionaris Christine (Alison Lohman) een bepaald gevoel weet over te brengen? Die leuke meid die het niet verdiend om zoveel ellende mee te maken en die je maar wat graag wil helpen? Of is het toch het tegendraadse van Sam Raimi,? Een echte crowd-pleaser is het nu ook zo gauw weer niet! Ondanks dat het op een cartoonachtige manier werd gebracht, is er een flinke dosis smerigheid te zien. Alhoewel bloed maar schaars werd vergoten. Het is ook alles behalve een origineel idee qua concept en dan laat de film je ook nog menigmaal aan Evil Dead denken! En toch... Het plezier spat ervan af! Pretentieloos maar verfrissend dat is wat deze horrorfilm is. Met erg fijne grafhumor, gêne en walging. Raimi laat ook regelmatig zien dat hij de schrikmomenten die men heden ten dage zo graag ziet (of eigenlijk meer hoort) beter beheerst dan menig ander. Dat was wel jammer want hij het als regisseur helemaal niet nodig! De broers Raimi (Sam's broer Ivan schreef het script) zorgen met fijne humor, een flinke vaart zonder slepende sub-plotjes en een fantastisch einde voor een zeer degelijke bijna onweerstaanbare horrorfilm.

avatar van alexspyforever
Jaja joolstein het was helemaal geen flauwe of over de top humor hé. Misschien ben ik niet te vatten, maar jij bent al helemaal niet in te schatten op het vlak van welke humor te waarderen of niet
Ik heb deze uiteindelijk ook beter verteerd dan verwacht ondanks dat de naam Raimi me toch al meteen twijfels bezorgde (en gezien ik zijn andere werkjes die ik heb gezien toch niet echt weet te waarderen).